۰
plusresetminus
دانشگاه شیراز :

آغاز همکاری دانشگاه شیراز و دانشگاه ملی روسیه

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۴
تفاهم‌نامۀ همکاری استراتژیک دانشگاه شیراز و دانشگاه ملی معدن سنت پترزبورگ روسیه منعقد شد.
آغاز همکاری دانشگاه شیراز و دانشگاه ملی روسیه
به گزارش حافظ خبر،  در سفر رئیس دانشگاه شیراز به روسیه که به دعوت از دانشگاه ملی معدن سن‌پترزبورگ، باهدف افزایش همکاری‌های علمی‌بین‌المللی دانشگاه‌ شیراز با دانشگاه‌های روسیه صورت گرفت؛ دکتر محمد مؤذنی و دکتر ولادمیر لیتوینینکو رؤسای دانشگاه‌های شیراز و ملی معدن سنت پترزبورگ روسیه (گورنی) تفاهم‌نامۀ همکاری استراتژیک امضا کردند.
 براساس تفاهم‌نامۀ منعقدشده، دو دانشگاه متعهد شدند که ارتباط دوسویه‌ای را در زمینه‌های مختلف ازجمله انجام پروژه‌های مشترک علمی و صنعتی، تبادل استاد و دانشجو، ایجاد دوره‌های مشترک و ایجاد مراکز پژوهشی مشترک پیگیری نمایند. 
همچنین براین اساس، دوطرف فعالیت‌های مشترکی را در زمینه‌ی منابع طبیعی، معدن، نفت و گاز و علوم و فناوری مرتبط باهدف توسعه‌ی آموزش، پژوهش، فناوری و محصولات و خدمات نوآورانه آغاز خواهند کرد. 
برمبنای این تفاهم‌نامه مقرر شد دفتر نمایندگی دانشگاه شیراز در دانشگاه سنت پترزبورگ افتتاح شود، همچنین در سفر نمایندگان این دانشگاه به ایران نیز دفتر متناظر در دانشگاه شیراز تأسیس گردد و ارتباط میان دو دانشگاه از طریق دو دفتر نظام یابد.

گفتنی‌ست، دانشگاه ملی معدن سنت پترزبورگ روسیه (گورنی) از قدیمی‌ترین و مجهزترین دانشگاه‌های کشور روسیه است که با قدمت بیش‌از ۲۵۰سال به‌صورت تخصصی مأموریت دارد تا علوم و فناوری مرتبط با بهره‌برداری از منابع طبیعی ازجمله معدن و نفت و گاز و ایجاد ارزش‌افزوده از این منابع را گسترش دهد و نیروی انسانی مرتبط با این زمینه‌ها را پرورش دهد. در این دانشگاه تأکید ویژه‌ای بر مهارت‌آموزی حرفه‌ای دانشجویان وجود دارد. 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۶۹۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما