۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

توزیع شربت آنتی‌بیوتیک (سوسپانسیون) بین داروخانه‌های استان فارس

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۸
 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: توزیع شربت آنتی‌بیوتیک (سوسپانسیون) بین داروخانه‌های استان فارس از شنبه این هفته آغاز شده است و همچنان تداوم دارد.
توزیع شربت آنتی‌بیوتیک (سوسپانسیون) بین داروخانه‌های استان فارس
  • به گزارش حافظ خبر، محمدجواد راعی سه‌شنبه 17 آبان به خبرنگاران گفت: توزیع نخستین محموله از سوسپانسیون آنتی بیوتیک وارادتی به کشور از شنبه این هفته آغاز شد و تاکنون 45 هزار سوسپانسیون توزیع شده است و همچنان ادامه دارد.
راعی گفت: این محموله شامل «آموکسی سیلین»، «کوآموکسی کلاو»، «سفکسیم»، «سفالکسین» و «آزیترومایسین» بوده که از طریق کشور هند، با هماهنگی وزارت بهداشت و با هدف تامین کمبود دارو به کشور وارد شده است.
او افزود: به دلیل شیوع بیماری ‌هایی مانند آنفلوآنزا و سرماخورگی در کشور همزمان با شروع فصل پاییز، با افزایش تقاضای عمومی برای مصرف آنتی بیوتیک‎ ها مواجه بودیم، در حالی که از نظر پزشکان متخصص برای درمان بیماری ویروسی آنفولانزا استراحت کامل و مصرف مایعات، نقش موثری در روند بهبودی بیمار دارد.
معاون غذا و داروی علوم پزشکی شیراز افزود: با هماهنگی و پیگیری های سازمان غذا و دارو با شرکت ها و تولید کنندگان داخلی طی ماه اخیر، به زودی در کنار آنتی بیوتیک‌های وارداتی، توزیع آنتی بیوتیک‌های ساخت داخل طبق روال گذشته در داروخانه‌های استان انجام می شود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۴۸۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما