۰
plusresetminus
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس:

پانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۲
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس گفت: پانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تحت عنوان "مدهامّتان" از ۱۲ تا ۱۴ مهرماه در شیراز برگزار می‌شود.
پانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور
به گزارش حافظ خبر، حجت الاسلام حسین امیدی دوشنبه ۱۱ مهر در جمع خبرنگاران با اشاره به میزبانی سومین حرم اهل بیت(ع) از حافظین، قاریان و افراد مانوس با قرآن کریم در این ایام، ابراز امیدواری کرد که این میزبانی موجب شکل‌گیری رایحه خوش معنوی و ارتباط هرچه بیشتر خانواده‌ها و جامعه با محوریت جوانان و نوجوانان با قرآن شده و شاهد تبلیغات مناسب و گسترده در فضای شهری و رسانه‌ای باشیم.
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس با یادآوری این مطلب که مسابقات قرآنی "مدهامّتان" در شیراز و فارس و با حضور داوران ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود، افزود: افتتاحیه آن در مسجد «نصیرالملک» سه‌شنبه شب برگزار می‌شود و یکی از مهمانان این برنامه «مجیدی مهر» دبیر ستاد عالی مسابقات قرآن کشور و رئیس مرکز علوم قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.
دبیر اجرایی پانزدهمین مسابقات قرآنی «مدهامتان» اظهار کرد: آیت‌الله «لطف‌الله دژکام»، نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز از مهمانان ویژه مراسم افتتاحیه است و در این مراسم خانواده های شهدا و فعالین قرآنی تجلیل شود.
او با یادآوری این مطلب که مسابقات در روز چهارشنبه و پنج شنبه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود، افزود: روز چهارشنبه مسابقات از ساعت ۱۰ و نیم و پیش از آن از ساعت ۹ با زیارت دسته جمعی آغاز می‌شود و تا شب برنامه ادامه دارد.
امیدی با اشاره به اینکه پنج‌شنبه از صبح تا ظهر برنامه مسابقات ادامه می‌یابد، افزود: اختتامیه مسابقات عصر پنج شنبه از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در شبستان «امام خمینی (ره)» حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، برگزار می‌شود.
انتهای پیام
وی از حضور استاد عباس سلیمی از اساتید قرآنی در مراسم اختتامیه خبر داد و گفت: حجت الاسلام «کمال الدین خداداده»، رئیس ستاد «فهما» جزیی از مهمانان اختتامیه هستند و مسئولین استانی و مدیران کل دستگاه های مختلف حضور دارند.
مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس با اشاره به اینکه این مسابقات با حضور حدود ۱۵۰ نفر از شرکت کنندگان خواهر و برادر از استان های مختلف برگزار می شود، اظهار کرد: ۴۰ نفر از خواهران و برادران حدود ۱۱۰ نفر هستند.
امیدی با اشاره به اینکه کارکردن در حوزه فرهنگی ضروری و واجب است این نوع مسابقات می تواند کمک رسان باشد که آن موضوع فرهنگی هم که دغدغه خانواده ها و نظام است شکل بگیرد، افزود: در بخش برادران ۲ نفر از استان فارس در رشته های ترتیل و قرائت تحقیق حضور دارند و مسابقات به صورت زنده از شبکه فارس و مراسم اختتامیه به صورت زنده از شبکه قرآن پخش می شود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۳۲۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما