۰
plusresetminus
آتش‌نشانی:

مهار آتش انبار کتاب در خیابان دهنادی

تاریخ انتشارشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۵۷
به گفته آتش پاد محمد هادی قانع:  شعله‌های سرکش آتش انبار قدیمی کتاب در خیابان دهنادی را محاصره کرد. این حادثه با تلاش آتش نشانان چهار ایستگاه عملیاتی درحالی مهار شد که شعله های آتش هر لحظه منازل و مغازه های اطراف محل حادثه را تهدید می کرد. 
مهار آتش انبار کتاب در خیابان دهنادی
به گزارش حافظ خبر، رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در بیان جزییات این حادثه اعلام کرد: ساعت ۲۰:۲۵ دقیقه شب جاری ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۱، زبانه‌های آتش به همراه دودی سیاه از یک انبار کتاب ۳۰۰ متری در خیابان دهنادی به آسمان برخاسته بود.

وی اضافه کرد: با مخابره این خبر توسط رهگذران، زنگ آماده‌باش در چهار ایستگاه آتش‌نشانی به صدا درآمد و نیروهای عملیاتی با توجه به اهمیت مکان حادثه، وجود ساختمان های قدیمی و مغازه های مملو از کتاب سریعا در محل حاضر شدند.

 آتش پاد قانع افزود:  بررسی‌های اولیه نشان می‌داد گستردگی آتش بسیار زیاد است. بافت قدیمی محل حادثه و نیز وجود مقادیر زیادی از اقلام قابل اشتعال و تندسوز هر لحظه بر شدت دود و حریق می‌افزود.

این مقام مسئول گفت: آتش‌نشانان بلافاصله با استفاده از تجهیزات ایمنی و دستگاه‌های تنفسی وارد ساختمان  شدند، آتش گسترده بود و به همین دلیل آتش نشانان با تقسیم شدن به چند گروه از راه‌های مختلف ساختمان عملیات اطفا و تخلیه دود را قبل از سرایت به ساختمان های مجاور در یک عملیات نفسگیر گیر به انجام رساندند.

رییس سازمان آتش نشانی تصریح کرد: به دلیل داشتن سقف شیروانی و مخروبه بودن محل حادثه هر لحظه امکان داشت شعله‌های آتش به مغازه ها و منازل اطراف سرایت و گسترش یابد که با حضور آتش‌نشانان به محل حادثه و شناسایی کانون‌های آتش‌سوزی و انجام اقدامات اطفایی از گسترش بیشتر آن جلوگیری شد و آتش‌نشانان توانستند در یک عملیات مستمر و نفسگیر،آتش را مهار و خاموش کنند و به هیچ منازل و مغازه های اطراف سرایت نکرد. 

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۴۹۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما