۰
plusresetminus
ورزشهای همگانی استان فارس:

اجرای پویش کشوری "شهر ما روزه دار است

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۵
پویش کشوری "شهر ما روزه دار است در فارس برگزار شد.
اجرای پویش کشوری "شهر ما روزه دار است
به گزارش حافظ خبر،  محمدرضا جعفری رئیس  کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس گفت : نظر به تقارن ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ هجری قمری  و عید نوروزسال ۱۴۰۲ هجری شمسی به منظور بهره مندی از این همزمانی در استفاده از ظرفیت های دینی در ترویج نشاط و تقویت پیوستگی اجتماعی به ویژه در جامعه ورزش کشور و با توجه به مصوبه جلسه ۷۹۳ مورخ ۱۶/۱۲/۱۴۰۱ شورای عمومی اجرای برنامه های فرهنگی منطبق  و سراسری با عنوان پویش "شهر ما روزه دار است" در سومین حرم اهل بیت‌ علیهم السلام و استان پهناور فارس اجرا خواهد شد .
وی افزود : برنامه های ابلاغی  از سوی وزارت و در راستای اجرای این پویش به شرح زیر خواهد بود .
راه اندازی پویش شهر ما روزه دار است و اطلاع رسانی آن از طریق نصب تابلوهای تبلیغاتی در مراکز اقامتی و پذیرایی و مبادی ورودی شهرها و استان های کشور با همکاری شهرداری ها و دستگاه های اجرایی شهرها و شهرستان های فارس.

وی افزود : انجام دید و بازدید در نوروز و ایام ماه مبارک  ۱۴۰۲ در فاصله زمانی افطار تا سحر از طریق ترویج فرهنگ سفره های افطاری توسط مردم و دستگاه های متولی در کمال سادگی و بدور از تجملات  همچنین تشویق و حمایت از مراکز خدماتی و فعالیت های فرهنگی معنوی در شهرها و شهرستان های فارس  از افطار تا سحر به مراجعین و مسافران نوروزی خدمات ارائه می دهند.  

جعفری به برگزاری مراسم افطار و احیا سنت حسنه اطعام روزه داران به صورت محله محور با همکاری مساجد و شهرداری ها اشاره کرد و از بندهای مهم این ابلاغ بر شمرد.
وی افزود :  ایجاد ایستگاه های صلواتی(موکب) پخش افطار برای روز داران در سطح شهر ها یا بین راه ها برای مسافری که در مسیر های افطار و ایستگاه های توزیع غذای رایگان بین نیازمندان و  غنی‌سازی (معنوی و اجتماعی) و جایگزین سازی زیست شبانه در ماه مبارک رمضان.

رئیس کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس اضافه کرد:  فروش های ویژه ماه مبارک رمضان برای گردشگران در مکان های مناسب به منظور ترویج فرهنگ بومی و ارائه خدمات و محصولات زیست عفیفانه در بین مردم و  ایجاد زمینه های مناسب برای ترویج گردشگری فرهنگی به منظور ارتقای نشاط اجتماعی با حفظ حرمت ماه مبارک رمضان  و رعایت شان مسافران نوروزی منظور از روزه داری در شهرها و اطلاع رسانی رسمی واحدهای ارائه خدمات به مسافران در ماه مبارک رمضان (تفکیک از محیط عمومی شهر)
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۲۲۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما