۰
plusresetminus
استانداری فارس:

آغاز پویش اهدا کتاب با مسئولین

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۳
ایمانیه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان، خواستار تسریع در آغاز پویش اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی استان شد و گفت: شروع اهدای کتاب از مسئولین استان آغاز خواهد شد.
آغاز پویش اهدا کتاب با مسئولین
به گزارش حافظ خبر،  محمد هادی ایمانیه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان که در استانداری فارس برگزار شد، کتابخانه های عمومی را یکی از مراجع فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: همواره در زندگی شخصی و اداری یکی از بیشترین هدایائی که به دوستان و دانشجویان می دهم و داده ام کتاب است.
 
 استاندار فارس افزود: دانشگاه ها می توانند بر اساس اختیاراتی که دارند قسمتی از کتاب موجود در مجموعه خود را برای استفاده عمومی به کتابخانه‌ها اهدا کنند.
 
 وی بر لزوم ایجاد پویش اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی شهرها تاکید کرد و اظهار داشت: طبیعتا با اجرای این پویش حجم زیادی از کتاب‌های موجود در منازل برای استفاده عموم مردم اهدا خواهد شد که می بایست تعدادی از افراد، ضمن آموزش و آگاه شدن، نسبت به تفکیک و دسته بندی آنها متناسب با گروه های سنی مختلف اقدام کنند در صورتی هم که کتب ارسالی فاقد کفایت های لازم باشد در جهت ایجاد ارزش افزوده در مسیر افزایش فرهنگ نشر کتاب و کتابخانه هزینه شود.
 
 دکتر ایمانیه با اشاره بر اینکه گاها مشاهده می کنیم بازماندگان افراد فوت شده تمایل دارند کتابخانه وی را به صورت یکجا اهدا کنند، خواستار فراهم شدن این مُهم شد و ادامه داد: کتاب به صورت امانت در اختیار مردم قرار می‌گیرد؛ همزمان با نهضت دریافت کتاب می‌بایست نهضت بازگرداندن کتاب نیز احیا شود.
 استاندار فارس خواستار تسریع در آغاز پویش اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی استان شد و گفت: شروع اهدای کتاب از مسئولین استان آغاز خواهد شد.
در این جلسه همچنین جدول زمانبندی شروع به ساخت کتابخانه مرکزی شیراز با همکاری شهرداری شیراز و اداره امور کتابخانه‌ها و سازمان راه و شهرسازی به تصویب رسید.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۳۳۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما