۰
plusresetminus
ورزشهای همگانی استان فارس:

نگاه تخصصی به ورزش روزانه همگانی

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۷
 در دیدار و نشست آزادگویان رئیس انجمن ورزش روزانه فدراسیون همگانی با هیئت رئیسه هیات ورزش های همگانی استان فارس  و مربیان ورزش روزانه  در خصوص وضعیت ورزش روزانه فارس بحث و تبادل نظر شد. 
نگاه تخصصی به ورزش روزانه همگانی
به گزارش حافظ خبر، در این نشست جمعی از مربیان به نمایندگی از  ۱۱۷  مربی ایستگاه  ورزش شیراز حضور داشتند در خصوص مشکلات پیرامون ورزش روزانه بحث و تبادل نظر کردند .
آزاد گویان رئیس انجمن ورزش روزانه فدراسیون ورزش های همگانی در این نشست با ابراز خرسندی از حضور در بین مربیان و هیئت رئیسه جوان هیات ورزش های همگانی استان فارس گفت : عملکرد ورزش روزانه هیات ورزش های همگانی استان فارس در کشور قابل تقدیر است .
وی گفت: برخلاف ظاهر ساده ورزش همگانی ، ورزش همگانی یک ورزش تخصصی و حرفه ای است زیرا حرکات ورزشی اصلاحی برای رفع مشکلات موجود افراد در ورزش روزانه باید لحاظ گردد تا مشکلات فیزیکی و اسکلتی  ورزشکار با ارائه تمرینات خاص اصلاح گردد .
وی در ادامه با ارائه دوره های مربیگری روزانه به افراد علاقمند جهت مربیگری گفت: دوره های آموزشی تخصصی برای کسب مدرک مربیگری در فدراسیون برنامه ریزی شده است و درحال به روز رسانی  و انجام است .
ضمن تقدیر از عزیزانی که جمع کثیری از ورزشکاران  را با انگیزه به امر ورزش دعوت می کنند باید مدرک مربیگری مرتبط  را اخذ و با  ترکیب حرکات اصلاحی ورزش ها به روز و کارآمد شود .
در ادامه مربیان ورزش روزانه دغدغه های خود را بیان کردند و استقبال خوب مردم از ورزش های روزانه هیات ورزش های همگانی استان فارس را گام مفید برای توسعه  سلامتی و ورزش همگانی دانسته و شرکت خانوادگی در برنامه های ورزش روزانه را نقطه عطف این ورزش برشمردند تا والدین در کنار فرزندان ورزش کنند .
علیرضا غلامیان سرپرست هیات ورزش های همگانی استان فارس در این نشست  گفت : عقب ماندگی های زیادی در ورزش همگانی احساس می شود،  البته مشکلات اقتصادی مردم بی تاثیر نبوده و در واقع یکی از دلایل موثر در کاهش میل به ورزش  مشکلات اقتصادی و معیشتی است .
وی افزود : هئیت ورزش های همگانی استان فارس در  مدت متصدی  بنده با تغییر رویکرد  ورزش همگانی به سمت عملگرایی و اجرای طرح های ملی  متناسب با شرایط ، نیازها و امکان سنجی ها موجود، قدم های اساسی در تامین سلامت مردم و  ایجاد انگیزه به سمت تحرک بیشتر کاهش اضافه وزن بوده است .
 وی گفت : در ۶ ماه اخیر بهره مندی از خرد جمعی و بهره مندی از نظرات کارشناسی برای بهبود ورزش همگانی ، اجرای بزرگترین رویداد ورزشی ۳ سال گذشته فارس پیاده روی در روز های غیر تعطیل در ایام دهه فجر، ساماندهی کمیته های کم کار ، تامل بهتر با نهاد های اجرایی و نظارتی،  ایجاد شورای مشورتی و تحقق شور و نشاط اجتماعی در کنار ورزش همگانی بوده است .
غلامیان افزود : با هدف گذاری های آتی در حوزه ورزش روزانه بنا داریم تا با فعال کردند بوستان های درون شهر ، خارج شهرها علاوه بر اعزام مربی برای آن ها در خصوص پارک های محلات آسیب خیز علاوه بر اعزام مربی پیوست های فرهنگی متناسب درنظر گرفته شود .
وی افزود : برگذاری دوره های مربیگری روزانه و ساماندهی،  اطلاع رسانی جهت ورزش محلات با استفاده از ظرفیت های موجود از برنامه های عملی و اجرایی هیات ورزش های همگانی استان فارس خواهد بود که به زودی در سراسر استان فارس ابلاغ خواهد شد.
غلامیان در پایان ضمن تقدیر از زحمات  سفیران سلامت مردم که مربیان و اعضای هیات ورزش های همگانی استان فارس و لیلا دولت آبادی نائب رئیس بانوان هیات ورزش های همگانی استان فارس در توسعه موثر ورزش بانوان و کارکنان دولت برنامه های زیادی در حوزه ورزش بانوان در حال شکل گیری است که با برنامه های مبتکرانه و جدید از طریق روابط عمومی هیات ورزش های همگانی استان فارس به اطلاع مردم شریف فارس خواهد رسید .
کد مطلب : ۲۷۳۰۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما