۰
plusresetminus
رویداد ملی پل:

آیین اختتامیه رویداد ملی پل در شیراز برگزار شد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۸
آیین اختتامیه رویداد ملی "پل" با حضور مسئولان و منتخبین ایده‌های برتر به همت بسیج دانشجویی استان فارس در شیراز برگزار شد.
آیین اختتامیه رویداد ملی پل در شیراز برگزار شد
به گزارش حافظ خبر، دبیر اجرایی رویداد ملی "پل" در این مراسم تقویت مهارت‌های خلاقیت از سنین مدرسه، هدایت فکری نخبگان و متخصصان برای حل مشکلات جامعه، حل مسائل استان فارس و فرهنگسازی برای هدایت به سمت مسئله محوری را از اهداف برگزاری این رویداد عنوان کرد.

اسدی با بیان اینکه یکی از چالش‌های موجود در جامعه مشکلات حل نشده زیاد در زمینه‌های مختلف است، افزود: از طرفی تعداد قایل توجهی از افراد فارغ التحصیل به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند و لذا ضرورت کاربردی شدن علم بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است.

او با تاکید بر اینکه نیاز به هم افزایی برای حل مسائل داریم، گفت: در مرحله اول شناسایی نیازها مهم بود که تیم ما ۱۷۲ ساعت بررسی مطالعاتی طی چند ماه در نیازهای فارس در دو بخش صنایع و نهادها را در دستور کار قرار داد که در این راستا بیش از ٥٠ نیاز عمومی ویژه نهادها و ۳۰۰ نیاز تخصصی ویژه صنایع شناسایی شد.

اسدی ادامه داد: پس از شناسایی نیازها به دنبال راه حل بودیم البته تنها پیدا کردن راه حل مطلوب ما نیست و به همین دلیل فرایند اجرایی رویداد پل در ساده ترین حالت ممکن از ابتدا با تشریح هدف و تدوین برنامه عملیاتی طراحی کردیم.

او با بیان اینکه طرح‌ها و ایده‌ها توسط داوران در ٥ گروه کشاورزی، سلامت، فنی مهندسی، علوم انسانی و گردشگری و ...بررسی شد، عنوان کرد: ١١ طرح وارد مرحله نهایی شدند و در نهایت تیم اول تا دهم معرفی شدند.

اسدی ضمن تقدیر از تیم اجرایی این رویداد و ١٩ داوری که فرایند بررسی طرح‌ها را بر عهده داشتند، اعلام کرد که  ۱۴۹ طرح به دبیرخانه رویداد ارسال شده بود.

به گفته او؛ ۱۶ استان کشور از دانشگاههای بزرگ در این رویداد شرکت کردند.

مسئول بسیج دانشجویی فارس نیز در حاشیه این رویداد در جمع خبرنگاران بیان کرد: رویداد پل با اولویت مسائل استان فارس در سطح دانشگاههای فارس و کشور برگزار شد.

سعید یوسفی ادامه داد: ایده‌های دانشجویان برای حل مسائل را در قالب این رویداد پیش‌بینی کردیم تا پلی بین مسائل و حل مسائل استان فارس باشد. 

او؛ ایجاد انگیزه در فضای دانشجویی و حمایت از دانشجویان اهل فکر و ایده را از اهداف برگزاری این رویداد برشمرد و عنوان کرد: اکنون جنبشی در خصوص مسائل استان با اولویت‌های اصلی در قالب یک پژوهش احصاء شده و در این باره ایده‌های دانشجویی را برای حل مسائل جمع آوری کردیم.

به گفته یوسفی، این رویداد در سطح ملی برگزار و از دانشگاههای مطرح کشور ایده‌هایی دریافت شد و خاتمه مراسم اختتامیه جوایز نفیسی تقدیم ایده‌های برتر خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: با هماهنگی بنیاد ملی نخبگان ایده‌های برتر مورد حمایت قرار خواهند گرفت و همچنین پوستر برگزاری دومین رویداد ملی پل نیز امروز رونمایی می‌شود.

 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۳۰۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما