۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

موفقیت نفس در شیراز

تاریخ انتشارسه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۰
مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی بیمارستان حضرت زینب (س) از اجرایی شدن موفقیت آمیز طرح «نفس» در این مرکز آموزشی درمانی با هدف پیشگیری از موارد سقط جنین خبر داد.
موفقیت نفس در شیراز
به گزارش حافظ خبر،  مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی در بیمارستان حضرت زینب(س) با اشاره به اینکه این طرح به همت بسیج جامعه پزشکی، با همکاری ماماها و پزشکان متخصص زنان در این مرکز در حال اجرا است، گفت: با مداخله آموزشی و حمایتی از زمان اجرایی شدن این طرح در این مرکز، تعداد قابل توجهی از مادران از تصمیم خود برای سقط جنین منصرف شده و شاهد تولد فرزندان شماری از آنان در این بیمارستان بوده ایم.

 
«سهیلا رفیعی» با بیان اینکه در این مرکز مادران باردار تحت حمایت قرارمی گیرند، افزود: با تلاش متخصصان زنان، ماماها، روانشناسان و کارشناسان مشاوره در این مرکز، در مرحله نخست جامعه هدف در این طرح شناسایی و مشاوره‌های لازم به خانواده‌هایی که تصمیم به سقط جنین دارند، ارائه می شود.

او ارائه خدمات تخصصی مانند همچون ویزیت پزشک متخصص و ماما، انجام آزمایش و سونوگرافی رایگان را از دیگر خدمات پیش بینی شده برای این مادران عنوان کرد و گفت: همچنین خدمات غیر تخصصی نظیر اعطای بسته‌های معیشتی به خانواده‌های کم‌بضاعت، در دستور کار مجریان طرح نفس قرار گرفته شده است.

مدیرکانون بسیج جامعه پزشکی بیمارستان حضرت زینب (س) با اشاره به اینکه تشکیل خانواده و حمایت از فرزندآوری یک مسئله مهم و حیاتی برای رشد و پویایی جامعه محسوب می شود و بارها از سوی مقام معظم رهبری نیز مورد تاکید قرار گرفته است؛ رویکرد اصلی مرکز نفس را حمایت از خانواده ها برای پیشگیری از سقط جنین و کمک به جوانی جمعیت کشور عنوان کرد.

سرهنگ پاسدار «حسین صمصام» رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس نیز روز گذشته در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مرکز «نفس» در سال گذشته، از برنامه ریزی برای توانمندسازی مراکز «نفس» در سایر شهرستان های استان و پیگیری برای راه اندازی مرکز نیکوکاری نفس با مشارکت کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) در سال جدید خبر داد.

 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۲۵۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما