۰
plusresetminus
آتش‌نشانی:

تلاش آتش نشانان در میان دود و آتش

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۹
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز : آتش سوزی ساختمان مسکونی در خیابان فخر آباد با تلاش آتش نشانان و نجات چهار نفر از ساکنین به خیر گذشت.
تلاش آتش نشانان در میان دود و آتش
به گزارش حافظ خبر، آتش پاد قانع در بیان جزییات این حادثه ابراز داشت: ساعت 7:33 دقیقه صبح امروز 15 آذر ماه در پی بروز آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی در خیابان فخر آباد و تماس ساکنان با سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز سه  ایستگاه دو، شش و یازده را به همراه تجهیزات تنفسی و خودروهای اطفایی به محل حادثه اعزام کرد و آتش نشانان در مدت زمان کوتاهی به محل حادثه رسیدند.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز در این باره اظهار کرد: این آتش سوزی از لوازم انباشه شده در راه پله ساختمان آغاز و در حال سرایت به پشت بام و واحد های مسکونی بود و در هنگام رسیدن آتش نشانان کاملاً شعله‌ور شده و دود زیادی محل حادثه را فراگرفته بود.

وی افزود: آتش نشانان بلافاصله به چند گروه تقسیم شدند که گروه اول با قطع برق و گاز ساختمان، ایمن سازی های اولیه را انجام داده و گروه دیگر با استفاده از تجهیزات کامل حفاظت فردی عملیات جستجوی محبوسین احتمالی را آغاز کردند و در نتیجه خوشبختانه چهار شهروند گرفتار در طبقات دو و سه که یکی از آنان خانم میانسال و دچار معلولیت بود  را نجات داده و به سلامت از محل حادثه خارج کردند.
 
آتش پاد قانع بیان کرد: آتش نشانان پس از ایمن سازی و خاموش کردن کامل آتش سوزی با استفاده از فن های فشار مثبت در راه پله این ساختمان، دود و محصولات آتش  گرفته را از محل خارج کردند و پس از ارائه تذکرات ایمنی به ساکنان مجموعه و تحویل محل به عوامل انتظامی به ماموریت خود پایان دادند.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز با اشاره به سرعت عمل آتش نشانان در این حادثه یادآور شد: شعله های آتش قبل از سرایت به واحد های مسکونی کاملا اطفا گردید.

به شهروندان توصیه می شود؛ ساختمان‌های بلندمرتبه حتماً باید به سیستم اطفا حریق اتوماتیک مجهز باشند تا در موارد اضطراری از بروز هر گونه حادثه پیشگیری به‌عمل آید.

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۶۲۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما