۰
plusresetminus
شهرداری شیراز، شورای شهر شیراز:

اقدام شهرداری ماحصل یک کار تیمی و جهادی است

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۰
محمدحسن اسدی شهردار شیراز در نخستين جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز در سال جاری با محوریت گزارش عملکرد نوروزی شهرداری در ارائه خدمات‌رسانی به میهمانان نوروزی، اقدام شهرداری را ماحصل یک کار تیمی و جهادی از سوی تمام دست‌اندارکان دانست.
اقدام شهرداری ماحصل یک کار تیمی و جهادی است
به گزارش حافظ خبر، محمدحسن اسدی شهردار شیراز در نخستين جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز در سال جاری با محوریت گزارش عملکرد نوروزی شهرداری در ارائه خدمات‌رسانی به میهمانان نوروزی، اقدام شهرداری را ماحصل یک کار تیمی و جهادی از سوی تمام دست‌اندارکان دانست و گفت: شهرداری به‌عنوان سکان پیشرو در ارائه خدمات نوروزی تمام نیروهای خود را برای خدمات‌رسانی به مهمانان نوروزی به کار گرفت و در این مسیر به دلیل حجم مسافران نوروزی از هرگونه کمبود و قصور غیر سهوی عذرخواهی می کنیم.
 
اسدی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام مهار تورم و رشد تولید اظهار امیدواری کرد: کلانشهر شیراز بتواند با گام نهادن در مسیر رشد، خدمات شایسته‌ای را به شهروندان ارائه دهد. 

 این مقام ارشد شهرداری شیراز  با اشاره به آماده سازی ۱۳سالن ورزشی، ۱۲ بوستان، ۴۳حسینه و ۴ سالن ورزشی تحت نظر اداره کل ورزش جوانان برای اسکان مسافران نوروزی تصریح کرد: در مدت زمان تعطیلات نوروز حدود ۵۶۶هزار نفر در این مکان‌های درنظر گرفته شده اسکان یافتند.

 اسدی با بیان اینکه از چهار ماه قبل از نوروز ستاد سفر شهرداری شهر شیراز تشکیل شد تا شهر آماده میزبانی از میهمانان نوروزی باشد، عنوان کرد: به دلیل اهمیت موضوع استقبال و ارائه خدمات به مسافران نوروزی ۱۳ هزار نیرو شهرداری عضو ستاد سفر بودند که در طول تعطیلات نوروز از ظرفیت سه هزار و ۴۰۰ نفر نیروی شهرداری برای ارائه خدمات بهره بردیم.

 شهردار کلانشهر شیراز از حضور ۴۰۰نفر نیروی بسیجی در کنار نیروهای شهرداری برای ارائه خدمات به مسافران بهار ۱۴۰۲ خبر داد و ادامه داد: در ایام نوروز به دلیل اهمیت سلامت و امنیت مسافران نوروزی با همکاری نیروهای آتش‌نشان داوطلب تعداد ۲۱۸مسافر از مرگ با گاز منواکسید کربن جلوگیری شد.

این مقام ارشد مدیریت شهری با اشاره به اولویت شهرداری در تأمين امنیت سلامت مسافران در کنار ارائه خدمات اظهار امیدواری کرد: شهرداری شیراز مفتخر است که در نوروز ۱۴۰۲ آمار مرگ مسافران در چادرهای نصب شده به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد صفر ثبت کند.

مسعود زارعی در این جلسه اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات و پذیرایی از مسافرین نوروزی به نسبت سال گذشته، اقدامات منظم.تر و منسجم‌تر بود. 

وی عنوان کرد: این خدمات رسانی مطلوب در راستای تلاش کلیه مجموعه شهرداری بود. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز به اهداف ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر نوروز اشاره کرد و افزود: نظارت بر این ستاد جزو وظیفه ذاتی شورای اسلامی شهر شیراز بود تا باتوجه به ایراداتی که مطرح می‌شد عوامل اجرایی بتوانند نسبت به رفع سریع ایرادات اقدام کنند. 

زارعی افزود: در سال گذشته ۱۳ ایراد ساختاری در ستاد نظارت خدمات سفر مطرح شد و در اولین جلسه تشکیل شده با حضور شهردار، برآیند و نتیجه ایرادات ستاد اجرایی مطرح شد و در جلسه کمیسیون خدمات شهری که در روز پانزدهم اسفند سال گذشته برگزار شد ۳۷ تصمیم کمیسیون با حضور  مسئولین و رؤسای دستگاه‌های اجرایی خارج از شهرداری مورد بررسی قرار گرفت و به جهت اجرا به شهرداری ابلاغ شد. 

زارعی عنوان کرد: یک اقدام مؤثر صورت گرفته قرائت واحد ایرادات با حضور شورای شهر و شهرداری بود که در راستای آن با حضور اعضای پر تلاش شورا و  شهرداری و ناظرین محترم قرائتی واحد نسبت به رفع ایرادات با پنج عنوان اصلی و ۸۲ موضوع در قالب یک چک لیست به توافق طرفین رسید تا در قالب این چک لیست اقدام شود. 

این عضو شورا ادامه داد: در ستاد نظارت عالی ۵۵ نیروی بسیج در قالب ۲۲ اکیپ در دو شیفت کاری صبح و شب کار نظارت دنبال می‌شد. 

وی در خصوص مکان‌های مورد بررسی نظارت توضیح داد: مناطق یازده گانه در چهار ورودی شیراز، بوستان‌های مورد استفاده در نوروز ، سالن‌های ورزشی و چهار کمپ نوروزی جنت، زیباشهر ، سعدیه و مسجد جامع الشهدا و ۲۱ پارکینگ عمومی و ۴۳ بازارچه و غرفه عرضه میوه و تره بار در سطح شهر از جمله آنهاست.


رئيس ستاد نظارت بر خدمات سفر نوروز با بیان اینکه فرآیند نظارت در دو بخش صورت گرفت، افزود: فرآیند نظارت به دو‌صورت سیستمی و از طریق سامانه ۱۳۷ که برای اولین بار صورت گرفت اتفاق افتاد و با آموزش‌های تخصصی که برگزار شد سامانه پیامکی ۱۳۷ فعال و مسیر سیستمی نظارت دنبال شد، همچنین مسیر دوم به صورت میدانی بود که در پایان هر شیفت کاری نظارت میدانی توسط نیروهای بسیج انجام شد. 

زارعی یادآور شد: در جمع بندی نهایی صورت گرفته تعداد هزار و ۷۰۹ ایراد در سامانه ثبت و مورد بررسی قرار گرفت و معایب به بیست و یک رده مربوطه به شکل سیستمی ارجاع شد. 
  
این عضو شورای اسلامی شهر با بیان اینکه گزارش اقدامات شاخص و ستاد نظارت عالی خدمات سفر به کلیه اعضای شورای شهر ارائه شد، گفت: در راستای اقدامات شاخص مثبتی که در سطح شهر انجام شد، تقویت مبادی ورودی فعال شهر صورت گرفت و شهر شیراز به عنوان شهری تمیزتر از هر سال ارزیابی شد و ایرادات فضای سبز آن برطرف شد و برای اولین بار سامانه ۱۳۷ به شکل جدی در راستای نظارت بیشتر و به عنوان پل ارتباطی با مسافرین نوروزی تقویت شد.

انسجام و انضباط حاکم بر کمپ‌ها از دیگر موضوعاتی بود که زارعی به آن اشاره کرد و افزود: ایمنی مثال زدنی با تلاش مؤثر سازمان آتش نشانی قابل محسوس بود و باتوجه به ایرادات بصری که در سال گذشته در محور خلیج فارس شاهد بودیم، ایرادات این محور برطرف شد. 

زارعی در پایان یادآور شد: در جلسه برگزار شده در روز چهاردهم فروردین سال جاری ۱۲ تصمیم که اهم آن شامل گزارش درآمد و هزینه کرد، ساماندهی تصاویر شهداء، هوشمند سازی نرخ پارکینگ های سطح شهر و افزایش کیفیت سرویس های بهداشتی سطح شهر ، تهیه و تکمیل طرح جامع اقامتگاه‌ها به جهت استفاده از ظرفیت آنها در زمان بحران‌ها و بازنگری در شرح وظائف سازمان‌ها در حفظ و نگهداری بخش خصوصی مدیریت باغ‌های در اخباری شهرداری بود، موارد به شهرداری شیراز ابلاغ شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۲۱۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما