۰
plusresetminus
ورزشهای همگانی استان فارس:

ورود ۶۵ داور به خانواده بزرگ ورزش های همگانی استان فارس

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۵
اولین کلاس داوری درجه ۳مینی فوتبال در سال ۱۴۰۲با  حضور ۶۵ نفر شرکت کننده از شهرستانهای استان فارس به مدت 60ساعت به صورت کاملارایگان  در شهرستان جهرم برگزار شد.
ورود ۶۵ داور به خانواده بزرگ ورزش های همگانی استان فارس
به گزارش حافظ خبر، علیرضا غلامیان سرپرست هیات ورزش های همگانی استان فارس  در اختتامیه اولین کلاس داوری درجه ۳ مینی فوتبال فارس گفت : در رویداد عظیم پیش رو تحت عنوان مسابقات مینی فوتبال محلات جام ایرانیان که در سراسر استان فارس ۸۵۰ تیم به رقابت خواهند پرداخت از این داوران بهره گیری خواهد شد.

داوران در رقابت‌های ورزشی، مسئول اجرای قوانین بازی و تصمیم‌گیری در مورد صحت و ناصحیح بودن حرکات و اقدامات بازیکنان هستند. آنها باید با داشتن دانش و تجربه کافی درباره قوانین و آیین‌ نامه‌های بازی ، درستی تصمیمات خود را تضمین کنند.
وی افزود : با توجه به اینکه بازی مینی فوتبال به صورت سریع و در فضای کوچکی اجرا می شود، داوران باید به دقت هر حرکت بازیکنان را مشاهده کرده و به صورت سریع و درست تصمیم گیری کنند. ضرورت داشتن دانش کافی درباره قوانین بازی، قابلیت تصمیم گیری صحیح و درست را در داوران مینی فوتبال بیشتر می کند و در نتیجه، دقت و دانش داوران در بازی مینی فوتبال بسیار مهم است و می تواند به عنوان عاملی برای حفظ اعتماد و اعتبار بازی در میان بازیکنان، سرمربیان و مخاطبان این بازی محسوب شود.
محمدعلی زارعیان جهرمی سرپرست  هیات  ورزش های همگانی شهرستان جهرم گفت :  هدف از برگزاری این دوره  اضافه کردن تعدادی ازجوانان آینده دار بانو و آقا به سیستم داوری شهرستان و استان  عنوان کرد و افزود: تعدادی از آن ها با توجه به اینکه سن زیر ۲۰ سال داشتند و اشتیاق آن ها جهت امر قضاوت در مستطیل سبز مشهود بودحتماآینده ای درخشان برای ورزش شهرستان و استان رارقم خواهند زد.

 ابوالفضل قلیچ خانی مسئول کمیته آموزش هیات ورزش های همگانی شهرستان جهرم گفت : کلاس داوری مینی فوتبال در دو بخش آقایان و بانوان به مدرسی جناب آقای دکتر علیرضا یگانه وسرکار خانم کفایت'پور غلامی، به مدت دو روز با همکاری اداره ورزش و جوانان ، تربیت بدنی ناحیه مقاومت بسیج و همچنین باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری جهرم برگزار گردید؛  
داریوش آورند سرپرست دبیری هیات ورزش های همگانی استان فارس در حاشیه این رویداد گفت برگزاری دوره های دانش افزایی و توانمند سازی زیادی در سال ۱۴۰۲ برنامه ریزی شده است که اولین دوره توانمندسازی خانواده بزرگ هیات ورزش های همگانی استان فارس از ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت ماه بصورت مجازی انجام خواهد شد .
کد مطلب : ۲۷۳۷۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما