۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

گام محکم دواطلبان سلامت برای توسعه سلامت عمومی جامعه

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۰
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با ارسال پیامی به مناسبت روز جهانی داوطلبان سلامت، برنامه داوطلبان سلامت را یکی از موفق ترین برنامه های حوزه سلامت دانست که با مشارکت بیش از ۲۲ هزار داوطلب سلامت و هزار و پانصد داوطلب متخصص در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال انجام است.
گام محکم دواطلبان سلامت برای توسعه سلامت عمومی جامعه
به گزارش حافظ خبر، در متن پیام عباس رضائیان زاده به مناسبت روز جهانی داوطلبان سلامت آمده است:

مناسبت های سلامت فرصت مناسبی برای فرهنگ سازی، تشویق و ترغیب جامعه برای مشارکت های داوطلبانه در توسعه پایدار سلامت و قدردانی از خدمات داوطلبانه محسوب می شود.

همه گیری کووید۱۹ به ما یادآوری کرد که عوامل بیماری زا فارغ از نژاد، جنسیت، جغرافیا، ثروت و دیگر مولفه ها، همه انسان ها را طعمه خود می سازد؛ بنابراین «عدالت» در سلامت، بهترین گزینه راهبردی در مقابله با بیماری ها است.

فراگیری این بیماری باعث شد تا لزوم همکاری های بین بخشی، جلب مشارکت جامعه، حمایت سازمان ها و توانمندسازی افراد جامعه در کنترل آن چشمگیر و بی بدیل باشد.

برنامه داوطلبان سلامت با قدمت ۳۰ ساله، یکی از موفق ترین برنامه ها در حوزه سلامت است که استعداد، توانمندی و برجستگی داوطلبان سلامت را به نمایش گذاشته است. 

حضور فـعال ۲۲ هزار داوطلب سلامـت و هزار و پانصد داوطلب متخصص، نقطه عطفی بر تحول حضور مردم در عرصه خدمات بهداشتی کشور است و بی شک، نظام سلامت باید از حضور و مداخله این ظرفیت موجود در جامعه به صورت فعال بهره مند شود.

اکنون که به استقبال چهاردهم آذر و روز جهانی داوطلبان سلامت با شعار «ترویج فرهنگ داوطلبی کلید تقویت انسجام و عدالت در بهداشت» می رویم، این روز را به تمامی فعالان عرصه مشارکت در سلامت تبریک می گویم و امیدوارم در گام های آتی با همراهی تمامی کارشناسان مسوول جلب مشارکت های مردمی استان، مربیان و داوطلبان سلامت، به دستاوردهای ارزنده تری در زمینه شکل گیری برنامه های سلامت جامعه محور دست یابیم.
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۶۰۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما