۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

شیراز باید به جایگاه‌ واقعی عرصه دانش‌بنیان و فناور برسد 

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۱
نائب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: امیدواریم جایگاه دانش‌بنیان و فناوری را در شیراز ارتقا داده و به مرتبه واقعی آن برسانیم.
شیراز باید به جایگاه‌ واقعی عرصه دانش‌بنیان و فناور برسد 
به گزارش حافظ خبر،  مهدی نصیری در ریورس پیچ رویداد هوشمندسازی شیراز با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: امسالی که رو به پایان است، با نظر رهبر معظم انقلاب، عنوان دانش‌بنیان به نام سال اضافه شد تا به‌طور خاص به موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخته شود.

او با اشاره به ضعف‌های قانونی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: مدل رفتاری با محصولات شرکت‌های دانش بنیان‌، ارتباط آنها با مجموعه‌های مصرف کننده و بسیاری از موارد دیگر نامعلوم بود.

رئیس کمیته هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: شهرداری شیراز نیز به عنوان یک مجموعه در موضوع شرکت‌های دانش بنیان و فناور ورود کرده و با راه‌اندازی مرکز نوآوری و فناوری سعی در تسهیل امور این شرکت‌ها با مجموعه بزرگ شهرداری شیراز دارد.

نصیری با بیان اینکه تاکنون چندین قانون برای کمک و تسهیل به شرکت‌های دانش‌بنیان در شورای اسلامی شهر شیراز به تصویب رسیده است، اظهار کرد: در جلسات آتی صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز قانون دیگری به‌عنوان مکمل قانون ماده ۲۵ حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح خواهیم کرد که امیدواریم تصویب شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با ذکر اینکه قانون مدنظر کمیته هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز کامل.تر از قانون ماده ۲۵ است، تصریح کرد: علاوه بر شرکت‌های دانش‌بنیان در این قانون شرکت‌های فناور نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند.

به گفته نائب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز؛ مهمترین حمایت از شرکت‌های دانش و فناور این است که مشتری‌های دائمی و همیشگی داشته باشند.

نصیری درخصوص مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز نیز عنوان کرد: مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز که به‌صورت مستمر نیازهای فناورانه بخش‌های مختلف شهرداری شیراز را رصد کرده و حلقه وصل شهرداری با شرکت‌های دانش.بنیان و فناور باشد و همچنین دستاوردهای علمی و دانشی را در معرض دید عموم قرار دهد.

ا‌و با اشاره به لزوم برگزاری رویدادهای نظیر رهش بیان کرد: در سالیان گذشته شیراز به‌عنوان یک مرکز علمی و دانشی مطرح بوده که امیدواریم با برنامه‌ریزی و برگزاری چنین رویدادهایی و همچنین پیگیری مسائل بعد از آن‌، جایگاه دانش بنیان و فناوری را در شیراز ارتقا داده و به جایگاه واقعی آن برسانیم.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۰۷۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما