۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

تدوین قانون مدیریت یکپارچه شهری در چند قدمی اقدام

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۲
شهردار کلان‌شهر شیراز از عزم جدی و رویکرد مثبت دولت و مجلس شورای اسلامی به جهت تدوین و تهیه قانون مدیریت یکپارچه شهری در اداره کلان‌شهرها خبر داد. 
تدوین قانون مدیریت یکپارچه شهری در چند قدمی اقدام
به گزارش حافظ خبر، محمدحسن اسدی در آیین اختتامیه شصت‌وهفتمین مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها به میزبانی "شیراز؛ سومین حرم اهل بیت‌(ع)" اظهار کرد: شهر شیراز  طی دو روز میزبان شصت‌وهفتمین مجمع مشورتی رؤسای مراکز استان‌ها و کلان‌شهرها و برگزاری کمیسیون‌های تخصصی بود که این موضوع نشان از ظرفیت این کلان‌شهر در گرد‌همایی تصمیم‌گیران در پارلمان محلی دارد. 
 
 این مقام ارشد مدیریت شهری در کلان‌شهر شیراز به اثرگذاری چنین اجلاسیه‌هایی برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌های قانونی شوراهای شهر در رفع مشکلات کلان‌شهرها  اشاره کرد و افزود: بسیاری از رؤسای شرکت کننده در این مجمع مشورتی دارای سوابق متعدد  اجرایی در تصمیم‌گیری کلان کشوری  و سوابق علمی بوده که این خود به عنوان یک مزیت در برگزاری این نشست به میزبانی کلان شهر شیراز است‌.
 
اسدی اضافه کرد: جمع‌بندی نظرات کمیسیون‌های هر شورا در این مجمع که برگرفته از تصمیمات نمایندگان مستقیم مردم در پارلمان محلی بوده، بسیار حائز اهمیت است. 

شهردار شیراز با اشاره به اینکه تاکنون بخشی از دغدغه‌های کلان‌شهرها با برگزاری این مجمع‌های مشورتی به نتیجه رسیده است، بر ضرورت تداوم چنین  مجمع‌های مشورتی برای آینده شهرها تآکید کرد. 

 اسدی همچنین درباره حکمرانی نهاد مردمی شوراها در مدیریت شهری به‌عنوان یکی از اهداف اصلی این اجلاسیه اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی شهرداران کلان شهرها مدیریت یکپارچه شهری است.

 به گفته شهردار کلان شهر شیراز؛ شوراهای اسلامی شهرها به‌عنوان یکی از متولیان تصمیم‌گیری دستگاه خدمات‌رسان در شهرها می‌توانند با لوایحی که در قالب مدیریت یکپارچه شهری اتخاذ می‌شود، نقش اثرگذاری را در عدالت توزیع خدمات ایفا کنند. 
 
 اسدی در پایان از رویکرد مثبت دولت و مجلس شورای اسلامی در جهت تدوین و تهیه قانون مدیریت یکپارچه شهری در جهت اداره کلان‌شهرها خبر داد و گفت:  این قانون می‌تواند با پرهیز از موازی کاری و هدر رفتن منابع برای ارائه خدمات خط مشی مشخص را تدوین و اجرا کند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۳۴۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما