۰
plusresetminus
معاون گردشگری استانداری فارس در دیدار با گروه دوستی پارلمانی ایران و مکزیک :

فارس و شیراز بعنوان قطب پزشکی، الکترونیک، کشاورزی و گردشگری ایران

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۲
محمد فرخ زاده معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در دیدار با گروه دوستی پارلمانی ایران و مکزیک اظهار کرد: فارس استانی پهناور است که به عنوان چهارمین استان پهناور در کشور جمهوری اسلامی به شمار می‌رود و از این استان به عنوان مهد تمدن و تاریخ ایران زمین نام می‌برند و حتی در سالهای گذشته توانسته در زمینه‌های مختلف رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دهد.
فارس و شیراز بعنوان قطب پزشکی، الکترونیک، کشاورزی و گردشگری ایران
به گزارش حافظ خبر، وی با بیان اینکه به دلیل سرمایه‌ گذاری‌های طولانی استان فارس به عنوان قطب الکترونیک کشور شناخته می‌شود، گفت: در مباحث صنایع هوایی و هواپیمایی و حتی در حوزه دریایی و ساخت انواع شناورها فعالیت‌های قابل توجهی در این استان انجام شده است‌.

فرخ زاده با اشاره به اینکه استان فارس را به عنوان قطب کشاورزی کشور نیز می‌شناسند، افزود: به دلیل اقلیم بزرگ استان فارس انواع و اقسام محصولات کشاورزی چه گرمسیری، چه سردسیری در این استان تولید می‌شود.

فرخ زاده اضافه کرد: استان فارس در سالهای اخیر، کشور را در گندم خودکفا کرده و در حال حاضر هم بر تولید گیاهان دارویی متمرکز شده‌ایم و می‌توان گفت حدود ۸۰ نوع گیاه دارویی را در استان تولید می‌کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: در صنایع نفت و پتروشیمی هم استان فارس به دلیل ذخایر خوب معدنی و نفت و گاز دارای پالایشگاه و پتروشیمی‌های فعالی است؛ در این زمینه با استان بوشهر نیز کارهای مشترک انجام و محصولات متنوعی تولید می‌شود.

او افزود: کود اوره در صنایع پتروشیمی استان فارس متقاضی بیندالمللی بسیاری دارد و در بحث صادرات این محصول فعالیت قابل توجهی انجام شده به گونه‌ای که حتی نمی‌توانیم صادرات این محصول را به صورت کامل پوشش دهیم.

فرخ زاده عنوان کرد: استان فارس به ویژه شیراز یکی از قطبهای پزشکی کشور نیز محسوب می‌شود و این استان از پزشکان برجسته با رده جهانی برخوردار است بطور مثال بیمارستان پیوند در شهر شیراز رتبه اول پیوند را در جهان با بالاترین ضریب موفقیت در عمل دارد.

وی گفت: در سال‌های اخیر از کشورهای مختلف از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس توریست‌های سلامت متعددی به شیراز مراجعه کرده‌اند. این اتفاق خوب هم روابط ایران را استحکام می‌بخشد و هم می‌توانیم با کمترین هزینه خدمات پزشکی را به گردشگران سلامت ارایه دهیم.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه استان فارس بیش از سه هزار و ۸۷ اثر تاریخی ثبت شده دارد، گفت: سوابق این استان به هزاران سال پس از میلاد برمی‌گردد و آثار تاریخی متعددی از آن زمان به جا مانده است؛ استان فارس دوره‌های تاریخی متفاوتی را از ابتدای شکل‌گیری تمدن در دنیا پشت سر گذاشته است و از دوران هخامنشی، ساسانیان، اتابکان، زندیه، قاجار و پهلوی آثار بسیاری در این استان بر جا مانده است.

فرخ زاده به باغ‌های ارم، عفیف آباد، دلگشا و جهان نما اشاره کرد و افزود: باغ‌های بسیار زیبا با ثبت جهانی در شیراز وجود دارد که گردشگران بسیاری از سراسر دنیا را به سمت خود می‌کشاند که این باغ‌ها در مناسبت مربوط به گردشگری ‌و دید و بازدید مؤثر واقع می‌شوند.

وی اضافه کرد: در سالهای اخیر فارس بر روی زیرساخت‌های گردشگری متمرکز شده به گونه‌ای که مکان‌های اقامتی خوبی در استان ایجاد شده است. تلاش شده با دنبال کردن بحث زیست بوم‌ها و راه‌اندازی اقامتگاه‌های بومگردی آداب و رسوم قدیم شیراز را به گردشگران معرفی کنیم.

او افزود: خانه‌های بومگردی به دلیل قدمت و طبیعی بودنشان مورد استقبال قرار گرفته‌اند. در کنار آن بحث ژئوپارک‌ها را مورد توجه قرار دادیم و در حال بررسی هستیم تا بتوانیم چند ژئوپارک را در فارس ایجاد کنیم. همچنین درصدد هستیم ظرفیت‌های گردشگری را در کنار منابع آبی راه‌اندازی کنیم.

فرخ زاده با اشاره به این ظرفیت‌ها آمادگی کامل فارس را برای توسعه روابط با کشور دوست مکزیک اعلام کرد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۳۰۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما