۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۸ پروژه عمرانی در شیراز

تاریخ انتشارجمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۶
افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۸ پروژه عمرانی فرهنگی، ورزشی، تفریحی، زیست‌محیطی، ترافیکی و زیباسازی شهرداری شیراز با اعتباری بالغ بر ۵۹۶۲ میلیارد ریال در پنجمین مرحله از آیین افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های شهرداری شیراز، عملیات اجرایی ۲۸ پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی، تفریحی، زیست‌محیطی، ترافیکی و زیباسازی با اعتباری بالغ بر ۵۹۶۲ میلیارد ریال آغاز و یا به بهره‌برداری رسید.
افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۸ پروژه عمرانی در شیراز
به گزارش حافظ خبر،  در پنجمین مرحله از آیین افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های شهرداری شیراز، عملیات اجرایی ۲۸ پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی، تفریحی، زیست‌محیطی، ترافیکی و زیباسازی با اعتباری بالغ بر ۵۹۶۲ میلیارد ریال آغاز و یا به بهره‌برداری رسید.
شهردار شیراز در این آیین با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر مأموریت سنگینی برای آبادانی این کلانشهر تعیین کرده، گفت: با همراهی و کمک مسئولین و کارکنان شهرداری فعالیت‌های عمرانی در شهرداری شیراز شاهد افتتاح، کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی بسیاری در شهر شیراز خواهیم بود.
محمدحسن اسدی در ادامه با اشاره به افتتاح ایستگاه ۲۲ اتش‌نشانی در بوستان کوهستانی دراک افزود: این پروژه به‌منظور بهبود خدمات‌رسانی به شهروندان و افزایش تاب‌آوری شهر با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال افتتاح شد.
او پروژه‌های افتتاح شده شهرداری را شامل سبزراه چمران، محوطه‌سازی تپه نورالشهدا در منطقه ۹، نورپردازی تقاطع غیرهمسطح شهدای انقلاب و سیستم نظارت تصویری به منظور ارتقای امنیت عنوان و اظهار کرد: تکمیل سردخانه مرکزی آرامستان بهشت احمدی، رونمایی از اطلس علف‌های هرز فضای سبز، زیرسازی، آسفالت و ... از جمله پروژه‌هایی است که امروز افتتاح شد.
این مقام ارشد در حوزه مدیریت شهری شیراز بیان کرد: در دهه فجر امسال نیز به تعداد روزهای دهه پروژه‌های عمرانی افتتاح خواهد شد که شهروندان جهش عمرانی را در شهر شیراز شاهد خواهند بود.
اسدی تصریح کرد: وظیفه ما جز خدمت بی منت به مردم این شهر و دیار نیست و برای این منظور همه تلاش خود را خواهیم کرد.
شهردار شیراز با اشاره به هزینه سنگین ماشین‌آلات و تجهیزات شهرداری گفت: به‌عنوان نمونه یک خودروی آتش‌نشانی با هزینه ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومانی تأمين می‌شود؛ پس حداقل توقع از شهروندان، حفظ و نگهداری اموال عمومی است، چرا که این اموال که با مشکلات بسیاری تأمین می‌شود، متعلق به شهر و خود شهروندان است.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از تحرکاتی که در حوزه عمرانی این کلانشهر اتفاق افتاده، اظهار کرد: اقدام و مشارکت شهرداری شیراز در احداث کمربندی شمال شرق این کلانشهر نیز جای قدردانی دارد و امیدواریم که هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی آن شروع شود.
جعفر قادری در ادامه با اشاره به پروژه‌های عمرانی که در خروجی منطقه گویم در حال انجام است، گفت: این پروژه در محدوده قطعه 7 آزادراه شیراز-اصفهان و تنگ خیاره به لپویی قرار دارد که با رایزنی‌هایی که انجام شده دو بانک قول داده و تعهد کرده‌اند که در قالب ماده 56 اعتبار مورد نیاز برای مسیر تنگ خیاره به لپویی -که بخشی از رینگ دوم آزادراه شیراز اصفهان است- را تامین کنند.
او در ادامه با بیان اینکه طی هفته‌های اخیر جلساتی را با مخبر معاون رئیس‌جمهور داشته‌ایم و راجع به پتروشیمی‌ها، آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها پیگیری‌هایی انجام شده، گفت: جلسه‌ای نیز با حضو نیکزاد و استانداران فارس، بوشهر و همچنین تعدادی از نمایندگان و مسئولان این دو استان برگزار و راجع به پروژه 60 تا 70 هزار میلیارد تومانی آزادراه شیراز بوشهر رایزنی شد تا براساس تعیین سهم صورت گرفته بتوانیم زودتر این پروژه را آغاز کنیم.
عضو مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود از اخذ همه استعلام‌های لازم برای رینگ دوم کمربندی شیراز -حد فاصل آزادراه شیراز بوشهر به بزرگراه شیراز عسلویه- خبر داد و گفت: امیدواریم این پروژه نیز زودتر عملیاتی شود.
به گفته قادری؛ این طرح ردیف بودجه و سرمایه‌گذار در دسترس دارد که امید است پای کار آید تا رینگ دوم جنوبی شیراز آغاز به کار کند.
او با اشاره به اینکه بحث زنده‌کردن یک میلیارد  و 400 میلیون دلار تسهیلات صندوق توسعه ملی برای پروژه‌های پتروشیمی استان -که به عنوان خط اتیلن مرکز شناخته‌می‌شوند- در دستور کار است، تصریح کرد: روش‌های خوبی برای تأمین مالی شهرداری‌ها در قانون بودجه پیش‌بینی شده که امیدواریم زمینه‌ای فراهم شود تا پروژه‌های شهرداری به نتیجه برسد.
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین اظهار کرد: امروز شاهد تحولات متعددی در این کلانشهر بوده و به‌‌صورت ماهیانه شاهد افتتاح و کلنگ‌زنی هستیم.
علی‌اکبر سلطانی با بیان اینکه اقدامات عمرانی را با ۲ رویکرد توزیع عادلانه امکانات و خدمات و زیرساخت در شهر شیراز دنبال می‌کنیم که امروز شاهد افتتاح برخی بودیم، افزود:  فاصله‌ای در توزیع امکانات بین مردم بوده که ما به دنبال کم کردن این فاصله، همچنین ارتقای سطح کمی، کیفی و خدماتی در مناطق مستعد پیشرفت شهر شیراز هستیم.
او تصریح کرد: رویکرد مدیریت شهری هدف‌گذاری با توان حل مسئله برای پروژه‌های عمرانی است.
رئيس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: با این شیوه از مشکلات مردم کم و شاهد انقلاب عمرانی در شیراز خواهیم بود.
سلطانی بیان کرد: با کلنگ‌زنی پروژه‌های خرد و بزرگ‌مقیاس شاهد تحول خدمت در شهر شیراز باشیم.
او خواستار همراهی مردم در بحث عمرانی و حوزه خدماتی از طریق رابطین و یاوران شورای اسلامی شهر همگام با مدیریت شد تا شهری بهینه و عادل داشته باشیم.
شهردار منطقه ۹ شیراز نیز در خصوص پروژه تپه نورالشهدا اظهار کرد: ارزش معنوی این پروژه بسیار بالا است.
 سید محمدجواد افضلی ادامه داد: پروژه مقبره شهدا و محوطه‌سازی یکسال طول کشید که برای دیوارگذاری، پایگاه مقاومت و سالن آمفی‌تئاتر دربرداشت تا میعادگاهی برای شهروندان باشد و این پروژه فاخر را  به مردم شهر شیراز تقدیم می‌کنیم.
او همچنین به افتتاح دیوارگذاری  پیرامون ساختمان منطقه ۹ و کلنگ‌زنی بوستان محله‌ای احمدآباد  به‌منظور افزایش سرانه فضای سبز اشاره کرد.
شهردار منطقه ۹ شیراز گفت: کلنگ‌زنی بوستان محله‌ای پامچال با هدف افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد فضای تفریحی و فراغتی برای شهروندان منطقه  از دیگر اقدامات این منطقه است.
افضلی بیان کرد: مسیر دوچرخه‌سواری طلاییه  نیز کلنگ‌زنی خواهد شد که تا پایان سال مالی تحویل می‌شود.
او عنوان کرد: کلنگ‌زنی رمپ و پله ورودی بوستان چنار راهدار به منطور بهبود تردد و دسترسی به بوستان چنار راهدار انجام که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
رئيس سازمان آتش‌‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نیز اظهار کرد: با افتتاح و بهره‌برداری از ایستگاه تخصصی شماره 22 سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز در بوستان کوهستانی دراک پوشش ویژه ایمنی در ارتفاعات شیراز فراهم شد. 
آتش‌پاد محمدهادی قانع در جریان مراسم افتتاحیه با اشاره به انقلاب عمرانی در این سازمان عنوان کرد: در سال جاری و با پشتیبانی شهردار کلانشهر شیراز و اعضای شورای ششم، سازمان آتش‌نشانی در بخش پروژه‌های عمرانی، تأسیسات و تجهیزات تخصصی روندی روبه‌رشد برای افزایش ایمنی شهری را داشته است.
او افتتاح و بهره‌برداری از ایستگاه تخصصی امداد و نجات ارتفاعات را امکانی برای ارتقای ایمنی بوستان کوهستانی دراک عنوان و افزود: با تجهیز ایستگاه شماره 22 به لوازم و ماشین‌آلات تخصصی و استقرار تیم های ویژه اطفا حریق و امداد و نجات در ارتفاع، عملیات‌ها و حوادث در بوستان کوهستانی دراک با سرعت بیشتری پوشش داده می‌شود و با بررسی مستمر و رفع مخاطرات قطعا در کاهش حوادث به ویژه کاهش حریق مراتع موثر خواهیم بود.
رئيس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نصب 5 شیر هیدرانت در مجموعه بوستان دراک را از دیگر اقدامات این سازمان و شهرداری شیراز برای حفاظت از منابع طبیعی و تسریع در روند اطفای حریق اعلام و ادامه داد: وجود هر شیر آتش‌نشانی ایستاده در مجموعه دراک به عنوان یک خودوری اطفای حریق علاوه بر کاهش هزینه‌های خرید ماشین‌آلات به عنوان یک منبع آب روند اطفای حریق در محل‌های صعب‌العبور کوهستان را سرعت می‌بخشد. 
آتش‌پاد قانع گفت: 20 شیر هیدرانت دیگر نیز در بوستان دراک پیش‌بینی و جانمایی شده است.
او با اشاره به طرح جامع اطفای حریق و برنامه‌ریزی بلند مدت سازمان آتش‌نشانی بیان داشت: با تصویب طرح جامع اطفای حریق برای نخستین‌بار در کشور براساس برنامه‌های راهبردی با چشم‌اندازی 20 ساله در حوزه‌های مختلف از جمله افزایش نیروی انسانی، بازسازی ایستگاه‌های آتش‌نشانی، ساخت ایستگاه‌های جدید خرید تجهیزات و ماشین آلات اقدام خواهیم کرد.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با ابراز خرسندی از تسریع روند پروژه‌های عمرانی سازمان آتش‌نشانی یادآور شد: در حال حاضر در مجموعه آتش‌نشانی سه ایستگاه شماره 7، 10 و 8 در مرحله بازسازی ساختمان قدیمی و سه ایستگاه جدید شهرک هویزه، ایستگاه صیاد شیرازی بلوار مدرس و ایستگاه خیابان بنی هاشمی به مجموعه اتش‌نشانی افزوده خواهد شد.
آتش‌پاد  قانع گفت: علاوه بر افتتاح ایستگاه شماره 22، ساختمان جدید ایستگاه شماره 6 در ماه گذشته به بهره‌برداری رسید و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ایستگاه بزرگ مقایس گویم به عنوان بزرگترین ایستگاه آتش‌نشانی جنوب کشور در بهمن ماه 1401 افتتاح می‌شود.
او عنوان کرد: با عزم راسخ شورا و شهردار شیراز تا پایان دوره ششم شورای اسلامی قطعا تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهر شیراز به تعداد استاندارد خواهد رسید.
 رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز نیز با گرامیداشت مقام زن و مادر به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)‌ اظهار کرد: ۶ پروژه از سوی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اعلام شده است که در این روز مبارک قابل بهره‌برداری و شروع پروژه آغاز می‌شود. 
روح‌الله مظفری با توجه به اینکه زیباسازی و آماده‌سازی شهر برای شروع سال در حال انجام بوده و همچنین زیباسازی منظر شهر از وظایف اصلی سازمان است، گفت: نورپردازی تقاطع غیرهمسطح شهدای انقلاب (جوادیه) با هدف زیباسازی و بهسازی منظر شهری با اعتبار ۵۳.۹ میلیارد ریال و فاز دوم نورپردازی تقاطع غیرهمسطح شهید رودکی با هدف بهسازی و زیباسازی منظر شهری با اعتبار ۷۹.۲ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
او خاطرنشان کرد: توجه به حفظ، نگهداری و توسعه سرانه فضای سبز شهری و همچنین تقویت گونه‌های بومی در ارتفاعات شهر شیراز را در قالب طرح فصل درختکاری تهیه و تدوین کرده‌ایم که در چند فاز به مرحله اجرا رسیده است.
به گفته رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز؛ پروژه طرح کوه‌راه‌های گل محمدی با هدف استفاده از کاشت گیاهان کم‌آب بر و بومی در فضای سبز شهری و افزایش جذابیت و زیبایی و غنی‌سازی کوه‌های شیراز برای استفاده شهروندان با اعتبار بالغ بر 2 میلیارد ریال و پروژه کلنگ‌زنی نخستین پارک آبخیز شیراز(طرح برکات) با هدف حفاظت از منابع آب، احیای پوشش گیاهی ارتفاعات شیراز و پیشگیری از سیل با اعتبار بالغ بر 37 میلیارد ریال که  شامل کاشت با استفاده از روش‌های عملیاتی بیولوژیک در ارتفاعات شیراز بوده، از دیگر پروژه‌های توسعه فضای سبز این سازمان است.
 رونمایی از اطلس علف‌های هرز فضای سبز کلانشهر شیراز که حاصل دو سال تلاش کارشناسان اداره مطالعات و ترویج این سازمان در رصد و شناسایی علف‌های هرز در فضای سبز شهری برای دستیابی به یک الگوی خاص در این گیاهان و رونمایی از طرح مدیریت هوشمندسازی فضای سبز شیراز (طرح بستان) با هدف استفاده از فناوری‌های نوین در مدیریت و حفاظت از فضای سبز شهری با اعتبار بالغ بر 7 میلیارد ریال از دیگر اقدامات حوزه مطالعات و ترویج سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز بود که مظفری به آن پرداخت.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۸۲۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما