۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

برگزاری همایش جهاد خدمت، جهاد امیدآفرینی و جهاد تبیین

تاریخ انتشاردوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۱
در آستانه فرا رسیدن سالروز تشکیل بسیج جامعه پزشکی، همایش جهاد خدمت، جهاد امیدآفرینی و جهاد تبیین با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جمعی از مسئولان استان، در ساختمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.
برگزاری همایش جهاد خدمت، جهاد امیدآفرینی و جهاد تبیین
به گزارش حافظ خبر، رییس دانشگاه در این همایش ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس، تلاش و ازخودگذشتگی پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران در سال های جنگ تحمیلی را مورد تجلیل قرار داد.

 
سید وحید حسینی ضمن بیان بخشی از فعالیت های ارزنده مرحوم دکتر «محمدحسن طاهری» از بنیانگذاران بسیج جامعه پزشکی در شیراز و استان افزود: تلاش و نیت خیر و مبارک مرحوم دکتر طاهری چنان نتیجه بخش بوده که امروزه اردوهای سلامت بسیاری در کشور به نام بسیج جامعه پزشکی برگزار می شود.

 
مسئول ارشد حوزه سلامت فارس با اشاره به تحریم های موجود در کشور از سوی دشمنان، ادامه داد: امروزه کشور مورد هجمه شدید اقتصادی قرار گرفته و ضرورت دارد ما مسوولان با صرفه جویی، مدیریت هزینه و با بهره وری بیشتر، به دست اندرکاران تامین معیشت مردم کمک کنیم.

تحقق اهداف جهاد تبیین، به همت بسیجیان جامعه پزشکی

 معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس نیز در این همایش با تبریک اعیاد فرخنده شعبانیه، ضمن گرامیداشت یاد امام راحل(ره)، شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، شهدای حرم، امنیت و سلامت، گفت: همگان شاهد رشادت های لشکر سپیدپوش سلامت در سال های جنگ تحمیلی و در بحران های مختلف مانند کروناویروس بوده اند.

 
سرهنگ پاسدار «قاسم علیپور» با گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج جامعه پزشکی و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش جهاد تبیین، بر تلاش در مسیر تحقق اهداف این امر مهم به ویژه با استفاده از ظرفیت های شبکه های اجتماعی تاکید کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این همایش ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت سالروز بسیج جامعه پزشکی، به بیان ایثار رزمندگان و شهدا در هشت سال دفاع مقدس و از خودگذشتگی پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران در جنگ تحمیلی پرداخت.

 
 مهندس «طاهری» همچنین به اهمیت نقش بسیج جامعه پزشکی از آغاز تشکیل تا کنون اشاره کرد و توضیحاتی در خصوص فعالیت های عمده این مجموعه در استان و الگوگیری آن در کشور توضیحاتی ارایه داد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز همچنین خاطراتی از تلاش پدر بزرگوارشان مرحوم دکتر «محمدحسن طاهری» در پایه گذاری بسیج جامعه پزشکی و به ثمر رساندن فعالیت های این مجموعه و نیز برپایی اردوهای جهادی سلامت محور و روند ارایه خدمات به نیازمندان و محرومان و ارزش و اهمیت این اقدام بزرگ برای شرکت کنندگان در این همایش بازگو کرد.

برپایی ۴۵۰ اردوی جهادی به همت بسیجیان جامعه پزشکی فارس در سال جاری

رییس بسیج جامعه پزشکی استان فارس نیز در حاشیه این همایش ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و قدردانی از جهادگران و عاشقان خدمت به همنوع، با اشاره به فرا رسیدن سالروز بمباران شیمیایی بیمارستان صحرایی حضرت فاطمه الزهرا(س) و عملیات والفجر هشت که شهادت جمعی از اعضای بسیج جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس را در پی داشت، گفت: امروزه تلاش می شود در هر نقطه از میهن اسلامی، گفتمان جهادی با گسترش کمی و کیفی پیش برود.

 
سرهنگ پاسدار «حسین صمصام» اظهار کرد: امروزه در شرایط حساس منطقه و در مواجهه با جنگ ترکیبی دشمن، به کارگیری مبانی «جهاد تبیین»، «روشنگری» و «جهاد خدمت» ضرورت دارد؛ چرا که در راستای پیشبرد اهداف نظام و رفع موانع پیشرفت کشور است.

او با اشاره به حضور فعالان دو جبهه جهاد تبیین و جهاد خدمت در این همایش اظهار کرد: شرکت کنندگان در این همایش در طول سال ۱۴۰۱، با برپایی ۴۵۰ اردوی جهادی سلامت محور، به ۲۱۰ هزار نفر از همنوعان داخل و خارج کشور خدمت رسانی داشته اند.

 
رییس بسیج جامعه پزشکی فارس افزود: رزمندگان دفاع مقدس، تلاشگران جهاد امنیت و جان برکفان مدافع سلامت ثابت کرده اند که در کنار «جهاد اصغر» به معنای رویایی نظامی با دشمن؛ «جهاد اکبر» و گذشتن از موانع نفس را نیز به خوبی انجام داده اند و انقلاب اسلامی در حال تجربه جهاد جدیدی به نام «جهاد خدمت» است.

 
این همایش که با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، جمعی از اساتید، معاونان، مسوولان، مدیران ارشد و کارکنان دانشگاه و مسوولان استانی برگزار شد، با بیان خاطراتی از شرکت در اردوهای جهادی، خدمت در درمانگاه های جهادی اربعین حسینی(ع)، تجلیل از نمایندگان اردوهای جهادی، تجلیل از خانواده شهدای سلامت و تجلیل از نمایندگان گروه های اربعین حسینی(ع) همراه بود.

همچنین در این همایش از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از مهندس «طاهری» رئیس شورای اسلامی شهر شیراز و فرزند مرحوم دکتر «محمدحسن طاهری» تقدیر شد.
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۰۳۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما