۰
plusresetminus
سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز:

برنامه های فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در هفته وحدت تشریح شد

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۳
مهدی نجابت  در ابتدا ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر رحمت، امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت با بیان اینکه ویژه برنامه‌های فرهنگی و جشن هایی به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) در شیراز اجرا می شود، اظهار کرد: هدف از اجرای برنامه‌های  هفته وحدت  افزایش وحدت، همدلی و همچنین ایجاد نشاط اجتماعی است.
برنامه های فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در هفته وحدت تشریح شد
به گزارش حافظ خبر، وی بیان کرد: شهر شیراز مهد اتحاد و همدلی در کشور بوده و مردم این شهر از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در تمامی عرصه‌ها حضور حماسی در صحنه داشته اند و به الگوی عینی برای کشور تبدیل شده است.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری شیراز ضمن اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های این معاونت در ایام هفته وحدت، اظهار کرد: این معاونت هر ساله در مناسب‌ها و ایام الله فعالیت‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده و تلاش می‌کند که مردم محور اصلی این فعالیت‌ها باشند. 

نجابت در ادامه هفته وحدت را از ایام مهم و تاثیر گزار در تاریخ و منشاء آثار و برکات زیاد در جهان اسلام دانست و گفت: در شرایطی که جهان اسلام با تهدیدها و تخریب های مستکبران و عوامل نفوذی آنها مواجه است، همه وظیفه دارند با حفظ اتحاد مسلمین، توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگسراهای نقاط مختلف شهر با اجرای برنامه ها و جشن های متنوع از هفته وحدت استقبال گرمی می کنند گفت: فرهنگسراهای بهمن بیگی، کتاب، کودک، شهروند، حکمت و پرتو جشن بزرگ میلاد را به ترتیب از روز سه شنبه (19 مهر) الی (23 مهر ماه) با ویژه برنامه های شاد و متنوع برگزار  می کنند. 

 معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری شیراز با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که " امروز روز اتحاد دنیای اسلام است و وجود مقدس نبی مکرم اسلام(ص) مهم‌ترین نقطه ایجاد وحدت است" افزود: همچنین به دلیل تقارن با روز بزرگداشت حافظ در آرامگاه حافظیه جشن بزرگ و سرور با حضور اقشار مختلف مردم در روز پنج شنبه (21مهر ماه) برگزار خواهد شد.

نجابت اعلام کرد: در این مراسم قاری بین المللی «حامد شاکر نژاد» به قرائت قرآن پرداخته و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین «محمد مهدی ماندگاری» به اراِیه بحث می پردازد؛ همچنین تاتر طنز، اجرای موسیقی، نور پردازی و نور افشانی از دیگر ویژه برنامه های این جشن بزرگ خواهد بود.

وی در پایان بر لزوم اهمیت هفته وحدت اشاره داشت و گفت: هر سال  سازمان  فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با تلاش مضاعفی نسبت به برگزاری هر چه با شکوه تر این برنامه ها و جشن ها اهتمام ویژه داشته و در حال حاضر "هفته وحدت" به یک رویداد با شکوهی تبدیل شده که با پیش بینی برنامه های متنوع فرهنگی و هنری شاهد برگزاری برنامه های پر نشاطی در سطح شهر خواهیم بود.

این مقام مسوول اضافه کرد: در این مراسم ها  ویژه برنامه هایی برای گروه های سنی متنوع "کودکان، نوجوانان و بزرگ سالان" پیش بینی شده است تا این افراد بتوانند از برنامه ها استفاده کنند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۳۶۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما