۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

نقش بسزای خیرین در گسترش کمی و کیفی خدمات سلامت

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۷
استان فارس از دیرباز، پیشینه ای غنی در بهره مندی از مشارکت خیرین حوزه سلامت در تقویت زیرساخت ها و گسترش کمی و کیفی خدمات داشته است؛ ظرفیت امیدبخشی که همواره در حرکت پرشتاب چرخه سلامت فارس به مثابه یک نیروی مضاعف، ایفای نقش کرده است.
نقش بسزای خیرین در گسترش کمی و کیفی خدمات سلامت
به گزارش حافظ خبر، صبح امروز مسوولان ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه استان فارس، به تبیین اهمیت مشارکت خیرین در گسترش کمی و کیفی خدمات این حوزه و بهره مندی مردم از این خدمات پرداختند.
تقویت زیرساخت های فیزیکی و نیروی انسانی در حوزه بهداشت استان با مشارکت خیرین 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست با تاکید بر نقش ارزشمند و سازنده خبرنگاران و اصحاب رسانه در همراهی با اهداف دانشگاه از آنان قدردانی کرده و ابراز امیدواری کرد با همکاری و مشارکت، اعتبارات لازم برای پیشبرد پروژه های نیمه تمام حوزه سلامت تامین شده و در صورت نیاز، ساخت پروژه های جدید این حوزه آغاز شود.
دکتر «عباس رضاییان زاده» با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ارتقای سطح بهداشت و درمان مردم به ویژه مناطق محروم و اهمیت تقویت نظام شبکه های بهداشت و درمان گفت: یکی از اولویت های معاونت بهداشت دانشگاه، تقویت زیرساخت های فیزیکی و توانمندی نیروی انسانی در مناطق مختلف استان است که با هدف گسترش برنامه های پیشگیری از ابتلا به بیماری های واگیر و غیر واگیر و ارتقای وضعیت بهداشتی در استان پیگیری می شود.
او با بیان اینکه در سال جاری تمامی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور موظف به اعلام نیازهای ضروری در حوزه بهداشت و درمان شدند، نسبت به پیش بینی اعتبارات لازم برای تحقق اهداف تعیین شده در بودجه سال 1402 ابراز امیدواری کرد و گفت: تکمیل پروژه های سلامت در استان با مشارکت خیرین میسر می شود و اقدام ارزشمند آنان در خدمت رسانی به مردم، ستودنی است.
دکتر رضائیان زاده همچنین در این نشست به نقش اثربخش 21 هزار و 647 داوطلب سلامت در استان فارس که در روستاها در کنار بهورزان در امر آموزش و آگاهی بخشی مردم منطقه در زمینه بهداشت، پیشگیری از بیماری ها و تغذیه فعالیت می کنند، اشاره کرد که به عنوان شبکه ای گسترده، در تحقق اهداف سلامت محور سهیم هستند.
او همچنین مشارکت هزار و سیصد داوطلب متخصص در 88 درصد دستگاه های اجرایی استان برای آموزش مبانی سلامت به کارکنان ادارات و سازمان ها را بخش دیگری از شبکه بهداشتی استان فارس دانست.
مشارکت بیش از 42 میلیارد تومانی خیرین سلامت در تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی از ابتدای امسال
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز دیگر عضو این نشست خبری بود که مجمع خیرین تامین سلامت فارس و خیرین استان را از افتخارات دانشگاه خواند که اقدامات آنان به عنوان الگو در سطح کشور معرفی شده است.
دکتر «مهرداد شریفی» افزود: از سال گذشته با مشارکت خیرین شاهد افزایش تخت های بیمارستانی و تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی در بخش های مختلف بیمارستان ها و مراکز درمانی بودیم.
او ادامه داد: از ابتدای سال 1401 تاکنون، 42 میلیارد و 800 میلیون تومان تجهیزات و ملزومات پزشکی در بیمارستان های استان توسط خیرین تامین شده است.
این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه سرطان، جزو سه بیماری مرگ آور در کشور به شمار می رود، از اصحاب رسانه برای جذب خیرین در تکمیل پروژه بیمارستان سرطان جنوب به عنوان یکی از اولویت های استان فارس درخواست همکاری کرد و گفت: توسعه و کیفیت خدمات درمانی در این حوزه، به گسترش امکان درمان بیماران مبتلا به سرطان و تقویت کمی و کیفی خدمات می انجامد.
مشارکت خیرین باعث امکان گسترش خدمات در حوزه حیاتی سلامت می شود
مدير منابع فيزيكي و نظارت بر طرح هاي عمراني دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر محرومیت زدایی و تسریع در دسترسی مردم مناطق محروم به خدمات بهداشتی درمانی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و کمبود منابع و اعتبارات دولتی که پاسخگوی تکمیل سریع پروژه های نیمه تمام حوزه سلامت نیست، مشارکت خیرین در این امر باعث امکان گسترش خدمات در حوزه حیاتی سلامت و نجات جان انسان ها در مناطق محروم استان می شود.
دکتر «سالار خواجه پور» از اصحاب رسانه استان خواست تا با هم افزایی، از خیرین برای تسریع در پروژه های نیمه تمام حوزه سلامت استان دعوت کرده و در این اقدام نیک اندیشانه همچون همیشه سهیم شوند.
مدير منابع فيزيكي و نظارت بر طرح هاي عمراني دانشگاه ابراز امیدواری کرد تا با این هم افزایی، تمامی پروژه های نیمه تمام حوزه سلامت استان تا پایان سال 1402 به بهره برداری برسد.

دکتر خواجه پور همچنین در این نشست در خصوص عملکرد معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در تکمیل پروژه های نیمه تمام سلامت در استان، اعتبارات موردنیاز، اهمیت مشارکت خیرین، اعتبارات دولتی و روند پیشبرد پروژه های خیرساز حوزه سلامت استان توضیحاتی ارایه داد.
این نشست خبری صبح امروز، بیستم آذر 1401، با حضور مشاورعالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاونان دانشگاه، مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس و اصحاب رسانه استان، در سالن شهدای گمنام دانشگاه برگزار شد.
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۶۵۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما