۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

خدمت رسانی بسیج به مردم، به ویژه در مناطق کم برخوردار قابل ستایش است

تاریخ انتشاريکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با حضور در کارگاه توانمندسازی مدیران کانون های بسیج جامعه پزشکی فارس، گستره وسیع خدمت رسانی بسیج به مردم به ویژه در مناطق کم برخوردار را قابل تقدیر دانست.
خدمت رسانی بسیج به مردم، به ویژه در مناطق کم برخوردار قابل ستایش است
به گزارش حافظ خبر،  در این نشست از تلاش و فعالیت های اعضای بسیج جامعه پزشکی فارس به ویژه برای برگزاری اردوهای جهادی سلامت محور و همچنین مشارکت در اجرای طرح واکسیناسیون کووید۱۹ قدردانی کرد.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس در این نشست با اعلام آمار مقایسه ای در حوزه سلامت سال های پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و پس از آن عنوان کرد: مقایسه تعداد پزشکان، تخت های بیمارستانی و پزشکان متخصص نشان دهنده رشد و توسعه توفیقات جمهوری اسلامی و ایجاد امید در مردم به ویژه نسل جوان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز حضور بهورزان و مراقبان سلامت در روستاها و مناطق عشایری را از ابتکارات جمهوری اسلامی در حوزه سلامت معرفی کرد و افزود: با اقدامات انجام شده در نظام سلامت، دیگر نیاز به آموزش معمولی پزشکی و اعزام دانشجو و بیمار به خارج از کشور نیست و شاخص امید به زندگی مردم ایران از ۵۳ سال پیش از انقلاب به ۷۸ سال رسیده است.

دکتر سید وحید حسینی بر وحدت و اتحاد در مجموعه سلامت با هدف خدمت رسانی، استفاده از هوش مصنوعی، بهره وری از ابزارها و امکانات دیجیتال سلامت برای خدمت رسانی به مردم و فراهم کردن زمینه برای ظهور امام زمان (عج) تاکید کرد.

او با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای افزایش نگرانی در مردم و مداخله در حوزه سلامت گفت: میانگین مرگ و میر کرونا در کشور از متوسط دنیا کمتر بوده و این آمار حاصل تلاش و اقدامات مهم مسوولان نظام جمهوری اسلامی و مدافعان سلامت است.

رئیس شورای عالی بسیج جامعه پزشکی فارس با بیان اینکه بسیجی یعنی فردی که منفعت نظام و کشور را بر منفعت شخصی خود ترجیح دهد، ابراز امیدواری کرد تا با توفیق و عنایت خداوند بتوانیم بسیجی واقعی باشیم و بمانیم و شرمنده شهدا نشویم.

تاکید معاون بهداشت دانشگاه بر نقش بسیجیان در آگاهی‌بخشی در راستای جوانی جمعیت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با تاکید بر نقش بسیجیان در آگاهی‌بخشی پیرامون اهمیت تحقق جوانی جمعیت گفت: نقش کانون بسیج جامعه پزشکی مراکز بهداشت درمان استان و مشارکت ادارات و سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در شهرستان ها در تعالی جمعیت و ارتقای سلامت مردم بسیار موثر است.
دکتر «عباس رضاییان زاده» در ادامه از فعالیت های اعضای بسیج جامعه پزشکی استان در کنترل بیماری کووید-۱۹، خدمت رسانی به مردم به ویژه در اجرای طرح واکسیناسیون، برگزاری اردوهای جهادی سلامت محور و اقدامات انجام شده در راستای توسعه ارایه خدمات تخصصی سلامت رایگان به مردم کم برخوردار نیز قدردانی کرد.

تاکید بر بهره وری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیج جامعه پزشکی فارس در راستای جوانی جمعیت و سلامت مردم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز دیگر عضو این نشست بود که بر آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای اجرای طرح «نفس»، فرهنگ سازی در راستای تعالی جمعیت، گسترش روند اجرای طرح «نفس» در استان و بهره مندی هرچه بیشتر از نقش بخش خصوصی در اجرای این طرح تاکید کرد.
دکتر «مهرداد شریفی» در ادامه با تاکید بر تلاش برای رفع موانع و نگاه متفاوت و راهبردی در راستای تعالی جمعیت با استفاده از ظرفیت توانمندی‌های بسیج جامعه پزشکی عنوان کرد: اردوهای جهادی سلامت محور باید هدفمند، هوشمندانه و تشخیصی در حوزه پیشگیری و درمان بوده و به ویژه در مناطق کم برخوردار با هدف کنترل بیماری های واگیر برنامه ریزی شود.

سرهنگ «حسین صمصام» رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس نیز در این نشست با بیان اینکه کارگاه توانمندسازی مدیران کانون های بسیج جامعه پزشکی با هدف ارائه راهکارهای تعالی جمعیت و سیاست‌های ابلاغی جمعیت و شیوه نامه ها و درسنامه های مرکز «نفس» استان فارس برگزار شد، گفت: در این نشست ضمن ارائه راهکارهای تعالی جمعیت و سیاست‌های ابلاغی جمعیت، پیرامون این امر تبادل نظر شد.
در این نشست مسوولان کانون بسیج جامعه پزشکی در شیراز و شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استان فارس با ارایه گزارشی از فعالیت های حوزه زیر مجموعه خود، مواردی از دغدغه ها و چالش ها موجود را مطرح کردند.

 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۸۷۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما