۰
plusresetminus
سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز:

عملیات 125 در دو حادثه بامدادی انفجار و آتش سوزی

تاریخ انتشاريکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۸
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز بیان کرد: انفجار و آتش سوزی در دو حادثه بامدادی 6 آذر ماه چهار مصدوم و خسارت مالی برجای گذاشت. 
عملیات 125 در دو حادثه بامدادی انفجار و آتش سوزی
به گزارش حافظ خبر، آتش پاد قانع در بیان جزییات این حوادث ابراز داشت: ساعت 00:05 بامداد امروز 6 آذر ماه شهروندان در تماس تلفنی با سامانه 125 از انفجار و آتش سوزی یك مغازه پزندگی آش، در بلوار آیت اله ربانی خبر دادند كه ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز پس از دریافت اطلاعات از سوی شهروندان بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای یک و 9 را به همراه گروه امداد و نجات به محل حادثه اعزام كرد.

وی افزود: با بررسی های انجام شده توسط تیم عملیاتی مشخص شد نشت گاز از قسمت اتصالات، منجر به وقوع انفجار مهیب و آتش سوزی در مغازه 200 متری پزندگی شده است.

آتش پاد قانع با اشاره به مصدومیت شدید سه نفر از کارگران مغازه و خسارت مالی ادامه داد:  در پی وقوع انفجار و پس از آن آتش سوزی سه نفر از کارگران مغازه به شدت مصدوم و علاوه بر تخریب محل حادثه دو مغازه ، منزل مسکونی و دو خودروی سواری دچار تخریب و خسارت شده بودند.

این مقام مسئول تصریح کرد: آتش نشانان با رعایت موارد ایمنی پس از قطع جریان برق و گاز مغازه، به دو تیم عملیاتی تقسیم شدند و ضمن انتقال مصدومین به خودروی اورژانس ، مهار شعله های آتش را آغاز كردند.

نیروهای آتش نشان با استفاده از لوله های آبده آتش نشانی به سرعت شعله های آتش را كه در حال سرایت به اطراف بود مهار كرده و مانع از گستردگی این آتش سوزی شدند.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز با اشاره به وقوع حادثه ای دیگر در خیابان حسینی ابراز داشت: حادثه دوم در ساعت 00:48 دقیقه و در طبقه دوم یک منزل مسکونی به دلیل بی توجهی مالک و گازگیری پیک نیک از سیلندر 11 کیلویی به وقوع پیوست. 

آتش پاد قانع خاطرنشان كرد: این حادثه یک مصدوم و آتش سوزی منزل مسکونی را نیز به دنبال داشت که با سرعت عمل آتش نشانان از سه ایستگاه 19،11 و 3 قبل از سرایت به طبقه اول و منازل مجاور اطفا و کاملا ایمن گردید.

آتش نشانان پس از اطمینان از خاموش شدن شعله های پنهان و ارائه موارد ایمنی به مالك منزل مسكونی عملیات خود را خاتمه دادند.

 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۵۶۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما