۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

گام دوم جهش عمرانی کلانشهر شیراز

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۷
افتتاح و کلنگ زنی 12 پروژه با اعتبار۳۶۱.۲ میلیارد تومان در محدوده منطقه ۵ شهرداری شیراز انجام شد.
گام دوم جهش عمرانی کلانشهر شیراز
به گزارش حافظ خبر، به‌مناسبت دهه فجر در دومین مرحله از برنامه‌های افتتاح و کلنگ زنی شهرداری شیراز، 12 پروژه با اعتبار ۳۶۱.۲ میلیارد تومان و کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح قائم – رحمت در محدوده شهرداری منطقه ۵ با حضور استاندار فارس، شهردار شیراز، رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری برگزار شد.
محمدهادي ايمانيه، استاندار فارس در اين مراسم اعلام كرد: دهه فجر، ایام مبارکی است كه بتوانيم با اقدامات مطلوب، كارآمدي نظام مبتني بر خون شهيدان را به جهانيان ثابت كنيم.

وی با اشاره به بهره برداري از پيست موتورسواري بوستان مادر شيراز گفت: افتتاح چنين پروژه هايي ضمن الگوسازي براي ساير نقاط كشور، موجب رضايتمندي شهروندان نيز مي شود.
استاندار فارس تاكيد كرد: چنين اقداماتي موجبات سلامت، آرامش و رفاه مردم و همچنين تشويق و ترغيب بيشتر جوانان در راستاي كنترل هيجان آنها مي شود.
ايمانيه افتتاح اين پيست و سایر اقدامات در راستاي توسعه را عاملي براي تقويت و ارتقاي سلامت شهروندان، تخليه انرژي هاي جوانان و نهايتا ايجاد نشاط سالم اجتماعي عنوان كرد.
استاندار فارس از تلاش های شهردار و شورای اسلامی شهر درخصوص رسيدگي به منطقه جنوب شيراز تقدیر کرد و افزود: بهره برداري از فاز نخست خط دوم مترو شيراز، تلاش براي بهره برداري از ورزشگاه پارس و... از جمله این اقدامات است.

شهردار شیراز:
جهش عمراني يك جهاد اميدآفرين است
شهردار شیراز در آیین کلنگ زنی و افتتاح پروژه های شهرداری منطقه پنج، جهش عمراني را به مثابه يك جهاد اميدآفرين، اعتماد سازي و خدمت رساني به مردم توصيف كرد و گفت: تقريبا كم سابقه و شايد هم بي سابقه است كه در ايام الله دهه فجر ١١٢ پروژه به ارزش ١٣٤١٠ ميليارد تومان به بهره برداري برسد يا عمليات اجرايي آنها آغاز شود.
محمد حسن اسدی ادامه داد: امروز در محدوده شهرداری منطقه پنج شاهد 12 پروژه تاثيرگذار هستيم كه كلنگ زني تقاطع رحمت - قائم به ارزش ٢٥٠ ميليارد تومان از جمله اين پروژه‌هاست.
وی با تصريح بر اين نكته كه سازمان عمران سازماني چابك در شهرداري است و قرار است اين تقاطع هم با همكاري سازمان متبوع اجرايي شود، گفت: يكي از اهداف اين پروژه دسترسي به مركز شهر به ويژه از جنوب و شمال به حرم مطهر احمد بن موسي(ع) است و مقرر شده كه طي ١٨ ماه به بهره برداري برسد.
شهردار شيراز به پروژه نواب در كمربندي جنوبي شيراز به عنوان يك تقاطع چندسطحي كه بزرگترين تقاطع چند سطحي در شيراز و جنوب كشور است اشاره و بيان كرد: چندين هزار ميليارد تومان پروژه براي تعادل بخشي و خدمت رساني به شهروندان مناطق جنوبي و كمتر برخوردار در دست افتتاح و اجرا قرار دارد.
اسدي اضافه كرد: همچنین در ادامه تقاطع قائم به رحمت از احمدي جنوبي، يك راه دسترسي نیز به حرم مطهر با اجرای يك خيابان دو طبقه را در ايام دهه فجر يا در اعياد شعبانيه به اعتبار ٢٠٠٠ ميليارد تومان كلنگ زني مي كنيم كه در نوع خود بي نظير است.
وی با اشاره به افتتاح پيست موتورسواری در بوستان ٥٠ هكتاري مادر و مقايسه آن با بوستان ٢٧ هكتاري آزادي كه طي ٦٠-٧٠ سال گذشته احداث شده، گفت: از شروع عمليات عمراني بوستان مادر كمتر از يك دهه می گذرد اما برنامه های خوبي در اين پارك یکی پس از دیگری در حال انجام است.
شهردار شیراز با بيان اينكه اگر اقدامات مطلوبي در پارك در دستور كار قرار نگيرد، شايد استقبال چنداني مردم از آن نكنند، افزود: جفاست كه بگوييم بوستان مادر تنها بوستان محلي در منطقه ٥ است بلكه پاركي فرا منطقه اي ويژه شهروندان شيرازي است.
اسدي به پيست موتور سواري اين بوستان هم اشاره و عنوان كرد: با بهره برداري از اين پیست شاهد نمايش به ياد ماندني و پرخاطره موتورسواران خواهیم بود.
شهردار شیراز همچنین از انجام مطالعات امکان سنجی احداث پیست موتورسواری در سه ناحیه دیگر شیراز خبر داد و گفت: تلاش می شود باشگاه سوارکاری فرامنطقه ای نیز در بوستان مادر راه اندازی شود.
اسدی در خصوص آغاز به کار باشگاه تیراندازی نیز گفت: سعی می کنیم این باشگاه نیز حداکثر تا سه ماه آینده همچون یک ‌مجموعه کامل راه اندازی شود.
وی با اشاره به هزینه های بالای پروژه های عمرانی گفت: به دلیل نوسان قیمت ها، گاهی پیمانکاران تمایلی برای اجرای پروژه هایی که در مناقصه آنها برنده شده اند، ندارند. از این رو انتظار می رود از محل تهاتر نفت کمک هایی به شهرداری برای اجرای پروژه ها انجام شود، اگر این امر محقق شود می توان پروژه هایی را به اجرا در آورد که چهره شهر را متحول کند.
اسدی در ادامه سخنان خود گفت: به هر میزان که کمک های استانداری از محل تهاتر نفت محقق شود شهرداری نیز چند برابر منابع را به میدان خواهد آورد تا پروژه های تحول آفرین هرچه سریع تر به بهره برداری برسد.
شهردار شیراز با اشاره به سایر پروژه ها خاطرنشان كرد: در انتهاي هفته جاري نيز بهره برداري و مسافرگيري فاز ١ خط دو قطار شهري از ميانرود تا امام حسين(ع) اجرايي و دور برگردان غیر همسطح بولوار شهید چمران نيز در اين ايام افتتاح مي شود.
او ضمن تقدير از فعاليت شهردار منطقه ٥ و همكارانشان و همچنين ناظر شوراي شهر شيراز در اين منطقه، از حمايت همه مسئولان و شوراييان كلانشهر كه دغدغه آنها مردم است نيز تقدير كرد.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز:
شهرداری پروژه های مهم و شهروند پسند را تعریف و اجرایی کند
مهدي طاهري، رئيس شوراي اسلامي شهر شيراز نيز در اين مراسم با تصريح بر اين نكته كه نخستين چيزي كه دهه فجر به ذهن متبادر مي كند؛ مقاومت، ايستادگي، پايمردي رشادت و ايثار است، افزود: دهه فجر، يادآور رشادت ها و خون هاي مطهري است كه بر سنگفرش هاي ايران ريخته شد و ما امروز شاهد عطر و بوي استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي در اين كشور و آب و خاك هستيم. راهي جز استقامت و مقاومت براي رسيدن به روشني نداريم و اين تنها مسيري كه است پيش روي مومنين قرار دارد.
طاهری ضمن ابراز خرسندي از احداث پيست موتور سواري در بوستان مادر منطقه ٥ شهرداري اين كلانشهر، ادامه داد: رنگ كار اين عزيزان همانند جهاد فارغ از ادبيات و خلق و خوي آنهاست.
وی خواستار فراهم شدن فضايي مشابه اين پيست در چهار نقطه شهر شيراز توسط شهردار اين كلانشهر شد و گفت: موظفيم فضاهاي مفرح براي آحاد جامعه فراهم كنيم. در جهان مدرن امروز بايد به سمت فضاهاي مفرح اين چنيني برويم و خوشحاليم كه اين اتفاق امروز در اين دهه مبارك كليد مي خورد و افتتاح مي شود.
رئيس شوراي اسلامي شهر شيراز همچنين خواستار ارائه لوايحي به شوراي اين كلانشهر از سوي شهردار شد تا در نقاط مختلف شيراز شاهد تعريف، طراحي، اجرا و بهره برداري از چنين پروژه هاي مهم و شهروند پسند شويم.
طاهري با بيان اينكه هرچه در شهر هزينه مي شود، همه دارايي مردم است، گفت: اينكه از ١٥ هزار ميليارد تومان بودجه امسال ١٢ هزار ميليارد تومان آن عمراني است بدين معناست كه اين نسبت از منابع مالي مردم را شهرداري به عنوان ثروت و سرمايه، سرمايه گذاري كرده و مي كند.
او خاطرنشان كرد: ساخت پيست، ورزشگاه، ميادين، پل ها، زيرگذرها، روگذرها، پارك ها، تفرجگاه ها و ...همه سرمايه براي اين شهر محسوب مي شود و آنچه كه ما امروز از اين پروژه نتيجه مي گيريم سرمايه گذاري است كه آيندگان هم از آن بهره مند خواهند شد.

ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در شهرداری منطقه پنج:
محدوده شهرداری منطقه پنج؛ از مناطق مطلوب جهت سرمايه گذاري است
افسانه خواست خدايي، ناظر شوراي اسلامی شهر شيراز در منطقه ٥ شهرداري نيز در اين مراسم ضمن تبريك دهه پر فروغ فجر بيان كرد: منطقه ٥ شيراز يكي از مناطق رو به توسعه و قطب ورزشي شهر شيراز محسوب مي‌شود.
وی وجود سالن تيراندازي ساره جوانمردي، پيست موتورسواري  و ... را بستري مناسب و كم نظير در جنوب كشور براي جذب جوانان و ورزشكاران در اين منطقه ذكر و عنوان كرد: منطقه ٥ شيراز، يكي از مناطقي است كه در حوزه سرمايه گذاري از مناطق مطلوب به شمار مي رود و البته نيازمند توجه ويژه است.
خواست خدایی همچنين با بيان اينكه منطقه ٥ كلانشهر شیراز، منطقه اي پر وسعت و بهترين مكان براي سرمايه گذاري است، گفت: شاهد حضور سرمايه گذاران موفق در حوزه تجاري در اين منطقه هستيم.
عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز اضافه كرد: در ايام الله دهه مبارك فجر به همت شهرداري شيراز ١١٢ پروژه به افتتاح مي رسد و یا كلنگ زني آنها آغاز مي شود كه تعدادی از آن مربوط به منطقه ٥ است.
وی گفت: پروژه پيست موتورسواري که مدتها بود به دليل عدم منابع كافي راكد مانده بود را از جمله پروژه هايي اعلام كرد كه امروز با حضور مسئولان شهري و استاني به بهره برداري رسيد.
خواست خدايي با تاكيد بر اينكه نياز است بسته هاي سرمايه گذاري در اطراف اين پيست مدنظر قرار گيرد، گفت: چندين پروژه ضروري امروز كلنگ زني و افتتاح مي شود كه افتتاح لوله گذاري در شهرك شهید آیت الله دستغيب از جمله آنهاست.
ناظر شوراي شهر شيراز در منطقه ٥ شهرداري در خاتمه اضافه کرد: با تلاش شهردار منطقه پنج، معاونت فني و عمراني و شهردار شيراز شاهد يك انقلاب عمراني در منطقه ٥ شيراز هستيم.

رئيس كميسيون عمران، حمل و نقل و ترافيك شوراي اسلامی شهر شيراز:
تقاطع رحمت - قائم موجب رفع بخشی از گره هاي ترافيكي بولوار رحمت می شود
علي اكبر سلطاني، رئيس كميسيون عمران، حمل و نقل و ترافيك شوراي اسلامی شهر شيراز نيز در آیین كلنگ زني پروژه تقاطع غيرهمسطح رحمت - قائم بيان كرد: امروز شاهد يك كلنگ زني متفاوت در شيراز با رويكرد حل مسائل مردم هستيم.
او با بيان اينكه گره هاي ترافيكي در مسيرهاي شرياني موجب اختلال در زندگي روزمره مردم مي شود، افزود: بولوار رحمت يكي از مسيرهاي شرياني شيراز و رويكرد كميسيون متبوع و مجموعه شورا حل گره هاي ترافيكي با رويكرد تسهيل گري در چنين مسيرهايي است.
رئيس كميسيون عمران، حمل و نقل و ترافيك شوراي اسلامی شهر شيراز بيان كرد: پروژه تقاطع غيرهمسطح رحمت - قائم با دو رويكرد مهم رفع گره هاي ترافيكي بولوار رحمت و دسترسي مناسب مردم از جنوب و شرق و غرب به حرم مطهر احداث می شود.
سلطاني ابراز اميدواري كرد با اجراي پروژه هاي عمراني، مسائل مردم سريع تر و با كيفیت تر حل شوند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز:
تقاطع رحمت – قائم با اعتبار 250 میلیارد تومان اجرا می شود
محمد امين معاون فني و عمراني شهرداري شيراز نيز در این آیین كلنگ زني بيان كرد: اين تقاطع غيرهمسطح به عنوان يكي از پرچالش ترين طرح هايی بوده كه از يك دهه گذشته در دستور كار گرفته است.
وی خاطرنشان كرد: اين تقاطع با اعتبار ٢٥٠ ميليارد تومان توسط سازمان عمران و بازآفريني شهرداري شيراز اجرايي خواهد شد. اين تقاطع از سه قطعه پل تشكيل شده است و مجموع طول عرشه اين تقاطع ١٢٠٠ مترمربع است.
معاون فني و عمراني شهرداري شيراز با بيان اينكه اين تقاطع به عنوان يكي از محورهای زيارتي و تشرف زائران به بارگاه احمد بن موسي (ع) محسوب مي شود، عنوان كرد: با تقاضاي زياد سفر از حركت به سمت غربي و شرقی و همچنين تقاضاي سفر در ابتداي روز از جنوب به شمال و در انتهاي روز از شمال به جنوب در اين محور رو به رو هستيم.
شهردار منطقه پنج شیراز خبر داد
تلاش جهت توزیع عدالت محور پروژه ها بر اساس نیاز شهر و شهروندان
رضا مسعودی شهردار منطقه 5 شیراز نیز در آیین کلنگ زنی و افتتاح پروژه های این منطقه از توزیع عدالت محور پروژه ها بر اساس نیاز شهر و شهروندان خبر داد. 
مسعودی با تشریح برخی از پروژه هایی که بهره برداری و کلنگ زنی شدند، اظهار داشت: هدف از اجرای پروژه هایی که در بوستان مادر به بهره برداری می رسند، افزایش سرانه سلامت، توسعه ورزش وایجاد فضایی پرنشاط برای شهروندان است. 
وی افزود: امروز چهار پروژه با اعتباری بالغ بر 44 میلیارد تومان به بهره برداری می رسند و تعداد 6 پروژه با اعتباری بیش از 67 میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد. 
شهردار منطقه پنج شیراز با اشاره به این موضوع که پروژه های کلنگ زنی تا سال آینده به بهره برداری می رسند، گفت: در منطقه 5 به وسعت 24 هزار هکتار فقط یک ایستگاه آتش نشانی داشتیم و حالا دومین ایستگاه در خیابان بنی هاشمی کلنگ زنی شد که تا سال آتی تقدیم شهروندان می شوند.  همچنین در همین راستا یک ایستگاه آتش نشانی در سال آینده در محور احمدی جنوبی نیز کلنگ زنی خواهد شد تا منطقه 5 با برخورداری از 3 ایستگاه آتشنشانی به امنیت مطلوبی دست خواهد یافت.
مسعودی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گسترش زیرساخت های ورزشی افزود: در کنار پیست موتورسواری پارک مادر، یک سالن سرپوشیده ورزش های غیرتوپی به مساحت 900 متر قرار دارد که با اعتبار 20 میلیارد تومان در حال احداث است و تا سال آتی به بهره برداری خواهد رسید. 
وی ادامه داد: امروز یک سالن سرپوشیده ورزش های غیرتوپی در جنب سالن ورزشی پهلوانان نصیری کلنگ زنی شد که پاسخگوی نیازهای شهروندان در حوزه های مختلف ورزشی است. 
شهردار منطقه پنج شیراز از دغدغه محرومیت زدایی شورا و شهرداری خبر داد و افزود: منطقه کوشک میدان در زمره مناطق کمتربرخوردار شیراز قرار دارد و در تلاش هستیم تا با تعریف پروژه ها در اینگونه مناطق، سرانه فضای سبز و ورزش را در راستای عمل به دستورات شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز توسعه دهیم. 
مسعودی خاطرنشان کرد: امروز به همت شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز تقاطع رحمت به قائم کلنگ زنی شد که دسترسی به حرم مطهر را تسهیل می کند. در شرایط حاضر شاهد قفل شدگی ترافیکی در حوالی حرم مطهر هستیم که با ابرپروژه هایی که حول این محور تعریف شده شاهد بهبود ماجرا خواهیم بود.  
شهردار منطقه 5 شیراز با اشاره به جزییاتی از پروژه تقاطع نواب گفت: این پروژه در شرایط حاضر 25 درصد پیشرفت دارد.

براساس این گزارش، یکشنبه 16 بهمن ماه در دومین گام از جهش عمرانی شهرداری شیراز، آیین کلنگ زنی تقاطع غیرهمسطح قائم – رحمت با اعتبار 250 میلیارد تومان و پروژه های منطقه پنج شامل افتتاح مجموعه موتورسواری بوستان مادر، پیاده راه سلامت احمدبن موسی (ع)، راه دسترسی ضلع شمالی بوستان مادر و لوله گذاری شهرک شهید آیت الله دستغیب و کلنگ زنی سالن ورزشی غیرتوپی بوستان مادر، نمازخانه بوستان مادر، ایستگاه آتش نشانی بنی هاشمی، ادامه بولوار ذاکر عباسعلی، سالن ورزشی غیرتوپی پهلوانان نصیری و اجرای طرح راه دسترسی شهرک گلها تا 32 متری بوستان مادر برگزار شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۹۴۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما