۰
plusresetminus
انجمن ادبی چکاوک:

از 100 کتاب دانش‌آموزی در روز جهانی کودک رونمایی شد

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۸
در راستای بزرگداشت روز جهانی کودک، در همایش هنر و اندیشه چکاوک از 100 کتاب کودک رونمایی خواهد شد.
از 100 کتاب دانش‌آموزی در روز جهانی کودک رونمایی شد
به گزارش حافظ خبر، انجمن ادبی چکاوک، از انجمن‌های پویا و نوآور در زمینه فرهنگی است که در سال‌های گذشته با نگرش به کودکان و نوجوانان، افزون بر شناسایی توانمندی‌های آشکار و پنهان آنان، زمینه شکوفایی‌شان را فراهم ساخته است. یکی از نوآوری‌های این انجمن، آموزش و بارورسازی توانمندی ادبی دانش‌آموزان است. صفورا کاظمی دبیر انجمن ادبی چکاوک با قرار دادن هنرمندان بزرگسال در کنار خردسالان و کودکان برای انجام تالیفات مشترک، معضل شکاف نسل ها را تا قدری که در توانش بوده، از میان برداشته است. کارهای اشتراکی کودک و والد از دیگر خلاقیت های این انجمن است که بازتاب بسیار خوبي داشته است. انجمن ادبی چکاوک با همکاری آموزشگاه سرای هنر و اندیشه، برخی از دانش آموزانی که شامل آسیب هاي اجتماعي ناخواسته شده اند، شناسایی و در تالیف و تصویرگری کتاب کودک مشارکت داده و همچنین در حرکتی زیبا از دانش آموزی روشندل برای تصویرگری کتاب کودک کمک گرفته است. مهدی فلاحتی مدیر سرای هنر و اندیشه با آهنگسازی کتاب های کودکان حرکت تازه ای را در دنیای کودکان دانش آموز آغاز نمود.  

کاظمی با اشاره به این که تا کنون بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب کودک از دانش‌آموزان عضو انجمن چکاوک را انتشارات کتیبه نوین و انتشارات سیوند که در زمینه‌های ( سلول های بنیادی، میراث فرهنگی و گردشگری، هوافضا، نجوم، زیست فن آوری، نانو فن آوری، زیست شناسی گیاهی، زمین شناسی، دفاع مقدس، گونه های جانوری در خطر انقراض کشور، روانشناسی کودک، زیست شناسی جانوری، روانشناسی رشد، مهارت های زندگی، متن ادبی، داستان های تخیلی، قوانین شهروندی، انرژی های نوین، کرونا، شعر و ترانه کودکانه) می باشند و بسیاری از این کتاب ها توسط مهدی فلاحتی مدیر سرای هنر و اندیشه آهنگسازی؛ با تصویرگری سحر کاظمی، عباس نقی پور، روژان مرادی، زهرا کریمی، سیده حمیده هاشمی، سیده لیلا مرادی، صفورا کاظمی و همچنین دانش آموزان تصویرگر عرفان منفرد، سیده مبینا عظیمی، آراد کاظمی، محمدطاها زارع، امیرعلی و باران یگانه زاده، مهشید و محمد سفلاییان، آریسا علی پور به زیر چاپ برده است، که ۵۰ عنوان در روز قلم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس رونمایی شد. وی ابراز امیدواری کرد که ۱۰۰ عنوان دیگر از این کتاب‌ها که کار مشترک انجمن ادبی چکاوک و سرای هنر و اندیشه می باشد و توسط انتشارات کتیبه نوین به چاپ رسیده است در روز جهانی کودک از سوی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، پژوهشکده معلم اداره کل آموزش و پرورش فارس و مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز رونمایی خواهند شد.
کاظمی، ۲۰ مجموعه کتاب دفاع مقدس پیرامون زندگی شجاعانه شهدای سرافراز کشورمان در همایش هنر و اندیشه چکاوک رونمایی می شود. وی افزود: علی داودی مدیر انتشارات کتیبه نوین در این راستا کمک شایان توجهی به این مجموعه نموده است که شایسته ی قدردانی است. 
دبیر آموزش و پرورش در پژوهشکده معلم اداره کل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: این انجمن تا کنون بیش از ۲۰ همایش ادبی و جشنواره ملی را در مراکز استان‌ها، شهرستان‌ها و روستاها با عناوینی همچون روز قلم، بزرگداشت سردار شهید حاج عبدالله اسکندری، بزرگداشت سردار خلبان شهید علیرضا حراف، بزرگداشت کوچکترین شهید استان فارس دانش آموز حیدر شهیدی ، رونمایی ۵۰ عنوان کتاب کودک ، شب شعر عاشورا، بزرگداشت پیشکسوتان ادب و هنر، معلم، مادر، شب یلدا، شب نشینی با ادیبان این سرزمین، درختکاری، جشنواره ملی شهریار دلها، جشنواره ملی بلوط های زاگرس زیبا ، جشنواره ملی نفس های آبی آسمان، جشنواره ملی زمین تنها زیستگاه بشری، جشنواره ملی یوز، ایران، امید، جشنواره ملي هوبره یکه تاز کویر، جشنواره ملی اردبیل همیشه سبز، جشنواره ملي فردای آبی ارومیه، جشنواره ملي ارسباران حریر سبز ایران، جشنواره ملی قطرویه جان زمین و ... را در راستای شناسایی و شکوفایی دانش‌آموزان شاعر، نویسنده و هنرمند برگزار کرده است که بیش از نیمی از این موارد را با همکاری سرای هنر و اندیشه، گروه طراحان مارس جی و انجمن ادبی حلقه عشاق به انجام رسانده است. 

این آیین 21 مهرماه، همزمان با هفته کودک، از ساعت 17 تا 20 در شیراز، بلوار پاسداران، جنب پارک قوری، ساختمان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار می‌شود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۳۶۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما