۰
plusresetminus
آموزش و پرورش استان فارس:

برگزاری هشتمین دوره تربیت ارزیابان حرفه ای طرح رتبه بندی معلمان کشور در فارس

تاریخ انتشارسه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۳
فارس دوره آموزش ارزیابان رتبه‌بندی معلمان استان‌های جنوبی کشور به میزبانی آموزش و پرورش استان فارس در شیراز برگزار شد.
برگزاری هشتمین دوره تربیت ارزیابان حرفه ای طرح رتبه بندی معلمان کشور در فارس
به گزارش حافظ خبر، هشتمین دوره تربیت ارزیابان حرفه ای طرح رتبه بندی معلمان کشور با محوریت استان فارس با حضور پانصد و سی فرهنگی از استان های هرمزگان، بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد و فارس، به میزبانی آموزش و پرورش استان فارس در شیراز آغاز به کار کرد.
رئیس مرکز سنجش، پایش و کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش به خبرنگاران گفت: درحال حاضر سامانه فعال بوده و همکاران می توانند تایید نهایی را ثبت کنند که از همه ی فرهنگیان درخواست دارم که هرچه سریع تر نسبت به تایید نهایی اطلاعات خود در این سامانه اقدام کنند.
محسن زارعی با اشاره به روند انتخاب ارزیابان طرح رتبه بندی معلمان در کشور افزود: همکاران براساس شرایط و ضوابط و دستورالعمل ها توسط ادارات آموزش و پرورش شناسایی و معرفی شده اند. 
زارعی به روند برگزاری مرحله ی اول دوره تربیت ارزیابان که در تهران، کرمانشاه، مشهد برگزار شد، اشاره کرد و از برگزاری این دوره برای استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل خبر داد.
وی ادامه داد : همکاران فرهنگی در مرحله اول فرایند بارگذاری و خوداظهاری در سامانه رتبه بندی را انجام و سپس در  مرحله دوم باید مدیران و گروه ها و راهبران آموزشی نسبت به تایید مدارک و مستندات اقدام و گزارش ثبت مشاهدات و رفتار از سوی همکاران و دلالت ها را به ارزیابان ارائه دهند. 
زارعی با اشاره به اینکه ارزیابان بر اساس آموزش هایی که می گذرانند گواهی‌نامه ارزیابی دریافت می‌کنند که برای همکاری با سایر دوایر نیز معتبر است، عنوان کرد: ارزیابی، گزارش و دلالت مدیران بر اساس شایستگی هایی که در قانون تصویب شده است، فعالیت ارزیابی انجام می‌شود.
رئیس مرکز سنجش پایش و کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به اینکه این روند به مرور انجام خواهد شد افزود: بعد از گزارش مدیران، توسط سامانه تولید نمره ای انجام و به  هیئت ممیزه گزارش می شود که آنها موضوع رتبه بندی همکاران را به انجام می رسانند و نهایتا احکام صادر خواهد شد.
حضور ۵۳۰ ارزیاب در دوره آموزشی چهارروزه
رئیس سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس نیز با بیان اینکه این دوره آموزشی با حضور ۵۳۰ ارزیاب رتبه‌بندی از چهار استان بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و فارس در شیراز شروع شده است، خاطرنشان کرد که این دوره چهارروزه با حضور و تدریس اساتیدی از مرکز آموزش مدیریت برگزار می‌شود.
شیرازی‌نژاد با اشاره به محتوای آموزشی دوره خاطر نشان کرد: در این چهار روز نحوه ارزیابی صحیح و بررسی مدارک و اسنادی که معلمان در سامانه رتبه بندی بارگذاری کرده اند را آموزش دیده تا امتیازات محاسبه و رتبه ی هر شخص که بین یک تا پنج است، مشخص شود. 
این مقام مسئول در آموزش و پرورش فارس گفت: ارزیابان از بین معلمان، دبیران، مدیران، معاونان و کارشناسان ادارات که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد علوم تربیتی و روانشناسی هستند، از طریق فراخوان، انتخاب شده‌اند.
وی اضافه کرد: معلمان از طریق سامانه اعلامی مربوط به رتبه‌بندی، مدارک خود نظیر تشویقی، فعالیت های خلاقانه، گواهی مهارت و کسب مقام و غیره را بارگذاری می‌کنند و پس از آن راستی آزمایی انجام خواهد شد.
رئیس سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: برای هر ۶۰۰ معلم، سه ارزیاب معرفی خواهد شد تا پس از اتمام زمان بارگذاری مدارک توسط فرهنگیان نسبت به بررسی اطلاعات بارگذاری شده و محاسبه امتیاز اقدام و رتبه افراد را مشخص کنند.
لزوم حفظ شان معلم در ارزیابی رتبه‌بندی
مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در مراسم افتتاحیه این برنامه آموزشی گفت: مسیری سهل و همراه با تکریم و حفظ شان معلم با توجه به اصول و چارچوب ها سرلوحه کار ارزیابان قرار گیرد.
محمدخلیل عسگری با بیان اینکه آموزش و پرورش فارس با داشتن ۵۹ اداره در مناطق، نواحی و شهرستان ها، بزرگترین اداره کل در کشور محسوب می‌شود، گفت: نظام رتبه بندی از دستاوردهای ارزشمندی بود که از سوی دولت پیگیری شد، حال آنکه از سال ۹۰ تاکنون به آن توجه نشده بود.
او از ارزیابان درخواست کرد که در تبیین و روشنگری اجرای این طرح فعال باشند و گفت: باید در همه بخش ها و حوزه ها معلم تکریم شود و شان و منزلت معلم حفظ شود چراکه تربیت صحیح از این مسیر عبور می کند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مسیری سهل و همراه با تکریم و حفظ شان معلم با توجه به اصول و چارچوب ها را سرلوحه کار ارزیابان قرار گیرد.
عسکری گفت: امسال با تفویض اختیار به مدیران ادارات اموزش و پرورش، درخواست شصت و نه درصد متقاضیان نقل و انتقالات فرهنگیان تایید شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۲۹۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما