۰
plusresetminus
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

نخستین نمایشگاه بین المللی با عنوان «خدمات پزشکی، درمانی، بهداشتی و گردشگری سلامت» برگزار شد

تاریخ انتشاردوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۹
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از حضور فعالانه این دانشگاه در نخستین نمایشگاه بین المللی «خدمات پزشکی، درمانی، بهداشتی و گردشگری سلامت» در شیراز خبر داد.
نخستین نمایشگاه بین المللی با عنوان «خدمات پزشکی، درمانی، بهداشتی و گردشگری سلامت» برگزار شد
به گزارش حافظ خبر، سید حسن سراج اظهار کرد: نخستین نمایشگاه  تخصصی بین المللی با عنوان «خدمات پزشکی، درمانی، بهداشتی و گردشگری سلامت» در شیراز به ‌عنوان قطب سلامت جنوب کشور، با محوریت آشنایی با خدمات پزشکی، درمانی و بهداشتی، محصولات و فناوری‌های نوین قابل‌ ارائه در حوزه پزشکی برگزار شد.

او معرفی مراکز ارائه‌ دهنده خدمات تشخیصی، درمانی، پزشکی و بهداشتی، ترویج تغذیه سالم و محصولات سلامت محور، گسترش و فرهنگ سازی طب سنتی ایرانی و توسعه گردشگری سلامت را از دیگر محورهای برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه با هدف آشنایی هرچه بیشتر فعالان حوزه سلامت با شیوه‌های همکاری با جامعه تأمین‌کنندگان خدمات این حوزه، همزمان پانزدهمین نمایشگاه تجهیزات و ملزومات پزشکی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی شیراز و با حضور مدیران و مسوولان ارشد استان و دانشگاه برگزار شد.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: از حدود ۷۰ سال پیش تا کنون، شهر شیراز همواره به عنوان اصلی ترین قطب گردشگری پزشکی جنوب ایران شناخته شده و هر ساله میزبان هزاران بیمار از دیگر کشورها و به ویژه از کشورهای حاشیه خلیج فارس است؛ همچنین جاذبه‌های ساختی و تاریخی این شهر از مزیت‌های دیگری است که موجب جذب بیشتر گردشگران می‌شود.

به گفته سراج با توجه به این توان تخصصی و استقبال توریست‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس از شیراز، بی شک برپایی چنین رویدادهایی می تواند باعث گسترش همکاری های سودمند با کشورهای همسایه در این صنعت رو به رشد شود.

وی با اشاره به رهنمودهای رییس جمهور در دولت سیزدهم مبنی بر تداوم و تقویت همکاری ‌های بین‌المللی با کشورهای همسایه و گسترش همکاری ها و تعاملات با این کشورها به عنوان اولویت مهم دولت سیزدهم، افزود: در این نمایشگاه هیات هایی از کشورهای افغانستان، تاجیکستان، سوریه و پاکستان به دعوت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور در این رویداد از غرفه های نمایشگاه بازدید کردند و در خصوص حوزه های مختلف خدمات سلامت محور و راهکارهای گسترش همکاری ها به تبادل نظر پرداختند.

مدیر شبکه و تبلیغات معاونت بین الملل دانشگاه و مسوول غرفه این معاونت در نمایشگاه نیز اظهار کرد: غرفه های دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ارایه فعالیت های معاونت های غذا و دارو، درمان، بهداشت، تحقیقات و فناوری، بین الملل و مراکز درمانی و بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه  در طول برگزاری نمایشگاه، توانمندی های دانشگاه در حوزه سلامت را به بازدیدکنندگان معرفی کردند.

مریم دانشمندی افزود: همچنین خدماتی شامل مشاوره های تغذیه، معرفی محصولات سلامت محور، سلامت روان، بهداشت محیط، سلامت کار، مشاوره بیماری های رفتاری، مشاوره خانواده و کلینیک سیار دندانپزشکی به مراجعان ارایه شد.
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۵۷۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما