۰
plusresetminus
استانداری فارس:

شیراز مهد بزرگان شعر و فلسفه اسلامی در جهان

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۸
 در آئین بزرگداشت روز شیراز بر ضرورت حفظ ویژگی های شیراز تاکید کرد و گفت: شیراز در دنیا مثل و مانندی ندارد.
شیراز مهد بزرگان شعر و فلسفه اسلامی در جهان
به گزارش حافظ خبر، محمدهادی ایمانیه در آیین گرامیداشت روز شیراز که با حضور مسئولان استان و شهروندان شیرازی در باغ جهان نمای شیراز برگزار شد، بر ضرورت حفظ ویژگی های شیراز، از جمله هوای پاک، قطب پزشکی، قطب الکترونیک و سایر مواردی که شیراز به آن معروف است تاکید کرد و گفت: همه باید برحفظ و نگهداری آنچه شیراز به آن شهرت دارد تلاش کنیم.
استاندار فارس شیراز را سومین حرم اهل بیت علیه السلام در ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: شیراز محل رشد ادبا، علما و حکیمانی بوده که تاریخ پرعظمت این کلانشهر را با هنر، آزادگی و دانش اندوزی گره زده اند؛ شیراز شهر حافظ، ملاصدرا و قطب الدین است.
دکتر ایمانیه با بیان اینکه شیراز در تمام دنیا مثل مانندی ندارد، گفت: شیراز مهد بزرگان شعر و فلسفه اسلامی است که این در جهان بی نظیر است؛ شیراز شهر شهدای عالیقدری مثل شهید آیت الله دستغیب، شهید دوران و شهید اسلامی نسب و... است، بنابراین باید قدر بدانیم و در راستای آبادی بیشتر آن تلاش کنیم.
وی به مهمان نوازی شیرازی ها اشاره کرد و گفت: مهمان نوازی شیرازی ها خود یک جاذبه گردشگری محسوب می شود و سبب ماندگاری ویژگی های تاریخی این شهر شده است که در بین تمام گردشگران زبان زد است.
استاندار فارس افزود: نام شیراز برای جهانیان نام شناخته شده‌ای است؛ شیراز زیبا همواره سکاندار ادب و هنر آمیخته با تاریخ و زیبایی های طبیعی و خدادادی در کنار سایر ویژگی‌های شهری است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۳۲۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما