۰
plusresetminus
سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز:

آتش سوزی در ماه فیروزان

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۶
آتش سوزی یک ساختمان مسکونی ویلایی در روستای ماه فیروزان، آتش نشانان را به محل حادثه کشاند.
آتش سوزی در ماه فیروزان
به گزارش حافظ خبر، این حادثه ساعت ۱۹:۲۱ دقیقه روز گذشته ۲۷ آذر ماه رخ داد که بلافاصله پس از تماس شهروندان با سامانه 125، آتش نشانان ایستگاه ۷ به همراه گروه امداد و نجات با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز خود را به روستای ماه فیروزان رساندند.

به گفته آتش نشانان اعزامی، در محل حادثه یك ساختمان مسكونی یک طبقه ویلایی به مساحت تقریبی ۶۰ مترمربع مشاهده شد که شعله های آتش بخش عمده ای از ساختمان را در بر گرفته بود.  

نیروهای آتش نشانی بی درنگ پس از قطع جریان اصلی برق و گاز ساختمان، با استفاده از تجهیزات خاموش کننده عملیات مهار شعله های آتش را آغاز کردند.

 خوشبختانه به دلیل عدم حضور ساکنین در محل، این حادثه مصدومی نداشت.

در این حادثه اتصالی برق در زمان نبود اهالی منزل منجر به کند سوزی و شعله وری حریق شده بود و به دلیل عدم اطلاع به موقع شعله های آتش خسارت زیادی را بر جای گذاشت.

حریق های الکتریکی یکی از موارد آتش سوزی

حریق های الکتریکی یکی از موارد شایع بروز آتش سوزی در منازل، کارگاه ها و محیط های کاری محسوب می گردند.

 چنین مواردی می توانند منجر به خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری گردند. لذا، تمام موارد ایمنی در خصوص سیستم های برقی محیط کاری و منازل می بایست به صورت مداوم مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرند و می بایست از صحت و سلامت اتصالات برقی و فیوزها اطمینان حاصل نماییم.

علاوه بر این محیط های کارگاهی و حتی منازل مسکونی می بایست مجهز به سیستم های اعلام حریق و  وسایل اطفاء حریق باشند که در صورت بروز هرگونه جرقه و آتش سوزی، بتوان در اسرع وقت از کپسول ها و سایر تجهیزات ایمنی در جهت جلوگیری از گسترش آتش و خسارات آن به سایر واحدها جلوگیری نمود.

 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۷۰۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما