۰
plusresetminus
معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس

گفتمان حافظ گفتمان قرآنی است

یادروز حافظ به میزبانی تالار حافظ
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۶
معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با گرامی‌داشت فرارسیدن زادروز فرخنده پیامبر رحمت (ص) و هفته وحدت، هم‌زمانی آن را با ایام بزرگداشت بزرگ‌شاعر آیینی ایران، حافظ شیرازی در بیستم مهرماه، خجسته دانست و گفت: گفتمان حافظ، همان گفتمان قرآنی است که برآیند آن را در سروده‌هایش می‌خوانیم؛ همان گفتمان مهربانی و مهرورزی که ره‌آورد آسمانی پیامبر اسلام (ص) بود.
گفتمان حافظ گفتمان قرآنی است
به گزارش حافظ خبر، غلامرضا خوش اقبال با اشاره به رویدادهای فرهنگی و هنری مردمی در بزرگداشت این هفته که هر ساله برگزار می‌شود، ادامه داد: در چند ماه گذشته، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و برنامه ریزی هفته بزرگداشت حافظ شیرازی، تلاشی بوده تا به یکپارچگی این دو رویداد بزرگ فرهنگی، در کنارهم برسیم.
معاون فرهنگی ارشاد اسلامی فارس، اظهار داشت: فعالیت های امسال با نام «آستان جانان» و برگرفته از گفتمان خواجه شیراز است، که از 17 تا 22 مهرماه جاری برگزار خواهد شد و این رویدادها با گشایش نمایشگاه هنرهای تجسمی و خوشنویسی در گذر حافظ، آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه آیین ویژه یادروز حافظ شیرازی، ساعت 19 چهارشنبه 20 مهرماه جاری در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌گردد، ادامه داد: در این ایام افزون بر نمایشگاه، کارگاه‌های هنرهای تجسمی، خوشنویسی، نشست‌های ادبی، شعرخوانی، حافظ‌خوانی همراه با حضور اهالی فرهنگ، ادب و هنر برپا خواهد شد.

خوش اقبال در پایان یادآور شد: رویداد ویژه امسال نیز همچون هر سال، برگزاری یادروز خواجه شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی است که با حضور فرهنگ‌وران، هنرمندان، ادب‌دوستان، هنردوستان ایران و جهان و مسئولان استانی و کشوری می باشد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۳۷۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما