۰
plusresetminus
رئیس کمیسیون برنامه ریزی بودجه، حقوقی و املاک شورای شهر شیراز:

تصویب برنامه شیراز ۱۴۰۴ در صحن علنی شورای شهر

تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۵
رئیس کمیسیون برنامه ریزی بودجه، حقوقی و املاک شورای شهر شیراز اعلام کرد که ۱۳ آذرماه امسال، برنامه شیراز ۱۴۰۴ در صحن علنی شورای این کلانشهر نهایی شده به تصویب می‌رسد.
تصویب برنامه شیراز ۱۴۰۴ در صحن علنی شورای شهر
به گزارش حافظ خبر، سید ابراهیم حسینی دوشنبه ٣٠ آبان در جمع خبرنگاران با اشاره به بودجه ۱۵ هزار و ۳۸۵ میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال جاری، بیان کرد: ۵ هزار و ۸۰۰ میلیون از این بودجه را عوارض تشکیل می‌دهد.
او با بیان اینکه پیش‌بینی افزایش در متمم بودجه داریم اما به عوارض اضافه نمی‌شود، افزود: برای تحقق این بودجه، ۴ هزار میلیارد تومان از فروش ملک، هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت، هزار میلیارد تومان وام، هزار میلیارد تومان باغات، ۵۰۰ میلیارد تومان کمک دولت پیش‌بینی شده است.
رئیس کمیسیون برنامه ریزی بودجه، حقوقی و املاک شورای شهر شیراز ادامه داد: از آنجا که در ۶ ماه اول سال، بودجه عوارض محقق می‌شود، به همین دلیل درآمد شهرداری در ۶ ماه اول کم است و درآمد حاصل از اوراق مشارکت نیز از دیماه به بعد و وام و تسهیلات نیز بخش کمی محقق شده می‌شود.
حسینی گفت: در بخش فروش ملک نیز کمتر از ۵۰۰ میلیارد تومان محقق شده و کمک‌های دولت هم در ماه‌های پایانی سال محقق می‌شود.
او با بیان اینکه در ۶ ماه اول امسال، ۳۶ درصد درآمد شهرداری محقق شده و این میزان تحقق بودجه جای تعجب ندارد، چرا که اصل درامد در سه ماه آخر است، عنوان کرد: بودجه جاری ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.
رئیس کمیسیون برنامه ریزی بودجه، حقوقی و املاک شورای شهر شیراز با تصریح بر این نکته که افزایش عوارض و ملک نخواهیم داشت، گفت: شهرداری شیراز بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان از سایر دستگاه‌ها مطالبه دارد که معادل بودجه بیش از بودجه ۲ سال می‌شود. ۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان از این مطالبات را معاون اول رییس جمهور دستور پرداخت داده که در دستور کار قرار گرفته و امید است که ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درامد جدید از محل مطالبات شهرداری از سایر دستگاه‌ها اضافه شود.
حسینی افزود: ۶۸۸ میلیارد تومان بودجه مازاد نیز تخصیص نیافته است و طبق قانون ردیف آن را در بودجه صفر می‌گذاریم و در متمم بودجه اضافه می‌شود.
او به ابلاغ قانون درآمدهای پایدار شهرداری از مردادماه امسال و افزایش ۲.۵ درصدی عوارض نوسازی توسط مجلس شورای اسلامی، گفت: عوارض نوسازی سال‌های قبل ۱.۵ درصد بوده است.
رئیس کمیسیون برنامه ریزی بودجه، حقوقی و املاک شورای شهر شیراز تصریح کرد: در این حوزه شورا و شهرداری اختیاری ندارد.
حسینی ادامه داد: شهروندان تا آخر مردادماه ۱۴۰۲ فرصن دارند که عوارض نوسازی را پرداخت کنند و در این صورت جریمه تاخیر به آنها تعلق نمی‌گیرد و در صورتی که عوارض نوسازی به موقع پرداخت شود ۱۰ درصد تخفیف و اگر تاخیر داشته باشد ۹ درصد جریمه می‌شوند.
او خاطرنشان کرد: قسط بندی عوارض نوسازی نیز انجام شده و حداکثر ۱۲ درصد مردم عوارض نوسازی را پرداخت می‌کنند.
رئیس کمیسیون برنامه ریزی بودجه، حقوقی و املاک شورای شهر شیراز همچنین گفت: ۸۰۰ هزار ملک در شهر داریم که اطلاعات ۴۰۰ هزار ملک آن در شهرداری موجود است و از این تعداد اطلاعات ۲۲۰ هزار ملک آن بروز شده است.
حسینی ادامه داد: براساس این شرایط پیش بینی می‌شود بودجه امسال با متمم به ۱۹ هزار میلیارد برسد اما عدد  ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان عدد منطقی است.
او عنوان کرد: شهردار شیراز نیز از طریق بانک زمین نیز بخشی از درامد را افزایش می‌دهد و همچنین بخشی از زمین‌های شهرداری را تلاش داریم که در بورس عرضه کنیم.
رئیس کمیسیون برنامه ریزی بودجه، حقوقی و املاک شورای شهر شیراز با بیان اینکه در شورای ششم همه اعضا نیروی جدید با خود نیاوردند اما عده‌ای هم آوردند، افزود: تلاش داریم تا کسانی که به بازنشستگی رسیده‌اند از شهرداری خداحافظی کنند و نیروهایی که استخدام رسمی هستند اما پستی برای آنها نیست به کار برگردند.
حسینی تصریح کرد: اکنون مازاد نیروی انسانی داریم اما عدد دقیق مشخص نیست و براساس آمارهای متفاوت به ازای هر پست به عبارتی ۲ تا ۴ نیروی نفر اضافه داریم.
او خاطرنشان کرد: براساس بررسی‌ها، افرادی که بر روی قاعده و فرمول وارد شهرداری شده‌اند، متعهد تر و کارایی بهتری دارند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۵۳۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما