۰
plusresetminus
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس:

ایجاد زیر ساخت و بازسازی و مرمت خانه های تاریخی موجب رونق و امنیت بافت است

تاریخ انتشارشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۱
محمد فرخ زاده در مراسم افتتاح هتل بوتیک شاه پریون بیان کرد: برای این پروژه که در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع با سرمایه گذاری ۶۰ میلیاردی موجب اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۹۵ نفر بومی و باعث رونق بافت شده است از حسن سلیقه در مرمت این بنای تاریخی در قالب یک موزه ارزشمند تقدیر میکنیم.
ایجاد زیر ساخت و بازسازی و مرمت خانه های تاریخی موجب رونق و امنیت بافت است
به گزارش حافظ خبر، وی از دستگاه‌های خدمت رسان در احیای بافت تاریخی شیراز که این روزها مشغول فعالیت هستند قدردانی و ابراز امیدواری کرد مدیریت یک پارچه در بافت بتواند مشکلات موجود را حل و موجب رضایت ساکنین و دلسوزان هویت تاریخی شهر گردد.

جانشین استاندار فارس در شورای عالی توسعه گردشگری در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تبلیغات منفی اخیر علیه بافت تاریخی و فرهنگی شیراز در سطح کشور اظهار داشت آنهایی که دائم اخبار تخریب بافت را به بیرون از استان و کشور مخابره می کنند در دایره دلسوزان نیستند چرا که این مسأله باعث می‌شود که رغبت سرمایه گذار و ساکنین حوزه کاهش یابد و این در حالیست که بافت شیراز و زحمات همه دستارکاران دولتی و غیر دولتی در کشور منحصر به فرد است.

وی ادامه داد باید برای صیانت از بافت در تمام ابعاد دفاع کرد ولیکن تبلیغات منفی خیر

فرخ زاده افزود اگر می خواهیم خاطرات و تاریخ بافت را احیاء کنیم و شاهد ناهنجاری های اجتماعی نباشیم و این قطعه طلایی از تاریخ و هویت و زیبایی روز به روز پر رونق تر شود لازم است متحد شویم و برای آن تبلیغ مثبت کنیم.

وی در پاسخ به منتقدین بدون برنامه افزود، این افراد اگر طرح یا ایده ای برای بهبود شرایط و ارتقا صنعت گردشگری در استان دارند ارائه نمایند تا با همکاری و هم افزایی بتوان مشکلات موجود را رفع و حرکت به سمت توسعه گردشگری و زیارت استان تسهیل گردد وگرنه سیاه نمایی را همه بلد هستند و امروز روز معرفی داشته های ارزشمندمان است.

او همچنین پیشنهاد یک شب اقامت برای نمایندگان خبرگزاری های سطح کشور در اقامتگاه های بافت تاریخی و خانه های بوم گردی را با همین هدف مطرح نمود و افزود هیچ عیبی ندارد که این اثر فاخر یکبار دیگر با حضور مسئولین کشوری افتتاح شود.

به اعتقاد فرخ زاده بازسازی و مرمت استاندارد خانه های تاریخی موجب رونق بافت و در نتیجه امنیت آن خواهد شد همچنین ثبت بافت تاریخی با ضوابط ویژه همانند گروه بندی باغات نیز می تواند نقشی صیانتی از آن داشته باشد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۰۸۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما