۰
plusresetminus
استاندار فارس:

معرفی بانوان توانمند برای تصدی مناسب مدیریتی

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۵
محمد هادی ایمانیه با تاکید براینکه هیچ منعی برای ورود بانوان به جایگاه های مدیریتی در استان وجود ندارد، از مدیرکل امور بانوان استانداری خواست نسبت به معرفی بانوان باتجربه، دارای استعداد و توانمند برای تصدی مناسب مدیریتی در استان اقدام نماید.
معرفی بانوان توانمند برای تصدی مناسب مدیریتی
یه گزارش حافظ خبر، محمدهادی ایمانیه در دیدار با بانوان شاغل در زیرمجموعه وزارت کشور و استانداری فارس که به مناسبت میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و روز زن برگزارشد با بیان اینکه جایگاه زن در دین، اعتقاد، مذهب و مسلک مسلمانان خاص و قابل ستایش است، گفت: بنابر احادیثی که به ما منتقل شده است اولین فردی که وارد بهشت می شود حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است.
استاندار فارس به زنانی که در تاریخ اسلام به الگوهای موثر و شاخص در جامعه بشری تبدیل شده‌اند هم اشاره کرد و اظهار داشت: جایگاه و شان بانوان در مقایسه های معمولی تعریف نمی شود بلکه نسبت به مقامات علمی، مذهبی، اجتماعی و فرهنگی آنان مشخص می شود.
دکتر ایمانیه با تاکید براینکه هیچ منعی برای ورود بانوان به جایگاه های مدیریتی در استان وجود ندارد، از مدیرکل امور بانوان استانداری خواست نسبت به معرفی افراد باتجربه، دارای استعداد و توانمند برای تصدی مناسب مدیریتی در استان اقدام نماید.
وی با گلایه از روش های مرسوم درپرداخت اضافه کاری پرسنل استانداری فارس، بر لزوم بازنگری در شیوه های آن تاکید کرد و افزود: معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری نسبت به بازنگری راه‌های فعلی اقدام نماید و نتیجه را در شورای معاونین مطرح کند.
نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به برخی از اختیاراتی که به استانداران تفویض شده است، تصریح کرد: پیشنهادات مربوط به شرایط کاری بانوان، خصوصا افراد متاهل و دارای فرزند از جانب دفتر امور بانوان استانداری تهیه و جهت تصمیم گیری ارائه شود.
وی با تاکید براینکه کاهش ساعت کاری بانوان در محل فعالیت و انجام دورکاری از منازل، علاوه بر اینکه موقعیت مناسبی برای انجام وظیفه همسرداری و تربیت فرزند را برای ایشان فراهم می آورد، منجر به رضایت خانواده ها نیز خواهد شد.
استاندار فارس با اشاره به اینکه ازدواج و فرزند آوری امری مهم و قابل توجه در نظام اسلامی است، افزود: عمدتا در مسئله ازدواج مباحث سخت افزاری از جمله تامین جهیزیه و سایر موارد مورد توجه قرار می گیرد و به مسائل نرم افزاری آن کمتر توجه می شود؛در استانداری فارس و سایر واحدهای زیر مجموعه وزارت کشور بسته‌ی تشویقی ازدواج با توجه بیشتر به مسائل نرم افزاری تهیه و ارائه شود.
وی به اهمیت تندرستی و سلامت بانوان نیز اشاره کرد و ادامه داد: در کنار امکانات موجود در استانداری، با انعقاد تفاهم نامه هایی با سایر ادارات و مجتمع های ورزشی زمینه‌ی استفاده آسان و رایگان بانوان از آن مجموعه ها فراهم شود.
دکتر ایمانیه به کاهش ساعت کاری ادارات به منظور صرفه جویی و کاهش میزان استفاده از سوخت اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولین فنی و تاسیسات دستگاه های اجرایی استان ضمن بررسی و رفع نواقص موجود در سیستم های حرارتی مجموعه های خود، حداکثر نیم ساعت قبل از شروع ساعت کاری نسبت به فعال نمودن سامانه های گرمایشی اقدام نمایند.
استاندار فارس در انتها با بیان اینکه طبق قانون، بانوانی که داراری فرزندان زیر شش سال هستند می توانند زودتر به منزل بروند، افزود: در شرایط فعلی نیز بانوانی که مشمول این قانون می شوند می توانند زودتر به منزل مراجعه کنند.
در پایان این دیدار از برخی بانوان برگزیده تقدیر شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۸۴۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما