۰
plusresetminus
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

همکاری حوزه و دانشگاه راهی برای تولید علم

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۱
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، وحدت حوزه و دانشگاه را زمینه ساز تولید علم و ارتقای کیفیت محتوای دانش دانست.
همکاری حوزه و دانشگاه راهی برای تولید علم
به گزارش حافظ خبر، محمدحسین انباردار وحدت حوزه و دانشگاه را عاملی برای تولید علم و ارتقای کیفیت محتوایی دانش با محوریت دانش بومی و ترویج آن در سطوح جهانی معرفی کرد.

او با گرامیداشت یاد و خاطره شهید والامقام آیت الله دکتر «محمد مفتح» اظهار کرد: این شهید بزرگوار و این شخصیت برجسته جهان اسلام، زندگی و جان ارزشمند خود را فدای اعتلاء و تحقق اندیشه وحدت میان حوزه و دانشگاه کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ادامه داد: این وحدت می تواند در صورت برنامه ریزی مدون و علمی و بهره گیری از اندیشه های اندیشمندان هر دو نهاد علمی، باعث تحولی شگرف در تمامی علوم حوزوی و آکادمیک کشور شود، چرا که اصولا علوم فقهی و شرعی، دانش هایی عقلانی و قابل اثبات بوده که می توان آنها را در قالب و به وسیله سایر علوم هم به اثبات رسانید و هم ترویج و نشر داد.

این مقام مسئول در دانشگاه، ایجاد ارتباط سازنده و پویا میان حوزه های علمیه و دانشگاه ها را عاملی مهم برای بازگرداندن اعتماد به نفس ملی به ویژه در جوانان معرفی کرد و افزود: با استفاده از علوم فقهی و شرعی، می توان ریشه های تاریخی، اسلامی و ایرانی بسیاری از دانش ها و اختراعات و اکتشافاتی را که امروزه کشورهای غربی مدعی مبدع و مالکیت آنهاست را یافته و به پرورش دوباره و بومی سازی آنها در کشور پرداخت.

او بیان کرد: اجرای کامل و ۱۰۰ درصدی وحدت میان این دو نهاد علمی، نیازمند برنامه ریزی مدون و کارشناسی بسیار عمیق و بررسی تمامی زوایای این نهادها است تا بتوان در سایه مشترکات و تفاهم میان دانش و اصحاب علوم، به وحدتی دشمن شکن، دانش محور، دائمی و زاینده و پویا دست یافت.

دکتر انباردار با اشاره به لزوم گسترش وحدت میان همه اقشار در کشور در شرایط فعلی، توضیح داد: شهر شیراز که به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری، «دارالعلمی در دارالعلم» به شمار می رود، با توجه به وجود چند مدرسه علمیه با سابقه درخشان علمی و حضور دانشگاه های متعدد و نیز ریشه های فرهنگی و ادبی این شهر، شاید یکی از بهترین مراکز برای تقویت و توسعه اندیشه ناب «وحدت حوزه و دانشگاه» به شمار برود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه از آمادگی این معاونت برای همکاری همه جانبه در راستای توسعه این وحدت سازنده خبر داد.

 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۶۹۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما