۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

همنوایی مدیریت شهری شیراز در حفظ و اقتصادی کردن باغات قصردشت

تاریخ انتشارسه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۶
مدیر ارشد شهری شیراز با بررسی پیشنهادهای مختلف برای تقویت ساختار فعلی باغات قصردشت گفت: باید در کوتاه مدت ساختاری ضروری و چند وجهی تعریف شود تا ابعاد مختلف حفظ، نگهداری و اقتصادی آن تأمین شود.
همنوایی مدیریت شهری شیراز در حفظ و اقتصادی کردن باغات قصردشت
به گزارش حافظ خبر، جلسه بررسی وضعیت باغات قصردشت در ساختمان شهید سلیمانی شهرداری شیراز با حضور محمدحسن اسدی شهردار این کلانشهر، محمدرضا هاجری، غلامعلی ترابی و علی‌اکبر سلطانی اعضای شورای اسلامی شهر، محمودرضا صفایی و محمدعلی راضی معاونین شهردار و محمدمهدی اسماعیلی ابهری سرپرست اداره حوزه استحفاظی باغات قصردشت شهرداری شیراز برگزار شد.

محمدحسن اسدی در این جلسه با بررسی اظهارات و نظرات کارشناسی اعضای جلسه بیان کرد: حفظ این باغات وظیفه شرعی، اخلاقی و قانونی است.

به اعتقاد او؛ این باغات باید حفظ شوند و به‌ عنوان شهرداری شیراز امکان ندارد در حفظ آنها از موضع خود کوتاه بیایم.

مدیر ارشد شهری شیراز با بررسی پیشنهادهای مختلف و کاربردی اعضای شورای اسلامی شهر و معاونین و مدیران شهرداری برای تقویت ساختار فعلی باغات تصریح کرد: باید در کوتاه مدت، ساختاری ضروری و چندوجهی تعریف شود تا ابعاد مختلف حفظ، نگهداری و اقتصادی آن تأمین شود.

اسدی بر تعامل با استانداری فارس و دیگر دستگاه‌های استانی و شهری نیز تاکید و بیان کرد: باید با ایجاد دهکده گردشگری و تعریف پروژه‌هایی دیگر و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به‌سمت درآمد پایدار نیز حرکت کنیم.

محمدرضا هاجری عضو هیأت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز نیز بر حق و حقوق شرعی مردم در حفظ باغات تاکید کرد.

غلامعلی ترابی رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه با تاکید بر حفظ باغات قصردشت و بازنگری طرح اصلاح آن به چگونگی انجام کار پرداخت.

او با بیان اینکه باید اتفاق مثبتی در حوزه باغات بیافتد و این خواسته مردمی است،  تصریح کرد: خروجی این موضوع تاثیر مثبتی در افکار عمومی و اجتماع دارد و در کاهش آلاینده‌های زیست محیطی نیز اثر بسزایی دارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز با تصریح بر تاریخچه طرح بازنگری باغات گفت: با درنظر گرفتن زمان محدود، باید بر مبنای اختیارات موجود، شورای اسلامی شهر و شهرداری به مدیریت واحدی برسند.

علی‌اکبر سلطانی رئیس کمیسیون‌حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: این موضوع نیاز به برنامه عملیاتی دارد و باید راهبرد قطعی با نگاه درآمد پایدار داشت.

این جلسه با بررسی ساختارهای مختلف برای  تقویت حفظ، نگهداری و روش‌های سرمایه‌گذاری در باغات قصردشت و‌ دستور شهردار بر احصای ظرفیت‌ها در یک‌ ساختار با ساماندهی نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ادامه و پایان یافت.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۵۳۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما