۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

بستری ۲۵ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم کرونا در فارس

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۹
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز چهارشنبه نوزدهم بهمن ۱۴۰۱، اعلام کرد.
بستری ۲۵ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم کرونا در فارس
به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در این اطلاعیه آمده است:
از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۲۶۵ هزار و ۳۶۹ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۶۲ هزار و ۱۹۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۳۵ هزار و ۴۸۰ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۳ هزار و ۳۶۱ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۲۹ هزار و ۸۸۹ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۸ هزار و ۸۳۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۲۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۱۰۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، سیزده بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوت ناشی از کووید۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۱۷۱ نفر است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۳ هزار و ۹۷۳ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۸۸ هزار و ۹۹۹ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۱۲۱ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۱۴۲ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۵ هزار و ۹۷۶ دُز نوبت سوم و ۱۳۵ هزار و ۷۶۰ دُز یادآور واکسن بوده است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۹۵۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما