۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

نبود مدیریت یکپارچه مهمترین چالش شهرداری ها

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۷
شهردار شیراز با بیان اینکه فقدان مدیریت واحد یکپارچه شهری و مشخص نبودن شهرداری به‌عنوان یک نهاد دولتی یا غیر دولتی دو چالش شهرداری‌ها است، گفت: این اجلاس و نشست‌های تخصصی می‌توانند نتایج خوبی برای شهر شیراز و کلان‌شهرها داشته باشد.
نبود مدیریت یکپارچه مهمترین چالش شهرداری ها
به گزارش حافظ خبر، محمدحسن اسدی در آیین شصت‌وهفتمین مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها به میزبانی  شهر "شیراز؛ سومین حرم اهل بیت(ع)" اظهار کرد: حائز اهمیت بودن عملکرد شورای اسلامی در شورای ششم شیراز باعث شد که بودجه شش هزار میلیارد تومانی شهرداری شیراز ظرف یکسال با افزایش 300 درصدی به 18 هزار میلیارد تومان افزایش یابد و این در حالیست که در هیچ کلان‌شهری شاهد سه برابری شدن ظرفیت بودجه شهرداری نبودیم که این خود از ظرفیت شوراها است.
او در ادامه به اجرای جشنواره جهش عمرانی در کلانشهر شیراز  اشاره کرد و گفت: سال گذشته دوازده مرحله از  افتتاح، بهره‌برداری و عملیات اجرایی پروژه‌های مختلف شهرداری در شهر شیراز اجرایی شد .
اسدی در ادامه به راه‌اندازی و مسافرگیری خط 2 مترو در شیراز بعنوان کلان‌شهر پیشرو در این خط اشاره کرد و گفت: در حالی خط دو مترو شیراز در فاز یک بطول 10 کیلومتر وارد چرخه مسافرگیری شده است که خط یک مترو شیراز به طول 25 کیلومتر روزانه 120 هزار مسافر را جابجا می کند.
شهردار شیراز در ادامه به دیدار شهرداران کلانشهرها با معاون اول رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: در این دیدار مسائل  و مشکلات مطرح و برای رفع آنها دستور رسیدگی صادر شد.
این مقام ارشد مدیریت شهری در کلانشهر شیراز به 15 اردیبهشت ماه روز شیراز و تدارک یک هفته برنامه های متنوع پرداخت و خاطرنشان کرد: شهر شیراز در سوم خرداد ماه میزبان دومین همایش ملی سرمایه‌گذاری است که از تمام سرمایه‌گذاران برای حضور در این همایش دعوت می‌شود.
اسدی با تأکید به ظرفیت بی نظیر شورای عالی استانها افزود: متاسفانه تا به امروز از این ظرفیت شایسته به نحو مطلوب استفاده نشده است.
فقدان مدیریت واحد یکپارچه شهری و مشخص نبودن شهرداری به‌عنوان یک نهاد دولتی یا غیر دولتی دو چالش شهرداری‌ها است که شهردار  کلانشهر شیراز به آن اشاره و اظهار امیدواری کرد: این اجلاس و نشست‌های تخصصی می‌توانند نتایج خوبی برای شهر شیراز و کلان‌شهرها داشته باشد.
اسدی در پایان به گردشگر پذیر بودن کلانشهر شیراز اشاره کرد و گفت: حضور 3.5 میلیون نفر گردشگر و زائر در تعطیلات نوروز نشان دهنده این است که شیراز شهر گردشگر پذیر است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۳۴۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما