۰
plusresetminus
آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز:

آغاز پویش "نجات طبیعت شیراز"

تاریخ انتشارسه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۴
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: با هدف مقابله با حریق عرصه‌های طبیعی اعم از مراتع و جنگل‌ها طی فصل گرما، پویشی با عنوان "نجات طبیعت شیراز" اجرایی شده است.
آغاز پویش "نجات طبیعت شیراز"
به گزارش حافظ خبر، هادی عیدی‌پور در نشست خبری طرح پیشگیری و مقابله با آتش سوزی در باغ ها، فضای سبز، مراتع و ارتفاعات شیراز، اظهارداشت: امسال و با توجه به افزایش بارندگی زمستان و رشد بوته‌ها در عرصه‌های مختلف مرتعی و جنگلی، احتمال وقوع حریق در این اراضی پیش‌بینی می‌شود.

وی جنگل‌ها و مراتع را میراث ملی برشمرد و بر لزوم امانت‌داری نسل کنونی در راستای انجام مسئولیت اجتماعی نسبت به این عرصه‌ها تاکید و اضافه کرد: راه‌اندازی پویش "نجات طبیعت" یکی از اقدامات هدفمند در راستای آموزش پیشگیری از وقوع و مقابله با حریق در عرصه‌های طبیعی است.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز با بیان اینکه اجرای پویش چهارشنبه‌سوری، منجر به کاهش 59 درصدی حوادث در آن ایام نسبت به سال گذشته شد، گفت: موفقیت در پویش کاهش مخاطرات چهارشنبه سوری، انگیزه‌ای برای راه‌اندازی پویش "نجات طبیعت" شده است.

عیدی‌پور تعداد حوادث آتش‌سوزی مراتع سال گذشته در محدوده شهرستان شیراز را 168 مورد اعلام کرد که منجر به حضور 701 آتش‌نشان و بیش از 150 ساعت عملیات شد و گفت: خارج از کلانشهر شیراز نیز 46 عملیات حریق مراتع با حضور 195 آتش نشان داشتیم.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز خاطرنشان کرد: 47 مورد حریق در ارتفاعات شیراز نیز داشتیم که با حضور 178 آتش نشان عملیات مهار آنها انجام شد اما در ارتفاعات خارج از شهر شیراز نیز عملیات به 12 مورد کاهش پیدا کرد.

عیدی‌پور با ابراز امیدواری از اینکه امید است امسال با همت و تلاش و همدلی ایجاد شده شاهد کاهش بیشتر باشیم، عنوان کرد که پویش نجات طبیعت شیراز در سه بخش پیشگیری، آمادگی و مقابله دنبال خواهد شد.
روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۲۴۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما