۰
plusresetminus
شورای شهر شیراز:

بازديد مدیریت شهری شیراز از مرکز گل و گیاه گویم

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۵
رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر شيراز به همراه شهردار منتخب شیراز، سرپرست شهرداری، معاونین فنی و عمرانی، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز و شهردار منطقه ۱۰ و مدیران شهرداری از مرکز گل و گیاه گویم بازدید کردند.
بازديد مدیریت شهری شیراز از مرکز گل و گیاه گویم
به گزارش حافظ خبر، مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این بازدید با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز کاهش مسائل  زیست محیطی و ارتقای کیفی فضای سبز  شهری است، اظهار کرد: در کاشت گیاهان سه عنصر آب، خاک و هوای مناسب لازم است که این مرکز هر سه مورد را دارد که باید با برنامه‌ریزی مناسب بسیاری از نیازهای شهرداری را در این مرکز برطرف کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه این بازدید با اعلام رضایت از اقدامات انجام شده توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در بازآفرینی این مرکز گفت: با راه‌اندازی این مرکز به کمک بخش خصوصی شاهد خودکفایی در زمینه گل و گیاه خواهیم بود.

مسعود زارعی رئيس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی نیز با اعلام اینکه سازمان‌ سیما، منظر و فضای سبز شهری با همکاری سازمان سرمایه‌گذاری نسبت به تنظیم بسته جامع سرمایه‌گذاری برای این مرکز اقدام کند، گفت: چشم‌انداز این طرح باید در دراز مدت تعریف شود، به‌نحوی که هم سرمایه‌گذار و هم شهرداری منتفع شوند.

محمدحسن اسدی شهردار منتخب شیراز نیز در این بازدید با تاکید بر توسعه و پیشرفت فضای سبز شهری با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی گفت: با توجه موقعیت این مرکز و ظرفیت‌های موجود در این مرکز می‌توان تا حدود بسیاری نیازهای شهرداری شیراز در تأمین گل و گیاه را برطرف و بازار بزرگ عرضه گل و گیاه را به وجود آورد.

وی اظهار کرد: ایجاد و گسترش فضای سبز موجب بهبود وضعیت زیست محیطی شهرها می‌شود و از طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه فضای سبز استقبال خواهیم کرد.

افسانه خواست‌خدایی عضو و ناظر شورای اسلامی شهر در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری گفت: در سال گذشته هدف‌گذاری های انجام شده در شورا بر مبنای تامین نیازهای گیاهی شهرداری شیراز به شکلی بوده تا در حد امکان به سمت خودکفایی پیش برود و در خرید گل و گیاه به حداقل‌ها برسیم که با راه‌انداری این مرکز و کمک بخش خصوصی این اتفاق به‌زودی رقم خواهد خورد.

روح الله مظفری رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با اعلام آمادگی و استقبال سازمان در خصوص توسعه، حفظ و نگهداری فضای سبز گفت: بزودی بسته‌‌های سرمایه‌گذاری تهیه و با همکاری سازمان سرمایه‌گذاری اقدامات لازم در خصوص جذب سرمایه‌گذار انجام می‌شود.

وی در این بازدید با اشاره به کاشت ۱۲۰ هزار درختان خزان دار طی چند ماه گذشته گفت: فضاسازی و آماده‌سازی محل کاشت درختان سوزنی برگ و نشاء فصلی و گیاهان پوششی انجام شده که تا قبل از پایان مهر ماه کاشت آن‌ها صورت می‌پذیرد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۲۱۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما