۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

شناسایی ۶۶۴ هزار و ۲۲۲ بیمار مبتلا به کرونا از ابتدای شیوع

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۳
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز سه شنبه بیست و دوم فروردین ۱۴۰۲، اعلام کرد.
شناسایی ۶۶۴ هزار و ۲۲۲ بیمار مبتلا به کرونا از ابتدای شیوع
به گزارش حافظ خبر، به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در این اطلاعیه آمده است: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۲۷۳ هزار و ۵۲۷ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۶۴ هزار و ۲۲۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۴۱ هزار و ۸۷۴ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۴ هزار و ۸۷۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۳۱ هزار و ۶۵۳ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹ هزار و ۳۴۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۳۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۴۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوت ناشی از کووید۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۱۹۱ نفر است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۵ هزار و ۷۶۵ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۹۰ هزار و ۱۳۶ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۳۵۱ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۳۸۶ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۱۸۴ دُز نوبت سوم و ۱۳۶ هزار و ۲۱۵ دُز یادآور واکسن بوده است.

 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۲۲۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما