۰
plusresetminus
آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز:

تلاش شش ساعته آتش نشانان برای مهار آتش سوزی گسترده کارخانه تولید کارتن زرقان

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۴
حریق گسترده‌ ۳۰۰ تن کارتن در شهرک صنعتی زرقان با تلاش شش ساعته آتش‌نشانان مهار شد.
تلاش شش ساعته آتش نشانان برای مهار آتش سوزی گسترده کارخانه تولید کارتن زرقان
به گزارش حافظ خبر، ساعت ۱۳:۱۲  دقیقه ۱۰ مهر ماه، کارخانه پنج هزار متری تولید کارتن در شهرک صنعتی زرقان، دچار حریق شده و به دلیل استعداد محیطی به سرعت گسترش یافته بود و دود ناشی از حریق تا چندکیلومتر قابل مشاهده بود.

 به دنبال اطلاع رسانی این حادثه و درخواست کمک از آتش نشانی زرقان، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی شیراز، آتش نشانان دو ایستگاه ۱۵ و ۹ را به همراه تجهیزات مخصوص نظیر خودروهای حامل تجهیزات تنفسی، خودرو های اطفایی، آبرسان و پشتیبان  به محل حادثه اعزام کرد.

 پس از حضور آتش نشانان در محل مشاهده شد حدود ۳۰۰ تن کارتن در فضای باز کارخانه و در نقاط مختلف دچار آتش سوزی شده و با توجه به دپوی ۱۳۰۰ تن کارتن دراین محوطه عدم کنترل به موقع حریق حادثه ای غیر قابل جبران را به دنبال داشت.
 
 آتش نشانان با مدیریت دقیق حادثه به سرعت از چند جهت عملیات خود برای اطفای حریق را آغاز کردند و پس از تلاشی شش ساعته به منظور کنترل این آتش سوزی گسترده موفق به مهار و اطفای کامل شعله های سرکش آتش  شدند. 

 تیم های عملیاتی با توجه به حساسیت عملیات و لزوم اطمینان از اطفای کامل شعله های آتش و‌ نبود شعله پنهان، در عملیاتی دقیق لکه گیری محل حادثه را به انجام رساندند.

 با توجه به گستردگی حریق، تشخیص علت وقوع آن نیازمند بررسی‌های بیشتر است.

وقوع این آتش‌سوزی گسترده تنها موجب بروز خسارات مالی شد و خسارت جانی در پی نداشت.

گفتنی است در این عملیات نفس‌گیر تیم های آتش نشان از شهرستان زرقان و مرودشت، لپویی و پالایشگاه همکاری داشتند.
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۳۴۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما