۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

امدادرسانی به ۱۱ مورد مسمومیت با مونوکسید کربن

تاریخ انتشارسه شنبه ۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۵
نشست ستاد سلامت نوروز ۱۴۰۲ دانشگاه با حضور رییس ستاد، دبیر ستاد، نمایندگان معاونت ها و مدیران دانشگاه برگزار و اقدامات انجام شده حوزه های مختلف دانشگاه در ۲۴ ساعت گذشته بررسی شد.
امدادرسانی به ۱۱ مورد مسمومیت با مونوکسید کربن
به گزارش حافظ خبر، دبیر ستاد سلامت نوروزی و مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه در این نشست گفت: در آخرین روز سال ۱۴۰۱، ۸۴۹ ماموریت با حضور امدادگران اورژانس ۱۱۵ در استان، انجام شده که از این تعداد، ۱۷۱ ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

محمدجواد مرادیان تعداد کل مصدومان سوانح ترافیکی در آخرین روز سال ۱۴۰۱ را ۲۱۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۷۴ نفر خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند و ۱۳۶ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

او با اشاره به امدادرسانی به ۱۱ مورد مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن طی شبانه روز گذشته، از مردم استان فارس و مسافران نوروزی خواست تا تدابیر ایمنی و پیشگیرانه را با دقت رعایت کنند.

دبیر ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز آمار مراجعه مردمی به بخش های اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های استان را در روز گذشته، ۱۲ هزار و ۸۷۹ مورد اعلام کرد و گفت: با تلاش تیم های پزشکی، علاوه بر انجام ۲۱۵ مورد عمل جراحی، به ۵۰۲ مصدوم سوانح ترافیکی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی، همچنین ۸۰۳ بیمار دارای علایم تنفسی و ۲۴۲ بیمار دارای علایم گوارشی نیز ارائه خدمت شد.

 مرادیان بیان کرد: در شبانه روز گذشته با تلاش کارشناسان بهداشتی واحدهای زیرمجموعه دانشگاه، از ۶۸۵ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بازدید شد که از این تعداد، هجده واحد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

او معدوم سازی بیش از ۱۸۱ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در شبانه روز گذشته را از دیگر فعالیت های کارشناسان بهداشت محیط استان در تامین سلامت مردم و مسافران نوروزی عنوان کرد.

دبیر ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: در شبانه روز گذشته، پنج هزار و ۶۸۴ بیمار در مراکز خدمات جامع سلامت ویزیت شدند و با پیگیری های انجام شده، یک مادر باردار نیازمند مراقبت های ویژه، به بیمارستان اعزام شد.

 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۱۲۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما