۰
plusresetminus
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس:

ثبت ۸ اردیبهشت به عنوان روز میمند در تقویم رویدادهای گردشگری کشور

تاریخ انتشارسه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۱
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس از برگزاری نخستین رویداد گردشگری شهرستانی فارس در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: هشتم اردیبهشت ماه به عنوان روز ملی میمند می‌کند در تقویم ملی به ثبت رسیده است‌.
ثبت ۸ اردیبهشت به عنوان روز میمند در تقویم رویدادهای گردشگری کشور
به گزارش حافظ خبر، محمد فرخ زاده با اعلام این خبر گفت:  گردشگری رویدادها در سال های گذشته چندان مورد توجه نبوده و نیازمند حرفه ای سازی و ساماندهی است.

او خاطر نشان کرد: در راستای این هدف ۸ اردیبهشت ماه به عنوان روز میمند و رویداد کهن گلاب گیری در این منطقه از شهرستان فیروز آباد، در فهرست رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه حلقه مفقوده اقتصاد گردشگری و زیارت، عدم شناخت اولیه مردم استان فارس نسبت به توانمندی ها و ظرفیت های استان محل زندگی خود است افزود وقتی فارس را خوب نمی‌شناسیم چه انتظاری وجود دارد که کشور و فراتر از آن ما را بشناسند.

وی با انتقاد از ضعف عملکرد متولیان گردشگری در سالهای گذشته و غفلت رسانه ملی و استانی و فعالین رسانه و فضای مجازی و از همه مهمتر شورای آموزش و پرورش استان در عدم تدوین کتاب بومی اقتصاد و جغرافیای گردشگری و آشنایی با فرصتهای فرهنگی، تاریخی، طبیعی، سلامت، اقوام و.. اظهار داشت این مسأله باعث از دست رفتن بسیاری از فرصت ها شده بگونه ای که بسته های سرمایه گذاری و مدیریت رویدادها در دستگاه متولی استان تعطیل می‌باشد.

وی در ادامه افزود برای اولین بار تقویم رویدادهای شهرستانهای استان فارس تهیه و دبیرخانه آن در استانداری دایر گردید و تاکنون رویداد سه شهرستان در پنجم فروردین روز داراب، هشتم فروردین روز اوز و نوزدهم فروردین روز فسا برگزار گردیده است و مقرر شده با همکاری فرمانداران محترم به ترتیب ۳۴ رویداد دیگر(جمعا ۳۷شهرستان) تا پایان سال برگزار گردد و در این رویدادها سایر شهرستانهای استان فارس نیز ظرفیت های گردشگری، اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی، صنعتی و... خود را ارائه خواهند کرد.

فرخ زاده ادامه داد بر اساس هماهنگی انجام شده با استاندار محترم تقویم تمام سال در شورای برنامه ریزی مطرح و پس از تصویب، در هر جلسه دو شهرستان ظرفیت های خود را ارائه و لوح تصویب روز شهرستان را دریافت خواهند کرد، پس از این پیگیری برای ثبت ملی روزهای شهرستانها انجام خواهد شد.

میراث به عنوان مدیر اجرایی و بخش خصوصی به عنوان مجری برای بهره برداری از این فرصتها تلاش کند تا با آوردن گردشگر از ایران و جهان و اسکان آنها و معرفی صنایع دستی و سوغات و... سود و اشتغال خود را تضمین کند.

جانشین استاندار فارس در شورای توسعه گردشگری استان با تاکید بر اهمیت رویدادهای گردشگری افزود دیدن ظرفیت ها و‌ قابلیت های شهرستان ها در یک روز گام موثری جهت جذب سرمایه و رونق صنایع محلی و در نتیجه رونق اقتصادی گردشگری و رشد تولید آن منطقه است.

گفتنی است دبیرخانه دائمی رویدادهای گردشگری و صنایع دستی در استانداری فارس ایجاد و نسبت به هماهنگی و اطلاع رسانی رویدادها به گردشگران اقدام خواهد کرد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۲۴۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما