۰
plusresetminus
استاندار فارس:

آماده گسترش روابط با سوریه هستیم

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۶
استاندار فارس گفت: آماده گسترش روابط و همکاری با کشور سوریه در زمینه های مختلف فرهنگی، علمی و گردشگری هستیم.
آماده گسترش روابط با سوریه هستیم
به گزارش حافظ خبر،  محمد هادی ایمانیه، در دیدار با وزیر فرهنگ سوریه در شیراز افزود: سوریه امروز یکی از دوستان خوب کشور ما است.
وی، با اشاره سابقه فرهنگی و تاریخی فارس و شیراز ادامه داد: در ارتباط با مسائل فرهنگی، شاید کهن ترین سرزمین کشور ایران، استان فارس با آثار بسیار کهن و قدیمی آن باشد.
استاندار فارس اظهار داشت: در زمینه مسائل فرهنگی و شعر و ادب نیز بزرگترین و مشهورترین شاعران دنیا یعنی حافظ و سعدی، بنیانگر علم نحو در زبان و ادبیات عرب یعنی سیبویه و همچنین یکی از بزرگترین فیلسوفان جهان اسلام یعنی ملاصدرا متعلق به سرزمین فارس و شیراز هستند.
دکتر ایمانیه ادامه داد: وجود آثار مذهبی، تاریخی و فرهنگی و همچنین اماکن طبیعی و گردشگری بیشمار در استان فارس همگی زمینه های خوبی برای گسترش همکاری ها با کشور دوست و بردار سوریه است.
وی گفت: استان فارس با دارا بودن حداقل 80 نوع صنایع دستی می تواند تجربیات خود را در این زمینه در اختیار هنرمندان کشور سوریه قرار دهد و از دانش و ظرفیت های آنها نیز در این حوزه استفاده کند.
استاندار فارس افزود: با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های پزشکی که در فارس و شیراز است و سالانه پذیرای تعداد بسیاری از بیماران از کشورهای مختلف هستیم، از گسترش همکاری های خود با کشور سوریه در این زمینه نیز استقبال می کنیم.
دکتر ایمانیه، با اشاره به حضور دانشجویان کشور سوریه در شیراز از جمله دانشجویان پزشکی گفت: در زمینه پذیرش دانشجویان در در رشته های علوم مهندسی، پزشکی و علوم انسانی نیز آمادگی داریم.
وی گفت: همچنین می توانیم در زمینه ساخت فیلم به ویژه در زمینه مقاومت دنیای اسلام و توانمندی های موجود در ایران و سوریه همکاری های مشترکی داشته باشیم.
استاندار فارس افزود: از ترجمه کتاب های نفیس عربی به زبان فارسی و ترجمه کتاب های نفیس فارسی به زبان عربی نیز استقبال می کنیم تا مردم هر دو کشور بتوانند از وجود چنین ظرفیت های بزرگی بهره مند شوند.
دکتر ایمانیه گفت: در زمینه اعزام و پذیرش گردشگر و زائر نیز آمادگی داریم تا با همکاری آژانس های مسافرتی مورد قبول و تایید هر دو طرف همکاری ها را گسترش دهیم.
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۲۰۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما