۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

رونمایی از سامانه هوشمند کنترل خودکار تخلفات ساکن

تاریخ انتشارجمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۷
در راستای تعامل با شرکت های دانش بنیان و به جهت تحقق شعار سال ۱۴۰۱، در جلسه کمیسیون هوشمند سازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز از سامانه هوشمند کنترل خودکار تخلفات ساکن این کلانشهر رونمایی شد. 
رونمایی از سامانه هوشمند کنترل خودکار تخلفات ساکن
به گزارش حافظ خبر، هادی شه دوست شیرازی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در حاشیه آیین رونمایی از سامانه هوشمند کنترل خودکار تخلفات ساکن، اظهار داشت: یکی از اقداماتی که باید در حوزه  ترافیک سطح شهر انجام شود استفاده از طرح های هوشمند و فناورانه است. 

شه دوست شیرازی عنوان کرد: به کمک شرکت های دانش بنیان و با هدف کنترل هوشمند و نامحسوس ترافیک بدون نیاز به حضور فیزکی پلیس راهور، سامانه هوشمند کنترل خودکار تخلفات ساکن رونمایی و آغاز به کار کرد.

معاون شهردار شیراز به خدمات سامانه هوشمند کنترل خودکار تخلفات ساکن اشاره کرد و افزود: بواسطه پارک خودروهای دوبل و توقف در معابر ممنوع توسط راننده خودروها كه موجب نارضایتی شهروندان شده بوده این سامانه طراحی و رونمایی شد. 

 هادی شه دوست شیرازی افزود : در اجرای این طرح استفاده حداکثری از توان دوربین های نظارت تصویری در سطح شهر در جهت مدیریت و کنترل ترافیک صورت می گیرد و برای خودروهایی که بیش از زمان مشخص در مکان های پارک ممنوع توقف داشته باشد، جریمه اعمال می شود. 

 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ شاهد رشد هوشمند سازی در حوزه ترافیکی خواهیم بود، گفت: انجام اقدامات این حوزه در کنار یکدیگر به روان سازی ترافیک کمک می کند و معتقدم اگر در این زمینه فعالیت داشته باشیم با هزینه کم از اجرای پروژه های گسترده جلوگیری خواهیم کرد و فرهنگ ترافیکی را ارتقا میدهیم.
 
وی عنوان کرد: سامانه هوشمند کنترل خودکار تخلفات ساکن از نیمه اسفند ماه ۱۴۰۱ در سطح شهر قابل اجرا خواهد بود.  

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در پاسخ به محیا بودن زیر ساخت های شهر شیراز برای اجرای این طرح پاسخ داد: تأمین زیر ساخت ها برای اجرای این طرح بر عهده شهرداری است و در حال حاضر امکان اجرا و استفاده از این سامانه وجود دارد. 

شه دوست شیرازی به مزایای استفاده از این سامانه اشاره کرد و افزود : روان سازی جریان ترافیک در معابر پر تردد شهر بوسیله نظارت هوشمند تصویری، اعمال قانون کاملا مکانیزه و خودکار تخلفات ساکن خودروها، ترویج فرهنگ پارک صحیح خودرو در محل مناسب و احترام به حقوق شهروندی ، جلوگیری از پارک های دوبل و رفع مشکل ازدحام ناشی از آن ، جلوگیری از پارک خودروها در ایستگاه های اتوبوس و تاکسی و  
کنترل مکانیزه بار اندازهای وسایل نقلیه باری در سطح شهر از جمله مزایای این سامانه است.

روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۰۵۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما