۰
plusresetminus
شورای شهر شیراز:

تلاش برای نقش آفرینی بانوان در جامعه

تاریخ انتشارسه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۵
رئیس کمیته محرومیت زدایی شورای شهر شیراز گفت : نقش و سهم بانوان در نظام اسلامی ممتاز و بی بدیل است ، بر همین اساس باید برای حفظ ظرفیت بانوان در جامعه و نقش آفرینی انان تلاش شود.
تلاش برای نقش آفرینی بانوان در جامعه
به گزارش حافظ خبر، سیده مریم حسینی رئیس کمیته محرومیت زدایی شورای شهر شیراز در جلسه علنی شورای شهر شیراز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: امروز نیاز شهر شیراز مدیریتی انسانی تر، واقع گرایانه‌تر و مسئولانه‌تر است و تجربه زندگی در شهری که با کیفیت است منوط به تامین معیار‌های روبنایی و زیربنایی بیشماری است.
او با اشاره به اینکه باید شهری که اجتماع ساکن در آن پایدار و پاسخگو به نیاز‌های شهروندانش و دارای برنامه برای تخصیص منابع برای نسل حاضر و آینده باشد، گفت: در اندیشه‌های راهبردی بیانات رهبر معظم انقلاب بر مسئله زن و خانواده به عنوان یکی از مسائل درجه یک کشورتاکید دارد و نقش و سهم بانوان در نظام اسلامی ممتاز و بی بدیل است.

رئیس کمیته محرومیت زدایی شورای شهر شیراز گفت: بر همین اساس باید برای حفظ ظرفیت بانوان در جامعه و نقش آفرینی آنان تلاش شود.

حسینی با بیان اینکه دومین علت مهم توجه به موضوع زن، نقش اساسی و محوری زن در خانواده است، یادآور شد: بدون بهره مندی از خانواده‌های سالم، سرزنده و با نشاط امکان پیشرفت فرهنگی وجود ندارد و اینگونه خانواده‌ها نیز بدون حضور زنان شکل نمی‌گیرند و استمرار نمی‌یابند.

او با اشاره به اینکه تمرکز دشمنان بر مقوله زن به عنوان یکی از مبانی هجوم سیاسی تبلیغاتی به نظام اسلامی سومین علت ضرورت توجه کامل به بانوان است، تاکید کرد: امروز در مدیریت شهری، در مسیر رسیدن به مدینه فاضله، به رویکرد مدنی به جای رقابت طلبی و جاه طلبی‌های رایج که بعضا مشاهده می‌شود، نیاز داریم.

حسینی گفت: نقاط قوت زنان در مدیریت و راهبری، توانایی در تخصیص منابع، تدوین چشم انداز دائمی و آینده نگری، ترجیح نفع جمعی بر نفع فردی، پایبندی به اصل زمان بندی و عملکرد بر اساس برنامه، دارا بودن حس مشارکت جویی و روحیه راهبری و هدایت تیمی که همگی جرو خصایل یک مدیر موفق خواهد بود.

او با اشاره به اینکه در مجموعه مدیریت شهری شیراز لازم است از توانمندی بانوانی که با صرف هزینه و زمان در همین نهاد رشد کرده، و علم و دانش را مزین به تجربه ارزشمندی در فرآیند کار تخصصی کرده اند، بحق استفاده شود، گفت: با توجه به تحقیقات و فعالیت‌هایی که سال‌های قبل در حوزه زنان داشته ام و پس از جلسات و بررسی‌های کارشناسی با متخصصین مدیریت، برنامه ریزی و سرمایه انسانی، شهرداری شیراز قدم اول در مسیر توسعه پایدار و یکی از راه‌های رسیدن به شهر خانواده محور را تاسیس نهاد یا اداره کلی است که همزمان به آموزش بانوان در مسیر ارتقای شغلی به پرورش مدیران آینده بپردازد و با تدوین شاخص‌های فرهنگی و مدیریتی به بانوان توانمند و دارای پتانسیل کمک کند.

حسینی تاکید کرد: برای رشد، تعالی جامعه و خدمت به شهروندان و مسیر تحول تربیتی در کلان شهر شیراز جلساتی از جمله نامه پیشنهاد ایجاد واحدی تحت عنوان معاونت امور زنان و خانواده یا اداره کل امور زنان ارسال شد.

عضو شورای شهر شیراز گفت: همچنین در تهران جلسه‌ای پیرامون همین موضوع برگزار شد و در دومین اجلاس بانوان عضو شورای اسلامی شهر‌های کشور در مشهد بود باز هم به این موضوع پرداخته شد.

حسینی گفت: با توجه به بیانات رهبر معظم و اقدامات اخیر دشمن در حوزه زنان نشان داد باید برای این مهم، سریعتر سیاستگذاری و برنامه راهبردی جدی داشته باشیم.

او یادآور شد: اهم فعالیت‌های اداره کل امور بانوان را سبک زندگی ایرانی اسلامی، تحکیم بنیان خانواده، مشارکت اجتماعی بانوان، توانمندسازی اجتماعی بانوان، توسعه زیرساخت‌ها و فضا‌های فرهنگی مختص بانوان در نظر بگیرید و مخاطبان این اداره کودکان، دختران، بانوان و خانواده باشند.

حسینی گفت: قطعا این اداره میتواند بعنوان اصلی‌ترین "متولی تحکیم بنیان خانواده در مدیریت شهری ضمن تاکید بر هویت دینی" و "سبک زندگی شهری" و با در نظر گرفتن اهمیت سنین کودکان، شهر را برای بازی و سرگرمی آن‌ها آماده کند تا بتوانیم آن‌ها را در فضا‌های متفاوت شهری مورد تربیت اسلامی قرار دهیم.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۰۰۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما