۰
plusresetminus
معاون گردشگری استانداری فارس در مراسم روز میمند:

ظرفیت های بی نظیر شهر میمند اقتصاد گردشگری استان فارس را حرکت می‌دهد

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۲۰
محمد فرخ زاده در مراسم روز میمند با تاکید بر اینکه توجه ویژه به گردشگری کشاورزی و رویدادی میمند، استان فارس را از بسیاری از درآمدها بی نیاز میکند اظهار داشت در سال مهار تورم و رشد تولید توجه به اقتصاد کشاورزی و گردشگری شهرستان ها از ضروریات است.
ظرفیت های بی نظیر شهر میمند اقتصاد گردشگری استان فارس را حرکت می‌دهد
به گزارش حافظ خبر، وی اظهار داشت گردشگری رایحه و گیاهان دارویی و کاربرد آن در صنعت عطر و ادکلن نه تنها جایگاه ویژه ای در آیین دیرینه بلکه در مفاهیم دینی ما جایگاه ویژه ای دارد و در دنیا نیز از صنایع پولساز است و جزء رتبه بندی صنایع پر رونق و اشتغال ساز و محبوب جهان محسوب میشود و این نشان میدهد که مردم میمند بر روی چه اقتصاد و سرزمین زرخیزی کار و زندگی میکنند.

فرخ زاده توجه به صنایع پایین دستی، صادرات و واردات، بازاریابی، تبلیغات و برندسازی را برای فروش بهتر محصولات مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت باید تمام شهر میمند از جمله درب مغازه ها، رنگ تاکسی ها و المان های این شهر به رنگ گل محمدی و نسترن باشد تا گردشگران این شهر را متفاوت بشناسند.

او در ادامه گفت هنگام نگارش درخواست ثبت ملی روز میمند که امیدوارم نام بنده هم در اذهان مردم میمند بماند، با بررسی ظرفیت های بی نظیر و قدمت این شهر مشاهده کردم حتی با ثبت ملی هم حق مطلب درباره این شهر ادا نمی شود و جایگاه این شهر همانند بلغارستان و ترکیه و آمستردام جهانی می‌باشد.

فرخ زاده افزود برگزاری رویدادها بایستی توسط مجموعه های مردم نهاد و اتحادیه ها و صنوف برگزار گردد و نبایستی این برنامه ها را دولتی کنیم زیرا بخش خصوصی، بعنوان بخش مولد و پر تحرک و خلاق باید برای برگزاری این آیین ها پیشقدم شود و سود و معروفیت آن را هم از آن خود کند.

گفتنی است در حاشیه مراسم روز میمند از دست اندرکاران برگزاری مراسم نماینده محترم مجلس، فرماندار، بخشدار، اعضای شورای شهر و شهردار میمند از سوی استاندار و معاون گردشگری تقدیر به عمل آمد و لوح ثبت در تقویم گردشگری کشور توسط میراث نیز به شهردار و رییس شورای شهر اهدا شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۲۷۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما