۰
plusresetminus
آتش‌نشانی:

برگزاری آیین معارفه سرپرست سازمان آتش نشانی شیراز

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۹
آیین معارفه سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در جمع آتش‌نشانان و مدیران شهری برگزار شد.
برگزاری آیین معارفه سرپرست سازمان آتش نشانی شیراز
به گزارش حافظ خبر، مسعود زارعی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در این آیین با اشاره به جایگاه برتر سازمان آتش‌نشانی شیراز در کشور اظهار داشت: با مطالعات و اطلاعات دقیق می‌توان سازمان آتش‌نشانی شیراز را در سطح کشور در جایگاه مناسب و قابل قبولی اعلام کرد، با تلاش‌های انجام شده توانستیم در میان کلانشهرهای کشور موضوع ترمیم حقوق را تا سطح قابل توجهی پیش برده و به نتیجه رسانیم.
ناظر شورای اسلامی شهر در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با تشکر از زحمات محمدهادی قانع رئیس سابق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز افزود: با تصویب طرح جامع اطفا حریق به عنوان سند راه و چشم‌اندازی ۲۰ ساله و نگاهی رو به جلو در جهت پیشبرد اهداف سازمانی در راستای ایمنی شهری تلاش خواهیم کرد.
مصطفی کیانی رحیمی عضو شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر اینکه سازمان آتش‌نشانی یک حوزه تخصصی و علمی در مجموعه شهرداری محسوب می‌شود، اظهار کرد: آتش‌نشانی یک حوزه پویا است؛ چراکه با وقایع مختلفی روبه و با شرایط عمومی جامعه کاملاً در ارتباط است؛ بنابراین اهمیت به ارتقا آموزش کارکنان و آموزش‌های شهروندی در جهت مدیریت حوادث از منازل شهروندان بسیار ضروری خواهد بود.
در ادامه این مراسم غلامرضا غلامی معاون محیط ‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز با تشکر از زحمات و فعالیت‌های مدیر اسبق سازمان آتش‌نشانی و تبریک به سرپرست جدید این سازمان عنوان کرد: کار آتش‌نشانی عشق است و همراه با جان‌فشانی و ازخودگذشتگی.
او گفت: ایمنی فعلی شهر شیراز و شهروندان مرهون تلاش‌های کارکنان آتش‌نشانی توانمند است و همین امر برتری این سازمان در کشور را به دنبال داشته است.
غلامی ادامه داد: مدیریت اسبق سازمان طرح‌ها و برنامه‌های موفق و با نمره‌ای قابل‌قبول را به انجام رساند و حال که سکان‌دار سازمان بار دیگر فردی از بدنه سازمان آتش‌نشانی است، برنامه‌های کلان باید با نگاهی ویژه پیش برده شود و تلاش برای کاهش زمان رسیدن به عملیات و رسیدن به استاندارد در تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی بیش‌ازپیش دنبال گردد.
جعفر طاهری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز نیز با ابراز خوشحالی و افتخار در جمع آتش‌نشانان بیان داشت: آتش‌نشانان ما سربازان گمنام در حوزه ایمنی و امنیت هستند، این سازمان در دوره گذشته خدمات ارزنده‌ای داشته و با حضور مدیر جوان با بهره‌مندی از تجارب گذشته، رویکردی جهادی و در یک سنگر مناسب به‌سوی رسیدن به اهداف پیش خواهد رفت.
او با بیان اینکه سرپرست جدید سازمان، ویژگی‌های یک مدیر کامل، ازجمله روحیه مدیریت جهادی، تجربه و تخصص را داراست، گفت: این ویژگی‌ها، نوید سازمانی پویا با آینده‌ای درخشان را می‌دهد.
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نیز با بیان اینکه رشد و تعالی سازمان همانند یک دوی امدادی است، تصریح کرد: با قدردانی از همه عزیزانی که پیش‌ازاین در این عرصه و در سازمان آتش‌نشانی شیراز تلاش کرده‌اند، مسیر ارتقا ایمنی را ادامه خواهیم داد.
هادی عیدی‌پور با بیان ۱۶ سال خدمت صادقانه در سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت: در طی این مدت در بیش از ۱۳ هزار عملیات حضورداشته‌ام که بيش از ۸ هزار عملیات را مستقيماً فرماندهى کرده‌ام.
او در بیان برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای سازمان آتش‌نشانی بیان داشت: اخلاق‌مداری، عدالت‌پروری و توجه به نشاط سازمانى را بيش از قبل سرلوحه كار خود قرار خواهد داد.
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز همچنین افزود: در حوزه مدیریت بحران نگاهمان پيشگيرانه و پيش فعالانه خواهد بود و با توجه به نقش فرهنگ شهروندی در حوزه ايمنى در جهت پيشگيرى از بروز حوادث، كاهش اثرات مستقيم و غيرمستقيم ناشى از حوادث گام خواهيم برداشت.

عیدی‌پور با تأکید بر به‌روزرسانی تجهیزات و ماشین‌آلات و اهميت كاربرد فناوری‌های نوين در آتش‌نشانی يكى از اهداف خود را افزايش چابكى در پاسخ مناسب و به‌موقع در بحران‌ها نام برد.
او کم کردن زمان رسیدن به حادثه، استفاده مناسب از نیروهای داوطلب در حوزه ایمنی و پیشگیری را از دیگر برنامه‌های خود اعلام کرد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۹۱۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما