۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

تلاش برای گسترش گردشگری در شیراز

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۸
شهردار شیراز گفت: پروژ‌ه‌های زیرساختی و تفریحی برای تقویت حوزه گردشگری تعریف کرده‌ایم.  
تلاش برای گسترش گردشگری در شیراز
به گزارش حافظ خبر، محمدحسن اسدی در نشستی که با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس و جمعی از فعالان بخش خصوصی این حوزه داشت، گفت: شیراز به عنوان نگین گردشگری شناخته می‌شود و نمی‌‌توان نسبت به گسترش زیرساخت‌های آن بی‌تفاوت بود.
 
او با بیان اینکه پروژه‌های تفریحی نظیر تله کابین و شهربازی بزرگ را برای گسترش زیرساخت‌های گردشگری مدنظر قرار داده‌ایم، تصریح کرد: باید بتوانیم علاوه بر ایجاد و گسترش ظرفیت‌های گردشگری برای شهروندان کلانشهر شیراز، این جاذبه را برای سفر و افزایش مدت اقامت گردشگران تقویت کنیم.
 
به اعتقاد شهردار شیراز؛ وظایف مختلف مدیریت شهری نظیر فعالیت‌های عمرانی جزو وظایف ذاتی شهرداری است که دراین دوره به نحو احسن به آن پرداخته می‌شود؛ اما مقوله "شیراز؛ شهر فرهنگ شهروندی" از اهمیت بسزایی برخوردار است که زیربنای آن اخلاق برمبنای اخلاق اسلام ناب است و باید فرهنگ شهروندی را با همین اصول ارتقا داد.
 
او در بخش پایانی سخنان خود به احیای میدان توپخانه و طرح توسعه مجموعه ملی زندیه نظیر تقویت اقتصاد گردشگری، ایجاد موزه بلدیه نیز پرداخت.
 
سید مؤید محسنی‌نژاد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس نیز با اظهار خرسندی از اینکه شاهد اتفاقات و تعامل خوبی در دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی نظیر بازار هنر هستیم، گفت: منفعت این موضوع شامل حال مردم می‌شود.
 
او گفت: پروژه‌های سرمایه‌گذاری مهمی در حوزه گردشگری وجود دارد که باید تسهیلاتی در زیرساخت‌های این حوزه انجام شود‌.
 
محمدتقی تذروی نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه گفت: در شورا یکی از محورهایی که روی آن تمرکز شده این است که برنامه‌های حوزه  گردشگری عملیاتی شود.
 
علیرضا اسکندری رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه بیان‌کرد: مقوله گردشگری  می‌تواند به‌عنوان سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصاد شهری و تحول در آن مطرح باشد.
 
او تصریح کرد: باید در ابعاد پروژه‌های تفریحی فعالیت بیشتر و فضاهای موجود را تقویت و افزایش داد.
 
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز به اهمیت پروژه ملی زندیه و سرمایه‌گذاری در آن نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد: این موضوع عملیاتی شود.
 
اسکندری همچنین بر اهمیت بافت تاریخی شهر و استفاده از ظرفیت‌های آن و جذب گردشگری و تعاملات دوسویه تأکید کرد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۷۸۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما