۰
plusresetminus
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز :

شهر شیراز، میزبان خوب مسافرین و زائرین در نوروز ۱۴۰۲

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۱۶
مسعود زارعی گفت: در راستای ارائه خدمات و پذیرایی از مسافرین نوروزی به نسبت سال گذشته ، اقدامات منظم تر و منسجم تر بود . 
شهر شیراز، میزبان خوب مسافرین و زائرین در نوروز ۱۴۰۲
به گزارش حافظ خبر، مسعود زارعی در یکصد و یازدهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز ضمن تقدیر از تلاش ها و زحمات تمام دست اندرکاران در راس شهردار شیراز و حوزه خدمات شهری و ستاد خدمات سفر شهرداری شیراز و همچنین ریاست و اعضای محترم شورای اسلامی شهر که امسال قبول زحمت بیشتری را کردند اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات و پذیرایی از مسافرین نوروزی به نسبت سال گذشته ، اقدامات منظم تر و منسجم تر بود . 

مسعود زارعی عنوان کرد: این خدمات رسانی مطلوب در راستای تلاش کلیه مجموعه شهرداری بود. 

زارعی به اهداف ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر میهمانان نوروزی شورای اسلامی شهر شیراز اشاره کرد و افزود: نظارت این ستاد جزو وظیفه ذاتی شورای اسلامی شهر بود تا باتوجه به ایراداتی که مطرح می شد عوامل اجرایی بتوانند نسبت به رفع سریع  ایرادات اقدام نمایند . 

وی افزود : در سال گذشته ۱۳ ایراد ساختاری در ستاد نظارت خدمات سفر شهرداری مطرح شد و در اولین جلسه تشکیل شده با حضور شهردار، برآیند و نتیجه ایرادات ستاد اجرایی مطرح شد و در جلسه کمیسیون خدمات شهری که در روز پانزدهم اسفند سال گذشته برگزار شد ۳۷ تصمیم کمیسیون با حضور مسئولین و رؤسای دستگاه های اجرایی خارج از شهرداری مورد بررسی قرار گرفت و به جهت اجرا به شهرداری ابلاغ شد. 

زارعی رئیس ستاد نظارت عالی شورا عنوان کرد: یک اقدام مؤثر صورت گرفته قرائت واحد ایرادات با حضور شورای شهر و شهرداری بود که در راستای آن با حضور اعضای پر تلاش شورا و شهرداری و ناظرین محترم قرائتی واحد نسبت به رفع ایرادات با پنج عنوان اصلی و ۸۲ موضوع در قالب یک چک لیست به توافق طرفین رسید تا در قالب این چک لیست اقدام شود. 

این عضو شورا ادامه داد: در ستاد نظارت عالی ۵۵ نیروی بسیج در قالب ۲۲ اکیپ در دو شیفت کاری صبح و شب کار نظارت دنبال می شد . 

وی در خصوص مکان های مورد بررسی نظارت توضیح داد: مناطق یازده گانه در چهار ورودی شیراز ، بوستان های مورد استفاده در نوروز ، سالن های ورزشی و چهار کمپ نوروزی جنت، زیباشهر ، سعدیه و مسجد جامع الشهداء و ۲۱ پارکینگ عمومی و ۴۳ بازارچه و غرفه عرضه میوه و تره بار در سطح شهر از جمله آنهاست.

رییس ستاد نظارت بر خدمات سفر نوروز با بیان اینکه فرآیند نظارت در دو بخش صورت گرفت ، افزود : فرآیند نظارت به دو‌صورت سیستمی و از طریق سامانه ۱۳۷ که برای اولین بار صورت گرفت اتفاق افتاد و با آموزش های تخصصی که برگزار شد سامانه پیامکی ۱۳۷ فعال و مسیر سیستمی نظارت دنبال شد . همچنین مسیر دوم به صورت میدانی بود که در پایان هر شیفت کاری نظارت میدانی توسط نیروهای بسیج و ناظرین عالی انجام شد. 

مهندس زارعی یادآور شد: در جمع بندی نهایی صورت گرفته تعداد هزار و ۷۰۹ ایراد در سامانه ثبت و مورد بررسی قرار گرفت و معایب به بیست و یک رده مربوطه به شکل سیستمی ارجاع شد. 
  
این عضو شورا با بیان اینکه گزارش اقدامات شاخص و ستاد نظارت عالی خدمات سفر به کلیه اعضای شورای شهر ارائه شد، گفت : در راستای اقدامات شاخص مثبتی که در سطح شهر انجام شد، تقویت مبادی ورودی فعال شهر صورت گرفت و شهر شیراز به عنوان شهری تمیزتر از هر سال ارزیابی شد و ایرادات فضای سبز آن برطرف شد و برای اولین بار سامانه ۱۳۷ به شکل جدی در راستای نظارت بیشتر و به عنوان پل ارتباطی با مسافرین نوروزی تقویت شد .

انسجام و انضباط حاکم بر کمپ ها از دیگر موضوعاتی بود که زارعی به آن اشاره کرد و افزود: ایمنی مثال زدنی با تلاش مؤثر سازمان آتش نشانی قابل محسوس بود و باتوجه به ایرادات بصری که در سال گذشته در محورهای ورودی خصوصا محور خلیج فارس شاهد بودیم، ایرادات این محورها برطرف شده. 

زارعی رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورا در پایان یادآور شد: در جلسه برگزار شده در روز چهاردهم فروردین سال جاری ۱۲ تصمیم که اهم آن شامل گزارش درآمد و هزینه کرد، ساماندهی تصاویر شهداء، هوشمند سازی نرخ پارکینگ های سطح شهر و افزایش کیفیت سرویس های بهداشتی سطح شهر ، تهیه و تکمیل طرح جامع اقامتگاه ها به جهت استفاده از ظرفیت آنها در زمان بحران ها و بازنگری در شرح وظائف سازمان ها در حفظ و نگهداری بخش خصوصی مدیریت باغ های در اختیار شهرداری بود، موارد به شهرداری شیراز ابلاغ شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۲۱۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما