۰
plusresetminus
گفتگو با دکتر سید حسین طباطبایی نسب مربی تیم منتخب کشور در استایل کوامی کمیته :

نقش ورزش قهرمانی در سلامت جامعه

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۷
گفتگو با دکتر سید حسین طباطبایی نسب مربی تیم منتخب کشور در استایل کوامی کمیته در مسابقات جهانی .
نقش ورزش قهرمانی در سلامت جامعه
به گزارش حافظ خبر، تبریک به جوانان شیرازی برای افتخارآفرینی در مسابقات ترکیه/ورزش قهرمانی برای جوانان هیجان و چالش دارد/ خشونت نتیجه یک جامعه ضعیف است/جوانی که هدف و انگیزه داشته باشد به سمت رفتار پرخطر نمی‌رود/استرس و اضطراب جامعه با ورزش قهرمانی تعدیل می‌شود/قهرمان پروری باعث جذب جوانان به ورزش میشود/ امکان رشد و پیشرفت برای ورزشکاران حرفه‌ای انگیزه جامعه ورزشی را بالا میبرد. 
 سید حسین طباطبایی نسب مربی تیم منتخب کشور در استایل کوامی کمیته آیکو در مسابقات جهانی به نقش ورزش قهرمانی در سلامت جامعه اشاره و خواستار حمایت متولیان ورزش شیراز برای میزبانی استاژهای بین المللی با هدف بالابردن انگیزه ورزشکاران حرفه‌ای و جذب ورزشکاران تحت پوشش توریست ورزشی شد. 

مربی تیم منتخب کشوری کاراته که خود دانش آموخته دکتری روانشناسی است به نقش ورزش در سلامت جامعه اشاره کرد و افزود ضعف جسمی و عدم توانایی معمولا همراه با ضعف عزت نفس بوده و شخصیت حاصل یکی از آسیب پذیرترین شخصیت هاست ، از همین روست که در روانشناسی برای افزایش عزت نفس  از افراد میخواهند که در درجه اول در زندگی حریف ساده ای نباشند!

او به مصاحبه رئیس پلیس آگاهی فراجا مبنی بر افزایش یک‌درصدی قتل در کشور اشاره کرد و گفت بین احساس ضعف اعضای جامعه و افزایش خشونت رابطه مستقیمی وجود دارد. احساس ضعف و ناتوانی اعضای جامعه مولد و تقویت کننده خشونت است.

وی افزود:  اگر با نگاه جامعه شناسانه به قضیه نگاه کنیم از دل ضعف، خشونت پدید می‌آید اما فرد خشن در جامعه‌ی قدرتمند حرفی برای گفتن ندارد و اخلاق در جامعه ای رشد پیدا میکند که افراد قدرتمند مسیر صحیح استفاده از قدرت را بیاموزند و کنترل صحیح قدرت همان اخلاق است . 

 طباطبایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فشارهای اجتماعی مردم اشاره کرد و گفت:  استرس و فشار در درون بدن ماهیت  هورمونی دارد و  ما براز درمان استرس اجتماع نمی‌توانیم منتظر بهبود وضعیت معیشتی مردم بمانیم  تا فشارها از مردم کم شود، ولی میتوانیم از طرق دیگر به کاهش استرس ، آرامش و نشاط جامعه کمک کنیم و ورزش قهرمانی یکی از این راه ‌هاست.

این مربی در بخش دیگری از این گفتگو بر ایجاد انگیزه برای ورود به ورزش تاکید کرد و ادامه داد:  برگزاری استاژ های حرفه‌ای و تبلیغات مناسب برای این مسابقات و تماشای آن در هر فصل میتواند جوانان را به سمت ورزش رزمی تشویق کند اما این جوانان بعد از ورود برای رشد و پیشرفت انگیزه بالاتر میخواهند و این انگیزه شرکت در مسابقات جهانی و کسب رنکینگهای بین المللی است.

او گفت: شرکت در مسابقات بین المللی و حرفه ای و کسب مقام‌های جهانی علاوه بر کسب تجربه‌ی رقابت با قهرمانان دیگر کشورها، موجب افزایش ارتباطات جهانی ،رشد  مکرر و پیشگیری از سرخوردگی ورزشکاران میشود.

مربی تیم منتخب کشور با بیان اینکه سیستمهای آموزش ورزش حرفه‌ای یکی از پولسازترین سیستمها هستند عنوان کرد:  هم اکنون ورزشکاران زیادی برای کسب رنکینگ تمایل دارند در این استاژها شرکت کنند و شیراز میتواند بستر برگزاری این برنامه‌ها باشد و ضمن بهره‌مندی ورزشکاران داخلی برای اخذ گواهینامه های بین المللی با مرجعیت شیراز، آنها می‌توانند برای مسابقات جهانی آماده شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون این مسابقات در برخی کشورهای همسایه برگزار میشود بیان کرد:  چرا ورزشکار ایرانی برای یک استاژ سه چهار روزه مجبور به صرف هزینه زیاد به دلار شود در حالی که ما با دارا بودن بهترین اساتید بین‌المللی و باشگاه‌های مناسب میتوانیم خودمان میزبان استاژهای جهانی باشیم؟

وی اظهار داشت:  این کار علاوه بر رونق صنعت گردشگری و ارزآوری برای جامعه موجب خواهد شد هر کدام از ورزشکاران بعد از شرکت در این برنامه با ایجاد گروه‌های مختلف فعال در این حوزه  و افراد بیشتری را به فضای ورزش حرفه ای و مشاغل مرتبط جذب کنند  و فضای جامعه رو به سلامت جسم و روان حرکت میکند.

گفتنی است تیم منتخب ایران از شیراز با مربی گری دکتر طباطبایی و استاد حمید رضا ضیاء شیرازی نماینده ارشد سازمان جهانی اشیهارا aiko در کشور ایران و رئیس اسبق سازمان کیوکوشین iku کاراته کشور ترکیه و استاد شهرام شیروانی موفق به کسب مقام برتر مسابقات ترکیه شد و محسن شیروانی،  ارشیا زارع، عباس بهمنی نژاد مقام اول و شهرام شیروانی مقام سوم این مسابقات را کسب کرد.
کد مطلب : ۲۷۳۳۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما